Probă de drum. Opel Frontera hibrid
Grupul Stellantis continuă ofensiva, încercând să răspundă provocărilor pieței și să pareze loviturile rivalilor. Din 2025 mizează pe noul Frontera, un nume readus în prim plan, dar cu alte valențe.
Articol de Cătălin Cîrnu, 12 Septembrie 2025, 21:55
Noul Opel Frontera a preluat numele modelului iconic lansat în urmă cu decenii, dar celebrul 4x4 nu și-a păstrat decât o amprentă parțială asupra celor două variante lansate în 2025, una cu propulsie electrică 100% și cealaltă hybrid, mult mai accesibilă ca preț într-un segment cu competitori puternici precum Hyundai Bayon, Honda HR-V sau fratele vitreg Peugeot 3008, alături de care împarte aceeași platformă.
În ton cu valențele europene, Frontera hybrid mizează pe un propulsor pe benzină cu litraj mic, de 1,2 litri, dar forțos, pentru că dezvoltă 135 de Cai Putere, foarte aproape de energia unei Dacia Duster hybrid 140 HEV.
Inginerii companiei din Rüsselsheim l-au dezvoltat special pentru utilizarea hibridă. Sistemul propulsor funcționează în combinație cu un motor electric de 29 CP și o transmisie electrificată cu dublu ambreiaj și șase trepte, astfel încât consumul de combustibil și emisiile de CO2 sunt semnificativ mai mici comparativ cu un vehicul cu motor convențional.
Deloc întâmplător, Frontera Hybrid a avut rezultate rezonabile la capitolul consum de carburant, 6,6 litri/100 km, cu 4 persoane adulte la bord, dar cu o ținută de drum exemplară pe un traseu ce a cuprins porțiuni de șofat în mediul citadin, pe autostradă sau pe drumuri forestiere.
Vorbim despre un SUV de familie, astfel că pentru mai puțin de o mie de euro, Opel oferă și soluția unei configurații cu 7 locuri, caz în care scade volumul inițial al portabagajului de 460 de litri. Vorbim și despre modularitate, cu scaune ce pot fi rabatate în funcție de necesități și despre variantele Confort și Tech Pro, care aduc scaune față încălzite cu suport lombar, climă automată, volan încălzit, proiectoare ceață și bare longitudinale pe plafon.
Designul interior scoate în evidență un spațiu generos, dar și plasticul prezent peste tot, cu scaune îmbrăcate în stofă și dotate cu suport lombar. Cu forme pătrățoase ale panoului de bord, am notat un plus și pentru sistemul multimedia de infotainment cu ecran tactil color de 10 inch și sistemul de navigație integrat.
Nu lipsește o cameră de vedere din spate pentru siguranță sporită, dar nu am descoperit mânere pe plafon pentru locurile din față.
În schimb, cheia a rămas clasică, poate ca să o simți în buzunar sau în poșetă, în cazul doamnelor, cei de la Opel încercând să reducă prețul unui SUV corect, familiar și care se bazează pe sistemele clasice de siguranță, lipsind controlul adaptiv al vitezei de croazieră sau centrarea pe banda de mers.