Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Proba de Drum - Suzuki Vitara

Vedem pe șosele și în statisticile de vânzări auto că SUV-urile sunt încă la modă și probabil că vor rămâne în continuare în topul preferințelor. Poate pentru că a prins ideea că este cool să conduci o mașină mai înaltă și teoretic mai sigură, la un preț destul de accesibil în unele cazuri.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 09 Septembrie 2024, 21:12

Atunci când pornești la drum cu o mașina de test încerci să-ți dai seama cum te simți în ea în timp ce-i analizezi cu atenție și parametrii de performanță. După ce conduci pentru câteva ore o Suzuki Vitara senzația este că primești mașină multă pentru bani puțini, ceea ce nu înseamnă neapărat că prețul avantajos presupune compromisuri. Vitara arată bine, cu aspect impunător. Designul pune accentul pe forță, pe linii puternice, care dau impresia că mașina ar avea abilități de off-road, ceea este adevărat în mare măsură. Tracțiunea All Grip și garda înaltă la sol permit accesul pe teren accidentat cu povârnișuri accentuate, astfel că drumul până sus la Cabana Vârful Ciucaș nu a fost o problemă, mașina s-a descurcat admirabil, chiar dacă am simțit mirosul ambreiajului care s-a încins pe anumite porțiuni cu pante mai înclinate.

Până la intrarea pe drumul forestier, pe șosea mașina mi s-a părut destul de rapidă, iar motorul foarte elastic, bine strunit de cutia de viteze manuală cu 6 trepte. Propulsorul Boosterjet de 1,4 litri și 130 CP este asistat la pornire de un sistem hibrid de 48V cu un acumulator litiu-ion care adună energia electrică recuperată în momentul frânării sau decelerării și un starter-generator. Cu acest sistem, cuplul motor maxim crește iar consumul de carburant și emisiile de noxe scad. Din păcate, tehnologia este disponibilă doar pe variante de motorizare cu transmisie manuală. Cât privește consumul, în condiții optime de trafic la o viteză medie de 90 km/oră am înregistrat 5,3 l/100 km, iar în traficul urban aglomerat consumul nu a trecut de 8,7 l/100 km. Este așadar o mașină destul de economică, poate și pentru că e foarte ușoară. Ceea ce explică și izolarea fonică mai redusă, mai ales la viteze mari. Nimic de reproșat însă în privința suspensiilor, a frânelor sau a direcției care își fac foarte bine treaba.

La interior, mașina are un aspect spartan, dar util si ergonomic, cu multe spații de depozitare și locuri pentru sticle mari de apă în portiere. La volan, poziția confortabilă și vizibilitatea bună dau o senzație de siguranță în orice condiții de vreme, iar portbagajul este suficient pentru o familie medie și bagajele aferente. Sistemul și grafica sunt cam depășite tehnologic, dar cred că șoferii fără fițe apreciază mai degrabă dotările utile și cu adevărat importante cum ar fi scaunele încălzite, pilotul automat adaptiv care funcționează ireproșabil, farurile cu led, camera pentru marșarier și sistemele de siguranță care includ printre altele frânarea de urgență, monitorizarea unghiului mort și alertă la traficul din spate.

Am intrat din nou pe forumuri auto pentru a afla păreri ale proprietarilor de Vitara și am constatat că aceștia sunt în general foarte mulțumiți de mașina lor după zeci de mii de kilometri parcurși fără suprize neplăcute. Oricum, Suzuki a spus mereu că Vitara se dorește a fi pur și simplu o mașină fiabilă și robustă la un preț care să țină piept numărului mare de rivali din segmentul unde se întrec Dacia Duster, Ford Puma, Renault Captur, Peugeot 2008, Toyota Yaris Cross, Mazda CX-3 sau Hyundai Kona. Puține dintre acestea oferă însă tracțiune integrală. Japonezii de la Suzuki au multă încredere în ceea ce oferă Vitara prin combinația de tehnologie hibrid, motorizare eficientă și tracțiune 4x4 performantă. Pe de altă parte, toată lumea așteaptă cu mare interes apariția viitoarei generații Vitara, cu noi tehnologii și un nou design atât la interior, cât și la exterior. Lucru care se va întâmpla foarte curând.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2025, 11:04

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România

Modelul electric al producătorului chinez vine cu un preț de pornire de 11.590 de EURO cu TVA inclus, preț valabil prin...

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Probă de Drum cu Mazda3
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2025, 13:20

Probă de Drum cu Mazda3

Într-o lume în care multe mașini au renunțat la farmec și stil în favoarea eficienței și a ecranelor cât un televizor, Mazda3...

Probă de Drum cu Mazda3
Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
Ştiinţă & Tehnologie 09 Mai 2025, 18:42

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei

Holograma este setată să răspundă la întrebări formulate în limbile română, franceză și engleză.

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online
Ştiinţă & Tehnologie 22 Aprilie 2025, 09:54

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online

Conform DNSC, securitatea reală nu depinde doar de o parola puternică, ci de o combinaţie de practici inteligente şi...

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online