Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155
Dacia a primit o nouă confirmare după primele nouă luni din acest an. Bigster s-a dovedit al doilea cel mai vândut SUV de segment C către clienți persoane fizice în Europa, cu aproximativ 40.000 de unități vândute de la începutul anului și cu peste 55.000 de comenzi.
Articol de Cătălin Cîrnu, 25 Octombrie 2025, 20:23
Merită punctat că Sandero rămâne cel mai vândut vehicul din Europa, pe toate canalele de distribuție, cu aproape 220.000 de unități de a începutul anului.
Dar apariția lui Bigster pe piața auto a reprezentat o surpriză inclusiv pentru specialiști. Mulți s-au întrebat ce șanse va avea într-un segment cu adversari redutabili, precum Hyundai Tucson, Peugeot 3008, Skoda Karoq sau Ford Kuga, unde Dacia a pătruns în premieră absolută. Lansarea mondială de la Berlin, urmată de prezentarea de la Paris au sedus publicul și popularitatea a crescut imediat.

Bigster este vârful de gamă și a beneficiat de multe noutăți tehnologice. Deși este un Duster ceva mai mare, SUV-ul familial are dimensiuni generoase, cu lungimea de aproape 4,60 metri și înălțimea de 1,71 metri. Designerii au creat mașina mizând pe latura emoțională, oferind elemente noi, precum culoarea exclusivă ”albastru indigo” asezonată cu un plafon negru panoramic cu deschidere electrică, o nouă grilă, faruri personalizate și jante de aliaj de 19 inchi.

Spațiul interior este uriaș. 5 adulți pot călători lejer și pe distanțe lungi, mai ales că autonomia este extinsă grație noului sistem propulsor full-hybrid 155, care se bazează pe un benzinar de 1,8 litri și pe un motor electric cu 50 de cai-putere, plus o transmisie multimodală cu șase trepte, o baterie de 1,4 kWh și roți motrice față. Pentru fanii off-road a apărut și varianta cu tracțiune integrală.

La un rulaj corect, în regim mixt, fără reprize de accelerație în forță, consumul s-a limitat la 5,4 l/100 km, astfel că plinul rezervorului de 50 de litri s-a dovedit suficient pentru un parcurs dus-întors între București și Cluj Napoca.
Plasticul domină habitaclul, am descoperit multe locuri de depozitare,iar pentru călătorii de pe banchatea spate sunt disponibile 2 prize USB și cu posibilitatea rabatării unei cotiere uriașe unde se pot amplasa diverse accesorii sau chiar jucăriile celor mici.
Portbagajul este uriaș, cu un volum de aproape 700 de litri, iar sistemul de navigație funcționează efficient, încă un pas înainte pentru Dacia.

Nu am înțeles de ce nu există mânere de ținere pentru șofer și pasageri, binevenite în momentul virajelor strânse, dar vorbim despre detalii pe care mulți dintre clienți nici măcar nu le bagă în seamă, mizând pe raportul calitate-preț-fiabilitate, unul dintre atuurile Dacia Bigster.












