Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid

În plină expansiune a modelelor chinezești, Renault răspunde cu un autoturism premium cu alură de SUV-coupé, care se bazează pe tehnologia full-hybrid

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 21 Decembrie 2024, 13:58

Poate că o mașină hibrid este cea mai bună opțiune în acest moment pentru clienții din România, unde infrastrutura stațiilor electrice de încărcare încă lasă de dorit.

Rafale se încadrează în segmentul premium, pentru că modelul testat este vârful de gamă Esprit Alpine și are un preț amețitor, pe care vă las să îl descoperiți navigând pe site-ul oficial al constructorului. Vă spun doar că este cel mai scump din toată gama Renault.

Reperul care m-a marcat a fost cel legat de consumul mediu de carburant: 5,6 litri/100 km în regim mixt, cu reprize de accelerație de 130 km/h pe autostradă și cu circulație bară la bară în aglomerația citadină. Rafale mizează pe două motoare veritabile: un benzinar de 1,2 litri și 130 CP (cai-putere) și un propulsor electric de 68 de CP. La care mai adăugăm încă un motor electric, cu rol de starter generator, care livrează 25 CP.

Rafale stă bine pe șosea ajutată de o mulțime de sisteme electronice, mai ales că beneficiază doar de tracțiune față. Sistemul 4Control Advanced (ajuns deja la a treia generație) îți oferă încredere și stabilitate, întrucât poți alege nivelul de virare al roților spate, până la un maximum de 5 grade. Ca la majoritatea mașinilor hibrid fără încărcare la priză, de la padelele montate în spatele volanului nu schimbi treptele, ci reglezi nivelul de regenerare a energiei.

Astfel, sistemul full-hybrid dezvoltă 200 CP struniți de cunoscuta transmisie multimodală în 6 trepte de la Renault. Nu răspunde foarte rapid la comenzi, dar sprinturile în modul Sport sunt încărcate cu o porție serioasă de adrenalină. Interiorul se luminează în culoarea roșie, displayurile la fel, așa că șofezi cu senzația că ești la manșă și nu la volanul ce poate fi încălzit la nevoie.

Sistemul de entertainment se bazează pe noile tehnologii. Totul este la dispoziția pasagerilor. Panoul de bord și tableta centrală au continuitate, iar grație sistemului multimedia OpenR Link comenzile tactile își găsesc rapid răspuns. Am remarcat și sonorizarea Harman/Kardon de 5 stele, pe placul oricărui iubitor de muzică.

Plafonul panoramic Solarbay întregește un habitaclu luminos, elegant și spațios, chiar și pentru cei trei pasageri ce pot călători așezați pe bancheta spate. Două persoane chiar se lăfăie și se pot bucura de o cotieră impresionantă care poate oferi suport și pentru un laptop.

La capitolul plusuri aș mai adăuga portabagajul voluminos, numai bun pentru o mașină de familie, pe care o pot accesa (să fie un minus) doar clienții cu resurse financiare rezonabile, întrucât Rafale se luptă la nivelul prețului cu Peugeot 3008, iar în segment și cu BMW X4 sau Audi Q5 Sportback.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2025, 11:04

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România

Modelul electric al producătorului chinez vine cu un preț de pornire de 11.590 de EURO cu TVA inclus, preț valabil prin...

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Probă de Drum cu Mazda3
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2025, 13:20

Probă de Drum cu Mazda3

Într-o lume în care multe mașini au renunțat la farmec și stil în favoarea eficienței și a ecranelor cât un televizor, Mazda3...

Probă de Drum cu Mazda3
Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
Ştiinţă & Tehnologie 09 Mai 2025, 18:42

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei

Holograma este setată să răspundă la întrebări formulate în limbile română, franceză și engleză.

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online
Ştiinţă & Tehnologie 22 Aprilie 2025, 09:54

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online

Conform DNSC, securitatea reală nu depinde doar de o parola puternică, ci de o combinaţie de practici inteligente şi...

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online