Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Proba de Drum - Suzuki Vitara

Vedem pe șosele și în statisticile de vânzări auto că SUV-urile sunt încă la modă și probabil că vor rămâne în continuare în topul preferințelor. Poate pentru că a prins ideea că este cool să conduci o mașină mai înaltă și teoretic mai sigură, la un preț destul de accesibil în unele cazuri.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 09 Septembrie 2024, 21:12

Atunci când pornești la drum cu o mașina de test încerci să-ți dai seama cum te simți în ea în timp ce-i analizezi cu atenție și parametrii de performanță. După ce conduci pentru câteva ore o Suzuki Vitara senzația este că primești mașină multă pentru bani puțini, ceea ce nu înseamnă neapărat că prețul avantajos presupune compromisuri. Vitara arată bine, cu aspect impunător. Designul pune accentul pe forță, pe linii puternice, care dau impresia că mașina ar avea abilități de off-road, ceea este adevărat în mare măsură. Tracțiunea All Grip și garda înaltă la sol permit accesul pe teren accidentat cu povârnișuri accentuate, astfel că drumul până sus la Cabana Vârful Ciucaș nu a fost o problemă, mașina s-a descurcat admirabil, chiar dacă am simțit mirosul ambreiajului care s-a încins pe anumite porțiuni cu pante mai înclinate.

Până la intrarea pe drumul forestier, pe șosea mașina mi s-a părut destul de rapidă, iar motorul foarte elastic, bine strunit de cutia de viteze manuală cu 6 trepte. Propulsorul Boosterjet de 1,4 litri și 130 CP este asistat la pornire de un sistem hibrid de 48V cu un acumulator litiu-ion care adună energia electrică recuperată în momentul frânării sau decelerării și un starter-generator. Cu acest sistem, cuplul motor maxim crește iar consumul de carburant și emisiile de noxe scad. Din păcate, tehnologia este disponibilă doar pe variante de motorizare cu transmisie manuală. Cât privește consumul, în condiții optime de trafic la o viteză medie de 90 km/oră am înregistrat 5,3 l/100 km, iar în traficul urban aglomerat consumul nu a trecut de 8,7 l/100 km. Este așadar o mașină destul de economică, poate și pentru că e foarte ușoară. Ceea ce explică și izolarea fonică mai redusă, mai ales la viteze mari. Nimic de reproșat însă în privința suspensiilor, a frânelor sau a direcției care își fac foarte bine treaba.

La interior, mașina are un aspect spartan, dar util si ergonomic, cu multe spații de depozitare și locuri pentru sticle mari de apă în portiere. La volan, poziția confortabilă și vizibilitatea bună dau o senzație de siguranță în orice condiții de vreme, iar portbagajul este suficient pentru o familie medie și bagajele aferente. Sistemul și grafica sunt cam depășite tehnologic, dar cred că șoferii fără fițe apreciază mai degrabă dotările utile și cu adevărat importante cum ar fi scaunele încălzite, pilotul automat adaptiv care funcționează ireproșabil, farurile cu led, camera pentru marșarier și sistemele de siguranță care includ printre altele frânarea de urgență, monitorizarea unghiului mort și alertă la traficul din spate.

Am intrat din nou pe forumuri auto pentru a afla păreri ale proprietarilor de Vitara și am constatat că aceștia sunt în general foarte mulțumiți de mașina lor după zeci de mii de kilometri parcurși fără suprize neplăcute. Oricum, Suzuki a spus mereu că Vitara se dorește a fi pur și simplu o mașină fiabilă și robustă la un preț care să țină piept numărului mare de rivali din segmentul unde se întrec Dacia Duster, Ford Puma, Renault Captur, Peugeot 2008, Toyota Yaris Cross, Mazda CX-3 sau Hyundai Kona. Puține dintre acestea oferă însă tracțiune integrală. Japonezii de la Suzuki au multă încredere în ceea ce oferă Vitara prin combinația de tehnologie hibrid, motorizare eficientă și tracțiune 4x4 performantă. Pe de altă parte, toată lumea așteaptă cu mare interes apariția viitoarei generații Vitara, cu noi tehnologii și un nou design atât la interior, cât și la exterior. Lucru care se va întâmpla foarte curând.

Scepticismul publicului față de vaccinare „este în creștere”
Ştiinţă & Tehnologie 11 Decembrie 2025, 18:09

Scepticismul publicului față de vaccinare „este în creștere”

O nouă rețea internațională de cercetători din domeniul științelor sociale, Forumul pentru Științele Sociale ale Vaccinării...

Scepticismul publicului față de vaccinare „este în creștere”
BYD Dolphin Surf, Mașina anului 2026 în România
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2025, 21:19

BYD Dolphin Surf, Mașina anului 2026 în România

BYD, companie chineză, bifează o premieră în istoria celor 25 de ani a competiției, în care au triumfat 11 mărci de automobile

BYD Dolphin Surf, Mașina anului 2026 în România
Auto: Probă de Drum cu Honda Civic facelift
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2025, 13:11

Auto: Probă de Drum cu Honda Civic facelift

Puține mașini au o istorie așa de lungă și plină de succes ca Honda Civic, model care s-a bucurat de popularitate încă de la...

Auto: Probă de Drum cu Honda Civic facelift
Inteligența Artificială: UE suspectează Google de practici neloiale
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2025, 10:53

Inteligența Artificială: UE suspectează Google de practici neloiale

Comisia Europeană a deschis o investigație privind utilizarea de către Google a conținutului online în scopuri de inteligență...

Inteligența Artificială: UE suspectează Google de practici neloiale
Autorităţile din Rusia „au blocat și aplicaţia Snapchat”
Ştiinţă & Tehnologie 04 Decembrie 2025, 19:27

Autorităţile din Rusia „au blocat și aplicaţia Snapchat”

Reuters scrie că măsura reprezintă o parte a unei „represiuni accelerate” asupra platformelor tehnologice străine, despre...

Autorităţile din Rusia „au blocat și aplicaţia Snapchat”
Agenția Națională a Medicamentului a lansat platforma studiiclinice.anm.ro
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2025, 20:41

Agenția Națională a Medicamentului a lansat platforma studiiclinice.anm.ro

Aici sunt strânse la un loc toate informațiile actualizate despre studiile clinice din România.

Agenția Națională a Medicamentului a lansat platforma studiiclinice.anm.ro
Auto: ofensiva chinezească prin BYD și Chery
Ştiinţă & Tehnologie 02 Decembrie 2025, 14:08

Auto: ofensiva chinezească prin BYD și Chery

Producătorul chinez Chery a lansat oficial în România noul model TIGGO 9, un SUV premium hybrid prin care se marchează...

Auto: ofensiva chinezească prin BYD și Chery
Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 02 Decembrie 2025, 10:05

Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid

Modelul Tiguan, unul din stâlpii producţiei germane din Wolfsburg, cel mai vândut SUV din portofoliul Volkswagen, a ajuns la...

Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid

Radio România

VASLUI: Doi frați adolescenți, înecați în acumularea Tăcuta

VASLUI: Doi frați adolescenți, înecați în acumularea Tăcuta

VASLUI: Doi frați adolescenți, înecați în acumularea Tăcuta
Cutremur de 7 grade, în largul coastelor estice ale Taiwanului

Cutremur de 7 grade, în largul coastelor estice ale Taiwanului

Cutremur de 7 grade, în largul coastelor estice ale Taiwanului
Doi pacienţi cu arsuri, transferați în Belgia

Doi pacienţi cu arsuri, transferați în Belgia

Doi pacienţi cu arsuri, transferați în Belgia
Germania: Zboruri perturbate pe aeroportul din Hanovra, din cauza prezenței unor drone neidentificate

Germania: Zboruri perturbate pe aeroportul din Hanovra, din cauza prezenței unor drone neidentificate

Germania: Zboruri perturbate pe aeroportul din Hanovra, din cauza prezenței unor drone neidentificate