Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Volkswagen Golf 2024

Până nu demult, Volkswagen Golf era cea mai bine vândută mașină din Europa. De-a lungul celor 50 de ani de producție, modelul extrem de popular a ajuns la peste 37 de milioane de clienți în întreaga lume. Performanță cu care se pot lăuda puține mașini. În ultimii ani însă, Golf a pierdut teren în fața noului val de crossovere, unele dintre ele dezvoltate chiar pe platforma sa, cum ar fi T-Roc sau Tiguan. Cu toate acestea, nu are de gând să se dea bătut și a făcut un nou salt estetic și tehnologic cu un facelift pentru a opta generație.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 20 Iulie 2024, 11:11

Noul Volkswagen Golf a primit mai multe modificări importante pentru varianta numită sugestiv 8.5, un facelift așteptat cu nerăbdare în acest an când se împlinește jumătate de secol de la apariția celebrului hatchback. La prima vedere, se pare că germanii au reușit să abordeze cu succes punctele cheie de critică ale clienților, în principal prin îmbunătățirea designului exterior, dar mai ales a celui interior. Tentativa de a restabili onoarea Golfului ar trebui să-l facă mai competitiv față de rivali ca Opel Astra, Peugeot 308, Toyota Corolla și Honda Civic. Dar mai există o mulțime de hatchback-uri electrice cu care Golful trebuie să concureze acum, printre care Renault Megane E-Tech, Cupra Born și chiar VW ID.3.

Golful actualizat are noi semne luminoase cu LED-uri în față și în spate, un design ușor mai agresiv al barei de protecție față, iar insigna VW de pe nasul mașinii este acum iluminată. Între timp, cea mai mare schimbare în spate este o bară de protecție reîmprospătată și luminile LED modificate. Cinci modele noi de jante din aliaj și patru noi finisaje metalice de vopsea au fost, de asemenea, introduse pentru noul Golf. În habitaclu, Volkswagen a introdus o nouă filozofie de design interior simplificată, eliminând aproape toate comenzile fizice și înlocuindu-le cu ecrane tactile, butoane sensibile la atingere pe volan și comenzi glisante pe tabloul de bord pentru reglarea temperaturii și volumul audio. Toate funcționează impecabil și cele mai importante sunt iluminate pentru a le face mai ușor de văzut și de utilizat pe timp de noapte.

Volkswagen a echipat, de asemenea, modelul Golf facelift cu un nou ecran tactil central de sine stătător, similar cu configurația noilor Passat și Tiguan. Standard acesta are 10,4 inci, dar mașina de test cu nivelul de echipare Style avea o unitate și mai mare de 12,9 inci. În spatele volanului se află un afișaj personalizabil „Digital Cockpit Pro” de 10,2 inchi. Alte progrese tehnologice includ afișajul head-up pe parbriz și un nou sistem de asistare la parcare ce permite ca mașina să fie manevrată în spațiile de parcare folosind smartphone-ul.

O altă completare este un software de inteligență artificială, ca parte a sistemului de infotainment de ultimă generație al Volkswagen. ChatGPT a fost integrat în asistentul vocal IDA, care este activat spunând „Hello IDA” sau apăsând un buton de pe volan, funcție pe care am încercat-o și eu primind răspunsuri de la ChatGPT cu plăcuta voce familiară de la Volkswagen.

Modelul testat cu motorizare e-TSI era propulsat de un motor turbo pe benzină de 1,5 litri și 150 CP în combinație cu un sistem mild hybrid care folosește un generator pentru a sprijini motorul la pornire și la turații mici. Cu toate acestea, accelerația nu e chiar instantanee, există o mică întârziere după apăsarea pedalei, dar apoi mașina iuțește pasul și transmisia automată cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj schimbă vitezele liniar și insesizabil. La frânare, energia este recuperată pentru a reîncărca bateria, iar consumul de benzină și emisiile de carbon sunt extrem de reduse prin dezactivarea unor cilindri. Pe autostradă, chiar și la 130 km/oră consumul era de numai 6 litri la sută cu toate că mașina era nou-nouță și agregatul nerodat.

Pentru fanii diesel, vestea bună e că există și clasicul 2.0 TDI cu 115 CP și cutie manuală sau cu 150 CP și cutie automată. Iar cei care doresc ceva electrificat au la dispoziție o versiune plug-in hybrid cu o autonomie pur electrică de 100 km.

Etichete : vw golf test drive
Noi tentative de fraudă online
Ştiinţă & Tehnologie 31 Octombrie 2025, 21:39

Noi tentative de fraudă online

Mesajele sunt propagate prin intermediul afișajelor de tip pop-up pe diverse website-uri.

Noi tentative de fraudă online
Auto: Eveniment de prezentare pentru electricul Renault 4
Ştiinţă & Tehnologie 31 Octombrie 2025, 18:53

Auto: Eveniment de prezentare pentru electricul Renault 4

Grupul Renault a prezentat de ceva vreme modelul R4 E-Tech în Europa, iar acum mașina a ajuns și în România, fiind prezentată...

Auto: Eveniment de prezentare pentru electricul Renault 4
Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric
Ştiinţă & Tehnologie 26 Octombrie 2025, 18:38

Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric

Noua interpretare oferită de francezi unui model iconic aduce în prim plan un model 100% verde, cu un plus de noutăți în...

Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric
Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155
Ştiinţă & Tehnologie 25 Octombrie 2025, 20:23

Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155

Dacia a primit o nouă confirmare după primele nouă luni din acest an. Bigster s-a dovedit al doilea cel mai vândut SUV de...

Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155
Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum
Ştiinţă & Tehnologie 24 Octombrie 2025, 12:30

Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum

Universitatea Ovidius din Constanţa a devenit prosumator, producând energie verde prin 1.100 de panouri fotovoltaice care...

Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum
Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental
Ştiinţă & Tehnologie 22 Octombrie 2025, 17:28

Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental

Studiu realizat de o asociație pentru protecția minorilor, în colaborare cu TikTok, privind controlul parental al mediului...

Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental
Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming
Ştiinţă & Tehnologie 20 Octombrie 2025, 17:07

Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming

Tarifele vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026.

Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming
Hemoglobinuria Paroxistică Nocturnă - o boală rară, gravă și frecvent subdiagnosticată
Ştiinţă & Tehnologie 14 Octombrie 2025, 10:33

Hemoglobinuria Paroxistică Nocturnă - o boală rară, gravă și frecvent subdiagnosticată

Medicii atrag atenţia că oboseala severă şi persistentă, anemia, durerile abdominale şi urina închisă la culoare pot fi...

Hemoglobinuria Paroxistică Nocturnă - o boală rară, gravă și frecvent subdiagnosticată

Radio România

INSP: 49 de cazuri de infecţie cu virusul West Nile, înregistrate de la începutul lunii iunie; trei decese

INSP: 49 de cazuri de infecţie cu virusul West Nile, înregistrate de la începutul lunii iunie; trei decese

INSP: 49 de cazuri de infecţie cu virusul West Nile, înregistrate de la începutul lunii iunie; trei decese
BBC News: Zohran Mamdani, de la outsider politic până la posibil viitor primar al metropolei New York

BBC News: Zohran Mamdani, de la outsider politic până la posibil viitor primar al metropolei New York

BBC News: Zohran Mamdani, de la outsider politic până la posibil viitor primar al metropolei New York
Operațiunea Jupiter continuă: Zeci de percheziții, în mai multe județe

Operațiunea Jupiter continuă: Zeci de percheziții, în mai multe județe

Operațiunea Jupiter continuă: Zeci de percheziții, în mai multe județe
Elevii se întorc la cursuri

Elevii se întorc la cursuri

Elevii se întorc la cursuri