Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Proba de Drum - Honda ZR-V

Când vine vorba de mașini, tendința la nivel global este de reducere a poluării generate de motorizările clasice, cu ardere internă, motiv pentru care mai toate guvernele îi încurajează pe șoferi să se reorienteze către cele care emit un nivel cât mai redus de noxe. Emisiile zero reprezintă punctul către care se îndreaptă mașinile, dar deocamdată unii șoferi care nu vor să facă încă marele pas spre mașini electrice se orientează către cele hibrid, iar oferta e bogată.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 07 Aprilie 2024, 06:45

Honda ZR-V, model complet nou în portofoliul japonezilor, este un SUV de familie care se situează în gamă între modelele HR-V și CR-V, dar se distinge ușor de acestea, cu grila sa distinctivă, farurile elegante și stopurile orizontale cu LED. Este dotat exclusiv cu sistemul de propulsie Full Hybrid e:HEV similar cu fratele Honda Civic, un motor electric propulsor de 184 CP și un cuplu de 315 Nm susținut de un motor termic pe benzină de 2 litri și 143 CP care consumă surprinzător de puțin pentru o mașină atât de mare. Niponii anunță un consum mixt de 5,8 l/100 km, eu am consumat 6,2 litri fără să încerc să fac economie de carburant.

Spre deosebire de mulți hibrizi, motorul termic rareori antrenează roțile direct. De obicei motorul electric face asta, în timp ce motorul pe combustie acționează ca un generator, încărcând bateria atunci când e necesar. Aceasta înseamnă putere instantanee ca într-o mașină electrică, fără griji cu privire la autonomie sau încărcare. Capacitatea mică a bateriei permite doar parcurgerea de distanțe scurte în oraș fără suport din partea motorului termic. Situație în care poți să simți cât de silențios poate rula ZR-V.

La interior, mașina este foarte bine căptușită peste tot cu materiale moi și piele fină, iar calitatea construcției pare impecabilă. Gurile de ventilație cu aspect de fagure și butoanele pentru comenzile de climatizare dau impresia unui bord de mașină premium. Scaunele sunt comode cu posibilități multiple de reglare, cu încălzire și în față și în spate și cu spațiu suficient pentru toți ocupanții vehicului. Există destule spații de depozitare, poate pentru a compensa dimensiunea ceva mai mică a portbagajului ZR-V față de rivalii Ford Kuga, Hyundai Tucson, Kia Sportage, VW Tiguan, Renault Austral sau Nissan Qashqai. Concurenți mulți și buni, dar noul model Honda e ceva cu totul aparte.

Transmisia are un singur raport fix, cu alte cuvinte este ceva ce în mod normal găsim doar pe mașinile electrice. Partea interesantă e că software-ul simulează o serie de trepte pentru a imita cât mai bine comportamentul unei cutii automate clasice. Nu are tracțiune integrală, dar există un mod Snow drive pentru a spori tracțiunea în condiții de aderență scăzută. Cei care și-ar dori un hibrid 4x4, ar trebui să se orienteze către fratele mai mare CR-V pe care l-am testat nu demult. Personal, deși nu m-aș fi așteptat, am ajuns să-mi placă mai mult noul ZR-V. E parcă mai stilat și mai agil pe drum, cu performanțe dinamice asemănătoare modelului Civic, mai concentrat pe manevrabilitate.

Călătoria cu el a fost deosebit de agreabilă pe un traseu de peste 1.200 de km București –Bistrița – Iași – București, cu multe porțiuni de autostradă și de șosele bune și pitorești în trei etape de drum, de câte aproximativ 6 ore fiecare, în trei zile diferite, în care am descoperit treptat această mașina care m-a cucerit tot mai mult. Și asta mai ales pentru că modelul de test dispunea de echiparea Advance cu sistem audio Bose, trapă panoramică, Head Up Display, încărcător wireless pentru telefon, faruri LED inteligente cu fază lungă adaptivă și sistem de iluminare în viraj.

Consola centrală pe două niveluri încorporează butoanele selectorului de viteze, fiecare având o formă și o mișcare unică. Honda spune că acest lucru este pentru ca șoferul să le poată folosi în mod intuitiv fără a fi nevoit să-și ia ochii de la drum. Iar toată suita de tehnologii avansate de siguranță Honda Sensing are grijă de tine. Sistemele folosesc informații furnizate de camere și senzori pentru a avertiza și pentru a ajuta șoferul în scenarii potențial periculoase.

Cu rezervorul de carburant de 57 litri și grupul propulsor extrem de eficient care garantează o autonomie de cel puțin 1000 de km, Honda ZR-V ar putea fi o alegere solidă pentru cei care își doresc un hibrid rafinat independent de punctele de încărcare și o mașină de încredere în viața reală.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2025, 11:04

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România

Modelul electric al producătorului chinez vine cu un preț de pornire de 11.590 de EURO cu TVA inclus, preț valabil prin...

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Probă de Drum cu Mazda3
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2025, 13:20

Probă de Drum cu Mazda3

Într-o lume în care multe mașini au renunțat la farmec și stil în favoarea eficienței și a ecranelor cât un televizor, Mazda3...

Probă de Drum cu Mazda3
Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
Ştiinţă & Tehnologie 09 Mai 2025, 18:42

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei

Holograma este setată să răspundă la întrebări formulate în limbile română, franceză și engleză.

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online
Ştiinţă & Tehnologie 22 Aprilie 2025, 09:54

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online

Conform DNSC, securitatea reală nu depinde doar de o parola puternică, ci de o combinaţie de practici inteligente şi...

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online