Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric
Noua interpretare oferită de francezi unui model iconic aduce în prim plan un model 100% verde, cu un plus de noutăți în raport cu fratele mai mic R5.
Articol de Cătălin Cîrnu, 26 Octombrie 2025, 18:38
Deloc întâmplător, ambele variante împart aceeași platformă, denumită AmpR Small și mizează pe același sistem de propulsie. De bază sunt motoarele de 120 CP cu baterie de 40 kWh, și cel de 150 CP, cu un acumulator mai voinic de de 52 kWh, care oferă o autonomie de 409 km, după cum susțin francezii.
Este chiar varianta pe care am testat-o atât citadin, cât și în regim de autostradă. R4 se mișcă agil, dar pentru a economisi energia, modurile de condus sunt setate inteligent. De exemplu, dacă ți-ai propus să menajezi bateria, comutarea în modulul ECO îți limitează viteza maximă la 115 km/h.

Autonomia oferită de constructor cred că poate fi atinsă doar în vreun laborator de testare. Personal, am bifat aproximativ 300 de km, reușind să ajung la Tulcea cu ceva emoții. În regim de autostradă, consumul crește vertiginos, deși nu am atins viteza maximă din cartea tehnică de 150 km/h.
Selectorul este plasat în spatele volanului, extrem de aglomerat, ca un veritabil pom de Crăciun, pentru că spre deosebire de fratele său mai mic, Renault 4 E-Tech are funcție de One Pedal Drive. O găselniță, întrucât de la padelele montate pe volan poți regla nivelul de recuperare a energiei: ai 3 niveluri, iar al patrulea este această funcție One Pedal. Odată acționată, mașina frânează mult mai puternic.
Vremea fiind frumoasă și șoseaua lină, nu mi-au permis să selectez modulele “zăpadă” sau “all-terrain”, diferența fiind valoarea cuplului motor, mai mare pe teren accidentat.
Interiorul se aseamănă foarte mult cu cel de pe R5 electric. Plasticul e de calitate, scaunele sunt comode și îmbracate într-un material denim asemănător blugilor, dar nici pe R4 nu am descoperit o cotieră în dreapta șoferului.

Renault 4 E-Tech este un model de segment B, unul în care regăsim rivali ca Alfa Romeo Junior Elettrica, Ford Puma Gen-E și Opel Mokka Electric și are chiar și argumentul financiar că este mai ieftin decît concurența.
Interesant și bizar este și un detaliu exterior. Mânerele portierelor sunt clasice, ca la ușile normale, practic nu se înscriu în filozofia electricelor cum se întâmplă la Megane.
Portbagajul are o dimensiune rezonabilă de 420 de litri, cu un spațiu rezervat cablurilor de încărcare ascunse sub podea, și este dotat cu multiple buzunare în care poți ascunde sau depozita diverse obiecte, iar hayonul este acționat electric. Merită remarcat și cârligul de prindere, dar în cazul tractării unei remorci, îmi este clar că autonomia se va micșora.
La o stație de încărcare rapidă ai nevoie de vreo 20-30 de minute pentru a atinge 80%, dar la una simplă trebuie să aștepți câteva ore bune pentru un plin cu energie.
Una peste alta, R4 electric seduce încă de la prima vedere, dar pentru o decizie finală merită să îl cunoști în profunzime.












