Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Volkswagen Golf 2024

Până nu demult, Volkswagen Golf era cea mai bine vândută mașină din Europa. De-a lungul celor 50 de ani de producție, modelul extrem de popular a ajuns la peste 37 de milioane de clienți în întreaga lume. Performanță cu care se pot lăuda puține mașini. În ultimii ani însă, Golf a pierdut teren în fața noului val de crossovere, unele dintre ele dezvoltate chiar pe platforma sa, cum ar fi T-Roc sau Tiguan. Cu toate acestea, nu are de gând să se dea bătut și a făcut un nou salt estetic și tehnologic cu un facelift pentru a opta generație.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 20 Iulie 2024, 11:11

Noul Volkswagen Golf a primit mai multe modificări importante pentru varianta numită sugestiv 8.5, un facelift așteptat cu nerăbdare în acest an când se împlinește jumătate de secol de la apariția celebrului hatchback. La prima vedere, se pare că germanii au reușit să abordeze cu succes punctele cheie de critică ale clienților, în principal prin îmbunătățirea designului exterior, dar mai ales a celui interior. Tentativa de a restabili onoarea Golfului ar trebui să-l facă mai competitiv față de rivali ca Opel Astra, Peugeot 308, Toyota Corolla și Honda Civic. Dar mai există o mulțime de hatchback-uri electrice cu care Golful trebuie să concureze acum, printre care Renault Megane E-Tech, Cupra Born și chiar VW ID.3.

Golful actualizat are noi semne luminoase cu LED-uri în față și în spate, un design ușor mai agresiv al barei de protecție față, iar insigna VW de pe nasul mașinii este acum iluminată. Între timp, cea mai mare schimbare în spate este o bară de protecție reîmprospătată și luminile LED modificate. Cinci modele noi de jante din aliaj și patru noi finisaje metalice de vopsea au fost, de asemenea, introduse pentru noul Golf. În habitaclu, Volkswagen a introdus o nouă filozofie de design interior simplificată, eliminând aproape toate comenzile fizice și înlocuindu-le cu ecrane tactile, butoane sensibile la atingere pe volan și comenzi glisante pe tabloul de bord pentru reglarea temperaturii și volumul audio. Toate funcționează impecabil și cele mai importante sunt iluminate pentru a le face mai ușor de văzut și de utilizat pe timp de noapte.

Volkswagen a echipat, de asemenea, modelul Golf facelift cu un nou ecran tactil central de sine stătător, similar cu configurația noilor Passat și Tiguan. Standard acesta are 10,4 inci, dar mașina de test cu nivelul de echipare Style avea o unitate și mai mare de 12,9 inci. În spatele volanului se află un afișaj personalizabil „Digital Cockpit Pro” de 10,2 inchi. Alte progrese tehnologice includ afișajul head-up pe parbriz și un nou sistem de asistare la parcare ce permite ca mașina să fie manevrată în spațiile de parcare folosind smartphone-ul.

O altă completare este un software de inteligență artificială, ca parte a sistemului de infotainment de ultimă generație al Volkswagen. ChatGPT a fost integrat în asistentul vocal IDA, care este activat spunând „Hello IDA” sau apăsând un buton de pe volan, funcție pe care am încercat-o și eu primind răspunsuri de la ChatGPT cu plăcuta voce familiară de la Volkswagen.

Modelul testat cu motorizare e-TSI era propulsat de un motor turbo pe benzină de 1,5 litri și 150 CP în combinație cu un sistem mild hybrid care folosește un generator pentru a sprijini motorul la pornire și la turații mici. Cu toate acestea, accelerația nu e chiar instantanee, există o mică întârziere după apăsarea pedalei, dar apoi mașina iuțește pasul și transmisia automată cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj schimbă vitezele liniar și insesizabil. La frânare, energia este recuperată pentru a reîncărca bateria, iar consumul de benzină și emisiile de carbon sunt extrem de reduse prin dezactivarea unor cilindri. Pe autostradă, chiar și la 130 km/oră consumul era de numai 6 litri la sută cu toate că mașina era nou-nouță și agregatul nerodat.

Pentru fanii diesel, vestea bună e că există și clasicul 2.0 TDI cu 115 CP și cutie manuală sau cu 150 CP și cutie automată. Iar cei care doresc ceva electrificat au la dispoziție o versiune plug-in hybrid cu o autonomie pur electrică de 100 km.

Etichete : vw golf test drive
Dacia a lansat versiunea utilitară Duster Pick-up
Ştiinţă & Tehnologie 17 Septembrie 2025, 12:43

Dacia a lansat versiunea utilitară Duster Pick-up

Dezvoltat în colaborare cu Romturingia, unul dintre cei mai importanți carosieri din România, noul model utilitar Dacia are o...

Dacia a lansat versiunea utilitară Duster Pick-up
Probă de Drum Mazda MX-5 RF Kazari
Ştiinţă & Tehnologie 16 Septembrie 2025, 20:54

Probă de Drum Mazda MX-5 RF Kazari

Când vine vorba de mașini care atrag priviri și fură inimi, decapotabilele sportive sunt cele mai seducătoare. Dintre...

Probă de Drum Mazda MX-5 RF Kazari
Inteligența artificială “poate să reprezinte un ajutor, nu doar un factor de risc”
Ştiinţă & Tehnologie 16 Septembrie 2025, 18:52

Inteligența artificială “poate să reprezinte un ajutor, nu doar un factor de risc”

O dezbatere pe tema inteligenței artificiale și detectarea conținutului manipulator s-a desfășurat la Parlament.

Inteligența artificială “poate să reprezinte un ajutor, nu doar un factor de risc”
Probă de Drum: Citroen C3 Aircross
Ştiinţă & Tehnologie 15 Septembrie 2025, 11:01

Probă de Drum: Citroen C3 Aircross

Francezii de la Citroen se laudă și cu modelul C3 o mașină are a prins anul acesta finala de 5 în concursul AUTOBEST Best Buy...

Probă de Drum: Citroen C3 Aircross
Terapia cu statine, „sigură și eficientă” în reducerea riscului cardiovascular
Ştiinţă & Tehnologie 14 Septembrie 2025, 13:27

Terapia cu statine, „sigură și eficientă” în reducerea riscului cardiovascular

Cu cât reducem LDL-ul (colesterolul) mai mult, cu atât scad evenimentele cardiovasculare, spun specialiștii.

Terapia cu statine, „sigură și eficientă” în reducerea riscului cardiovascular
Probă de Drum: Opel Frontera hibrid
Ştiinţă & Tehnologie 12 Septembrie 2025, 21:55

Probă de Drum: Opel Frontera hibrid

Grupul Stellantis continuă ofensiva, încercând să răspundă provocărilor pieței și să pareze loviturile rivalilor. Din 2025...

Probă de Drum: Opel Frontera hibrid
Eclipsă totală de Lună vizibilă în România, duminică seară
Ştiinţă & Tehnologie 07 Septembrie 2025, 09:28

Eclipsă totală de Lună vizibilă în România, duminică seară

Eclipsă totală de Lună și Luna sângerie vizibile în România pe 7 septembrie 2025, cu maximul la ora 21:21.

Eclipsă totală de Lună vizibilă în România, duminică seară
Studiu: Poluarea aerului încetinește mintea și deteriorează memoria la bătrânețe
Ştiinţă & Tehnologie 27 August 2025, 15:28

Studiu: Poluarea aerului încetinește mintea și deteriorează memoria la bătrânețe

Studiul s-a concentrat pe adulți de vârstă medie și înaintată.

Studiu: Poluarea aerului încetinește mintea și deteriorează memoria la bătrânețe

Radio România

Directorul Companiei de Apă Brașov, reținut pentru corupție

Directorul Companiei de Apă Brașov, reținut pentru corupție

Directorul Companiei de Apă Brașov, reținut pentru corupție
ANM: Final de septembrie cu temperaturi mai ridicate decât cele specifice

ANM: Final de septembrie cu temperaturi mai ridicate decât cele specifice

ANM: Final de septembrie cu temperaturi mai ridicate decât cele specifice
Donald Trump i-a cerut premierului britanic să exploateze resursele de petrol din Marea Nordului

Donald Trump i-a cerut premierului britanic să exploateze resursele de petrol din Marea Nordului

Donald Trump i-a cerut premierului britanic să exploateze resursele de petrol din Marea Nordului
Salvamont Prahova a recuperat un turist francez rănit în Munții Bucegi

Salvamont Prahova a recuperat un turist francez rănit în Munții Bucegi

Salvamont Prahova a recuperat un turist francez rănit în Munții Bucegi