Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Peugeot 5008

Într-o lume a electrificării totale, în care marii constructori prezintă modele verzi, Peugeot și-a permis luxul să ofere un SUV veritabil echipat cu un motor diesel de 2 litri și 180 CP. O apariție seducătoare a unui model clasic, dar care va suferi transformări radicale în viitorul apropiat pentru că francezii au promis electrificarea întregii game.

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 20 Februarie 2023, 21:49

Astrele s-au aliniat într-un weekend în care ninsoarea m-a însoțit pe Valea Prahovei la volanul unui SUV spațios, chiar grandios, care are competitori puternici în piață precum Renault Koleos, Nissan X-Trail sau Skoda Kodiak. Noul 5008 a preluat partea frontală a fratelui mai mic 3008, dar pentru că oferă 7 locuri beneficiază de portiere spate ceva mai mari pentru ca pasagerii din rândul trei să nu fie nevoiți să capete aptitudini de contorsioniști pentru a urca la bord.

Principalul atu rămâne propulsorul Blue HDI de 180 CP comparabil cu cele existente pe modelele premium de la Mercedes sau BMW. La 130 km/h, mașina rulează fără să se forțeze, sistemul cruise control temperând elanul de a apăsa și mai adânc pedala de accelerație. Forța motorului este transmisă de o cutie automată în 8 trepte, cu convertizor de cuplu, care se descurcă impecabil în toate momentele șofatului. Fie în aglomerația citadină sau pe autostradă, fie pe șoselele sinuoase de munte acoperite cu mâzgă sau zăpadă, în care tracțiunea integrală și sistemele electronice îți oferă multă siguranță.

Selectorul automat permite comutarea în mai multe moduri de condus, în funcție de suprafața de rulaj. Pe o zăpadă consistentă, cu un strat de aproximativ 20 cm, Peugeot 5008 s-a descurcat onorabil, dar nu putem vorbi de valențe off road. Orice deviere de la trasa normală era corijată de sistemele care echipează mașina, în greutate de 1.600 de kg, semnificativ mai puțin decât mă așteptam. Ca și la ceilalți constructori, SUV-ul este echipat cu noile sisteme de recunoaștere a indicatoarelor rutiere și cu cel de frânare automată de ultimă generație.

Consumul mediu în regim mixt s-a stabilizat la valoarea de 6,4 l/100 km, semn că propulsorul și cutia de viteze se împacă de minune. În mod bizar, portbagajul nu se deschide și nici nu se închide în mod automat, o anomalie combătută prin apăsarea clasicului buton amplasat în zona nr de înmatriculare.

În schimb, rafinamentul poate fi descoperit și la interior. Avem parbriz și scaune încălzite, volan îmbrăcat în piele, cameră parcare spate la 180 grade, ecran tactil de 10 inchi cu rezoluție HD și sistem de navigație 3D cu multiple funcții, sub care găsim o claviatură asemănătoare cu cea de la Ford Mustang, dar și un cadran de bord ce poate fi colorat în funcție de gustul șoferului.

Iubitorii muzicii se pot delecta cu sistemul audio ce mizează pe 6 boxe, iar pasagerii au la îndemână prizele de 12 V, dar și pe cele USB amplasate inclusiv pe rândul al doilea. Un SUV util pentru vacanțele unei familii compuse din părinți, bunici și copii, singurii care pot călători bucurându-se de confort pe cele 2 locuri de pe ultimul rând, cele dispuse în portbagaj!

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2025, 11:04

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România

Modelul electric al producătorului chinez vine cu un preț de pornire de 11.590 de EURO cu TVA inclus, preț valabil prin...

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Probă de Drum cu Mazda3
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2025, 13:20

Probă de Drum cu Mazda3

Într-o lume în care multe mașini au renunțat la farmec și stil în favoarea eficienței și a ecranelor cât un televizor, Mazda3...

Probă de Drum cu Mazda3
Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
Ştiinţă & Tehnologie 09 Mai 2025, 18:42

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei

Holograma este setată să răspundă la întrebări formulate în limbile română, franceză și engleză.

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online
Ştiinţă & Tehnologie 22 Aprilie 2025, 09:54

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online

Conform DNSC, securitatea reală nu depinde doar de o parola puternică, ci de o combinaţie de practici inteligente şi...

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online