Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Proba de Drum - Honda ZR-V

Când vine vorba de mașini, tendința la nivel global este de reducere a poluării generate de motorizările clasice, cu ardere internă, motiv pentru care mai toate guvernele îi încurajează pe șoferi să se reorienteze către cele care emit un nivel cât mai redus de noxe. Emisiile zero reprezintă punctul către care se îndreaptă mașinile, dar deocamdată unii șoferi care nu vor să facă încă marele pas spre mașini electrice se orientează către cele hibrid, iar oferta e bogată.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 07 Aprilie 2024, 06:45

Honda ZR-V, model complet nou în portofoliul japonezilor, este un SUV de familie care se situează în gamă între modelele HR-V și CR-V, dar se distinge ușor de acestea, cu grila sa distinctivă, farurile elegante și stopurile orizontale cu LED. Este dotat exclusiv cu sistemul de propulsie Full Hybrid e:HEV similar cu fratele Honda Civic, un motor electric propulsor de 184 CP și un cuplu de 315 Nm susținut de un motor termic pe benzină de 2 litri și 143 CP care consumă surprinzător de puțin pentru o mașină atât de mare. Niponii anunță un consum mixt de 5,8 l/100 km, eu am consumat 6,2 litri fără să încerc să fac economie de carburant.

Spre deosebire de mulți hibrizi, motorul termic rareori antrenează roțile direct. De obicei motorul electric face asta, în timp ce motorul pe combustie acționează ca un generator, încărcând bateria atunci când e necesar. Aceasta înseamnă putere instantanee ca într-o mașină electrică, fără griji cu privire la autonomie sau încărcare. Capacitatea mică a bateriei permite doar parcurgerea de distanțe scurte în oraș fără suport din partea motorului termic. Situație în care poți să simți cât de silențios poate rula ZR-V.

La interior, mașina este foarte bine căptușită peste tot cu materiale moi și piele fină, iar calitatea construcției pare impecabilă. Gurile de ventilație cu aspect de fagure și butoanele pentru comenzile de climatizare dau impresia unui bord de mașină premium. Scaunele sunt comode cu posibilități multiple de reglare, cu încălzire și în față și în spate și cu spațiu suficient pentru toți ocupanții vehicului. Există destule spații de depozitare, poate pentru a compensa dimensiunea ceva mai mică a portbagajului ZR-V față de rivalii Ford Kuga, Hyundai Tucson, Kia Sportage, VW Tiguan, Renault Austral sau Nissan Qashqai. Concurenți mulți și buni, dar noul model Honda e ceva cu totul aparte.

Transmisia are un singur raport fix, cu alte cuvinte este ceva ce în mod normal găsim doar pe mașinile electrice. Partea interesantă e că software-ul simulează o serie de trepte pentru a imita cât mai bine comportamentul unei cutii automate clasice. Nu are tracțiune integrală, dar există un mod Snow drive pentru a spori tracțiunea în condiții de aderență scăzută. Cei care și-ar dori un hibrid 4x4, ar trebui să se orienteze către fratele mai mare CR-V pe care l-am testat nu demult. Personal, deși nu m-aș fi așteptat, am ajuns să-mi placă mai mult noul ZR-V. E parcă mai stilat și mai agil pe drum, cu performanțe dinamice asemănătoare modelului Civic, mai concentrat pe manevrabilitate.

Călătoria cu el a fost deosebit de agreabilă pe un traseu de peste 1.200 de km București –Bistrița – Iași – București, cu multe porțiuni de autostradă și de șosele bune și pitorești în trei etape de drum, de câte aproximativ 6 ore fiecare, în trei zile diferite, în care am descoperit treptat această mașina care m-a cucerit tot mai mult. Și asta mai ales pentru că modelul de test dispunea de echiparea Advance cu sistem audio Bose, trapă panoramică, Head Up Display, încărcător wireless pentru telefon, faruri LED inteligente cu fază lungă adaptivă și sistem de iluminare în viraj.

Consola centrală pe două niveluri încorporează butoanele selectorului de viteze, fiecare având o formă și o mișcare unică. Honda spune că acest lucru este pentru ca șoferul să le poată folosi în mod intuitiv fără a fi nevoit să-și ia ochii de la drum. Iar toată suita de tehnologii avansate de siguranță Honda Sensing are grijă de tine. Sistemele folosesc informații furnizate de camere și senzori pentru a avertiza și pentru a ajuta șoferul în scenarii potențial periculoase.

Cu rezervorul de carburant de 57 litri și grupul propulsor extrem de eficient care garantează o autonomie de cel puțin 1000 de km, Honda ZR-V ar putea fi o alegere solidă pentru cei care își doresc un hibrid rafinat independent de punctele de încărcare și o mașină de încredere în viața reală.

Probă de Drum: Opel Frontera hibrid
Ştiinţă & Tehnologie 12 Septembrie 2025, 21:55

Probă de Drum: Opel Frontera hibrid

Grupul Stellantis continuă ofensiva, încercând să răspundă provocărilor pieței și să pareze loviturile rivalilor. Din 2025...

Probă de Drum: Opel Frontera hibrid
Eclipsă totală de Lună vizibilă în România, duminică seară
Ştiinţă & Tehnologie 07 Septembrie 2025, 09:28

Eclipsă totală de Lună vizibilă în România, duminică seară

Eclipsă totală de Lună și Luna sângerie vizibile în România pe 7 septembrie 2025, cu maximul la ora 21:21.

Eclipsă totală de Lună vizibilă în România, duminică seară
Studiu: Poluarea aerului încetinește mintea și deteriorează memoria la bătrânețe
Ştiinţă & Tehnologie 27 August 2025, 15:28

Studiu: Poluarea aerului încetinește mintea și deteriorează memoria la bătrânețe

Studiul s-a concentrat pe adulți de vârstă medie și înaintată.

Studiu: Poluarea aerului încetinește mintea și deteriorează memoria la bătrânețe
Probă de Drum: Honda Civic Type-R
Ştiinţă & Tehnologie 17 August 2025, 22:00

Probă de Drum: Honda Civic Type-R

Pentru pasionații de automobile puternice și pentru dependenții de adrenalină există mașini care oferă performanță pură, fără...

Probă de Drum: Honda Civic Type-R
Probă de Drum: Renault Rafale hibrid Atelier Alpine 300 phev 4x4
Ştiinţă & Tehnologie 14 August 2025, 22:30

Probă de Drum: Renault Rafale hibrid Atelier Alpine 300 phev 4x4

Nava amiral a constructorului francez a primit mai multă putere și un plus de rafinament. Dar și 5 stele la testele EuroNcap

Probă de Drum: Renault Rafale hibrid Atelier Alpine 300 phev 4x4
Alertă de fraudă online: "Campanie guvernamentală" falsă cu laptopuri gratuite
Ştiinţă & Tehnologie 13 August 2025, 16:51

Alertă de fraudă online: "Campanie guvernamentală" falsă cu laptopuri gratuite

O campanie falsă pretinde că oferă laptopuri gratuite contra unei taxe mici de transport. Datele bancare ajung direct la...

Alertă de fraudă online: "Campanie guvernamentală" falsă cu laptopuri gratuite
Mihai Rotariu (DNSC) despre tentativele de fraudă prin telefon
Ştiinţă & Tehnologie 13 August 2025, 09:17

Mihai Rotariu (DNSC) despre tentativele de fraudă prin telefon

Apel matinal - Invitat Mihai Rotariu, expert în securitate cibernetică, manager comunicare, marketing şi media DNSC.

Mihai Rotariu (DNSC) despre tentativele de fraudă prin telefon
Atenție la tentativele de fraudă prin telefon!
Ştiinţă & Tehnologie 12 August 2025, 14:15

Atenție la tentativele de fraudă prin telefon!

Infractorii cibernetici sunt din ce în ce mai convingători.

Atenție la tentativele de fraudă prin telefon!

Radio România

SUA au distrus o a doua ambarcațiune venezueleană care transporta droguri, susține Trump

SUA au distrus o a doua ambarcațiune venezueleană care transporta droguri, susține Trump

SUA au distrus o a doua ambarcațiune venezueleană care transporta droguri, susține Trump
Premierul Spaniei cere excluderea Israelului din competițiile sportive internaționale

Premierul Spaniei cere excluderea Israelului din competițiile sportive internaționale

Premierul Spaniei cere excluderea Israelului din competițiile sportive internaționale
VÂLCEA: Parc de aventură în stațiunea Băile Govora. Investiția se ridică la 6 milioane de euro

VÂLCEA: Parc de aventură în stațiunea Băile Govora. Investiția se ridică la 6 milioane de euro

VÂLCEA: Parc de aventură în stațiunea Băile Govora. Investiția se ridică la 6 milioane de euro
BUCUREȘTI: Sterilizări gratuite pentru câini și pisici

BUCUREȘTI: Sterilizări gratuite pentru câini și pisici

BUCUREȘTI: Sterilizări gratuite pentru câini și pisici