Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Volkswagen Golf 2024

Până nu demult, Volkswagen Golf era cea mai bine vândută mașină din Europa. De-a lungul celor 50 de ani de producție, modelul extrem de popular a ajuns la peste 37 de milioane de clienți în întreaga lume. Performanță cu care se pot lăuda puține mașini. În ultimii ani însă, Golf a pierdut teren în fața noului val de crossovere, unele dintre ele dezvoltate chiar pe platforma sa, cum ar fi T-Roc sau Tiguan. Cu toate acestea, nu are de gând să se dea bătut și a făcut un nou salt estetic și tehnologic cu un facelift pentru a opta generație.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 20 Iulie 2024, 11:11

Noul Volkswagen Golf a primit mai multe modificări importante pentru varianta numită sugestiv 8.5, un facelift așteptat cu nerăbdare în acest an când se împlinește jumătate de secol de la apariția celebrului hatchback. La prima vedere, se pare că germanii au reușit să abordeze cu succes punctele cheie de critică ale clienților, în principal prin îmbunătățirea designului exterior, dar mai ales a celui interior. Tentativa de a restabili onoarea Golfului ar trebui să-l facă mai competitiv față de rivali ca Opel Astra, Peugeot 308, Toyota Corolla și Honda Civic. Dar mai există o mulțime de hatchback-uri electrice cu care Golful trebuie să concureze acum, printre care Renault Megane E-Tech, Cupra Born și chiar VW ID.3.

Golful actualizat are noi semne luminoase cu LED-uri în față și în spate, un design ușor mai agresiv al barei de protecție față, iar insigna VW de pe nasul mașinii este acum iluminată. Între timp, cea mai mare schimbare în spate este o bară de protecție reîmprospătată și luminile LED modificate. Cinci modele noi de jante din aliaj și patru noi finisaje metalice de vopsea au fost, de asemenea, introduse pentru noul Golf. În habitaclu, Volkswagen a introdus o nouă filozofie de design interior simplificată, eliminând aproape toate comenzile fizice și înlocuindu-le cu ecrane tactile, butoane sensibile la atingere pe volan și comenzi glisante pe tabloul de bord pentru reglarea temperaturii și volumul audio. Toate funcționează impecabil și cele mai importante sunt iluminate pentru a le face mai ușor de văzut și de utilizat pe timp de noapte.

Volkswagen a echipat, de asemenea, modelul Golf facelift cu un nou ecran tactil central de sine stătător, similar cu configurația noilor Passat și Tiguan. Standard acesta are 10,4 inci, dar mașina de test cu nivelul de echipare Style avea o unitate și mai mare de 12,9 inci. În spatele volanului se află un afișaj personalizabil „Digital Cockpit Pro” de 10,2 inchi. Alte progrese tehnologice includ afișajul head-up pe parbriz și un nou sistem de asistare la parcare ce permite ca mașina să fie manevrată în spațiile de parcare folosind smartphone-ul.

O altă completare este un software de inteligență artificială, ca parte a sistemului de infotainment de ultimă generație al Volkswagen. ChatGPT a fost integrat în asistentul vocal IDA, care este activat spunând „Hello IDA” sau apăsând un buton de pe volan, funcție pe care am încercat-o și eu primind răspunsuri de la ChatGPT cu plăcuta voce familiară de la Volkswagen.

Modelul testat cu motorizare e-TSI era propulsat de un motor turbo pe benzină de 1,5 litri și 150 CP în combinație cu un sistem mild hybrid care folosește un generator pentru a sprijini motorul la pornire și la turații mici. Cu toate acestea, accelerația nu e chiar instantanee, există o mică întârziere după apăsarea pedalei, dar apoi mașina iuțește pasul și transmisia automată cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj schimbă vitezele liniar și insesizabil. La frânare, energia este recuperată pentru a reîncărca bateria, iar consumul de benzină și emisiile de carbon sunt extrem de reduse prin dezactivarea unor cilindri. Pe autostradă, chiar și la 130 km/oră consumul era de numai 6 litri la sută cu toate că mașina era nou-nouță și agregatul nerodat.

Pentru fanii diesel, vestea bună e că există și clasicul 2.0 TDI cu 115 CP și cutie manuală sau cu 150 CP și cutie automată. Iar cei care doresc ceva electrificat au la dispoziție o versiune plug-in hybrid cu o autonomie pur electrică de 100 km.

Etichete : vw golf test drive
Auto: ofensiva chinezească prin BYD și Chery
Ştiinţă & Tehnologie 02 Decembrie 2025, 14:08

Auto: ofensiva chinezească prin BYD și Chery

Producătorul chinez Chery a lansat oficial în România noul model TIGGO 9, un SUV premium hybrid prin care se marchează...

Auto: ofensiva chinezească prin BYD și Chery
Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 02 Decembrie 2025, 10:05

Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid

Modelul Tiguan, unul din stâlpii producţiei germane din Wolfsburg, cel mai vândut SUV din portofoliul Volkswagen, a ajuns la...

Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid
Poliția de frontieră, interesată de eficientizarea supravegherii aeriene
Ştiinţă & Tehnologie 30 Noiembrie 2025, 15:03

Poliția de frontieră, interesată de eficientizarea supravegherii aeriene

În prezent, instituția dispune de aproape 40 de aeronave fără pilot la bord, iar peste 100 de polițiști de frontieră au...

Poliția de frontieră, interesată de eficientizarea supravegherii aeriene
Tehnologia apărării: Cum poate răspunde guvernul la crizele de securitate
Ştiinţă & Tehnologie 29 Noiembrie 2025, 16:15

Tehnologia apărării: Cum poate răspunde guvernul la crizele de securitate

Militari şi experţi în tehnologia apărării participă la un eveniment organizat la Academia Forţelor Terestre "Nicolae...

Tehnologia apărării: Cum poate răspunde guvernul la crizele de securitate
Probă de drum: BYD Sealion 7
Ştiinţă & Tehnologie 23 Noiembrie 2025, 16:42

Probă de drum: BYD Sealion 7

Sealion 7 face parte din seria „Ocean” și a fost etalat la nivel mondial acum 2 ani, la salonul auto de la Guangzhou. După ce...

Probă de drum: BYD Sealion 7
Summit digital la Berlin
Ştiinţă & Tehnologie 19 Noiembrie 2025, 18:32

Summit digital la Berlin

Tema centrală a fost reducerea dependenţei de tehnologia digitală americană şi chineză.

Summit digital la Berlin
Auto: noul SUV CX-5 de la Mazda a ajuns și la noi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Noiembrie 2025, 10:04

Auto: noul SUV CX-5 de la Mazda a ajuns și la noi

Constructorul japonez Mazda a prezentat în aceste zile în România, noul SUV CX-5, o mașină cu o evoluție îndrăzneață, în...

Auto: noul SUV CX-5 de la Mazda a ajuns și la noi
Probă de Drum: Mazda 6e - sedanul care te cucerește
Ştiinţă & Tehnologie 08 Noiembrie 2025, 21:12

Probă de Drum: Mazda 6e - sedanul care te cucerește

Sedanul Mazda 6e, este un model prin care filosofia de condus a construcoturlui nipon – Jinba Ittai, a intrat într-o nouă...

Probă de Drum: Mazda 6e - sedanul care te cucerește

Radio România

Miruță, după eșecul lui Drulă în alegeri: Pe bună dreptate, voi fi întrebat de scorul obţinut de USR

Miruță, după eșecul lui Drulă în alegeri: Pe bună dreptate, voi fi întrebat de scorul obţinut de USR

Miruță, după eșecul lui Drulă în alegeri: Pe bună dreptate, voi fi întrebat de scorul obţinut de USR
Alegeri pentru şefia Consiliului Judeţean Buzău: Social-democratul Marcel Ciolacu, creditat cu victoria electorală

Alegeri pentru şefia Consiliului Judeţean Buzău: Social-democratul Marcel Ciolacu, creditat cu victoria electorală

Alegeri pentru şefia Consiliului Judeţean Buzău: Social-democratul Marcel Ciolacu, creditat cu victoria electorală
Alegeri locale parțiale: Procesul electoral s-a încheiat, anunță AEP

Alegeri locale parțiale: Procesul electoral s-a încheiat, anunță AEP

Alegeri locale parțiale: Procesul electoral s-a încheiat, anunță AEP
Alegeri pentru Primăria Capitalei: Ciprian Ciucu, ales edil general al Bucureștiului cu 35% din voturi

Alegeri pentru Primăria Capitalei: Ciprian Ciucu, ales edil general al Bucureștiului cu 35% din voturi

Alegeri pentru Primăria Capitalei: Ciprian Ciucu, ales edil general al Bucureștiului cu 35% din voturi