Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Proba de Drum - Suzuki Vitara

Vedem pe șosele și în statisticile de vânzări auto că SUV-urile sunt încă la modă și probabil că vor rămâne în continuare în topul preferințelor. Poate pentru că a prins ideea că este cool să conduci o mașină mai înaltă și teoretic mai sigură, la un preț destul de accesibil în unele cazuri.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 09 Septembrie 2024, 21:12

Atunci când pornești la drum cu o mașina de test încerci să-ți dai seama cum te simți în ea în timp ce-i analizezi cu atenție și parametrii de performanță. După ce conduci pentru câteva ore o Suzuki Vitara senzația este că primești mașină multă pentru bani puțini, ceea ce nu înseamnă neapărat că prețul avantajos presupune compromisuri. Vitara arată bine, cu aspect impunător. Designul pune accentul pe forță, pe linii puternice, care dau impresia că mașina ar avea abilități de off-road, ceea este adevărat în mare măsură. Tracțiunea All Grip și garda înaltă la sol permit accesul pe teren accidentat cu povârnișuri accentuate, astfel că drumul până sus la Cabana Vârful Ciucaș nu a fost o problemă, mașina s-a descurcat admirabil, chiar dacă am simțit mirosul ambreiajului care s-a încins pe anumite porțiuni cu pante mai înclinate.

Până la intrarea pe drumul forestier, pe șosea mașina mi s-a părut destul de rapidă, iar motorul foarte elastic, bine strunit de cutia de viteze manuală cu 6 trepte. Propulsorul Boosterjet de 1,4 litri și 130 CP este asistat la pornire de un sistem hibrid de 48V cu un acumulator litiu-ion care adună energia electrică recuperată în momentul frânării sau decelerării și un starter-generator. Cu acest sistem, cuplul motor maxim crește iar consumul de carburant și emisiile de noxe scad. Din păcate, tehnologia este disponibilă doar pe variante de motorizare cu transmisie manuală. Cât privește consumul, în condiții optime de trafic la o viteză medie de 90 km/oră am înregistrat 5,3 l/100 km, iar în traficul urban aglomerat consumul nu a trecut de 8,7 l/100 km. Este așadar o mașină destul de economică, poate și pentru că e foarte ușoară. Ceea ce explică și izolarea fonică mai redusă, mai ales la viteze mari. Nimic de reproșat însă în privința suspensiilor, a frânelor sau a direcției care își fac foarte bine treaba.

La interior, mașina are un aspect spartan, dar util si ergonomic, cu multe spații de depozitare și locuri pentru sticle mari de apă în portiere. La volan, poziția confortabilă și vizibilitatea bună dau o senzație de siguranță în orice condiții de vreme, iar portbagajul este suficient pentru o familie medie și bagajele aferente. Sistemul și grafica sunt cam depășite tehnologic, dar cred că șoferii fără fițe apreciază mai degrabă dotările utile și cu adevărat importante cum ar fi scaunele încălzite, pilotul automat adaptiv care funcționează ireproșabil, farurile cu led, camera pentru marșarier și sistemele de siguranță care includ printre altele frânarea de urgență, monitorizarea unghiului mort și alertă la traficul din spate.

Am intrat din nou pe forumuri auto pentru a afla păreri ale proprietarilor de Vitara și am constatat că aceștia sunt în general foarte mulțumiți de mașina lor după zeci de mii de kilometri parcurși fără suprize neplăcute. Oricum, Suzuki a spus mereu că Vitara se dorește a fi pur și simplu o mașină fiabilă și robustă la un preț care să țină piept numărului mare de rivali din segmentul unde se întrec Dacia Duster, Ford Puma, Renault Captur, Peugeot 2008, Toyota Yaris Cross, Mazda CX-3 sau Hyundai Kona. Puține dintre acestea oferă însă tracțiune integrală. Japonezii de la Suzuki au multă încredere în ceea ce oferă Vitara prin combinația de tehnologie hibrid, motorizare eficientă și tracțiune 4x4 performantă. Pe de altă parte, toată lumea așteaptă cu mare interes apariția viitoarei generații Vitara, cu noi tehnologii și un nou design atât la interior, cât și la exterior. Lucru care se va întâmpla foarte curând.

Noi tentative de fraudă online
Ştiinţă & Tehnologie 31 Octombrie 2025, 21:39

Noi tentative de fraudă online

Mesajele sunt propagate prin intermediul afișajelor de tip pop-up pe diverse website-uri.

Noi tentative de fraudă online
Auto: Eveniment de prezentare pentru electricul Renault 4
Ştiinţă & Tehnologie 31 Octombrie 2025, 18:53

Auto: Eveniment de prezentare pentru electricul Renault 4

Grupul Renault a prezentat de ceva vreme modelul R4 E-Tech în Europa, iar acum mașina a ajuns și în România, fiind prezentată...

Auto: Eveniment de prezentare pentru electricul Renault 4
Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric
Ştiinţă & Tehnologie 26 Octombrie 2025, 18:38

Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric

Noua interpretare oferită de francezi unui model iconic aduce în prim plan un model 100% verde, cu un plus de noutăți în...

Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric
Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155
Ştiinţă & Tehnologie 25 Octombrie 2025, 20:23

Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155

Dacia a primit o nouă confirmare după primele nouă luni din acest an. Bigster s-a dovedit al doilea cel mai vândut SUV de...

Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155
Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum
Ştiinţă & Tehnologie 24 Octombrie 2025, 12:30

Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum

Universitatea Ovidius din Constanţa a devenit prosumator, producând energie verde prin 1.100 de panouri fotovoltaice care...

Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum
Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental
Ştiinţă & Tehnologie 22 Octombrie 2025, 17:28

Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental

Studiu realizat de o asociație pentru protecția minorilor, în colaborare cu TikTok, privind controlul parental al mediului...

Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental
Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming
Ştiinţă & Tehnologie 20 Octombrie 2025, 17:07

Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming

Tarifele vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026.

Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming
Hemoglobinuria Paroxistică Nocturnă - o boală rară, gravă și frecvent subdiagnosticată
Ştiinţă & Tehnologie 14 Octombrie 2025, 10:33

Hemoglobinuria Paroxistică Nocturnă - o boală rară, gravă și frecvent subdiagnosticată

Medicii atrag atenţia că oboseala severă şi persistentă, anemia, durerile abdominale şi urina închisă la culoare pot fi...

Hemoglobinuria Paroxistică Nocturnă - o boală rară, gravă și frecvent subdiagnosticată

Radio România

Elevii se întorc la cursuri

Elevii se întorc la cursuri

Elevii se întorc la cursuri
AFGANISTAN: Victime după un cutremur de magnitudine 6,3

AFGANISTAN: Victime după un cutremur de magnitudine 6,3

AFGANISTAN: Victime după un cutremur de magnitudine 6,3
Avalanșă în Italia: 5 morți, printre care un tată și fiica sa

Avalanșă în Italia: 5 morți, printre care un tată și fiica sa

Avalanșă în Italia: 5 morți, printre care un tată și fiica sa
Salvamontiștii maramureșeni, mobilizați pentru salvarea a doi tineri ucraineni blocați pe munte

Salvamontiștii maramureșeni, mobilizați pentru salvarea a doi tineri ucraineni blocați pe munte

Salvamontiștii maramureșeni, mobilizați pentru salvarea a doi tineri ucraineni blocați pe munte