Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Proba de Drum - Honda ZR-V

Când vine vorba de mașini, tendința la nivel global este de reducere a poluării generate de motorizările clasice, cu ardere internă, motiv pentru care mai toate guvernele îi încurajează pe șoferi să se reorienteze către cele care emit un nivel cât mai redus de noxe. Emisiile zero reprezintă punctul către care se îndreaptă mașinile, dar deocamdată unii șoferi care nu vor să facă încă marele pas spre mașini electrice se orientează către cele hibrid, iar oferta e bogată.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 07 Aprilie 2024, 06:45

Honda ZR-V, model complet nou în portofoliul japonezilor, este un SUV de familie care se situează în gamă între modelele HR-V și CR-V, dar se distinge ușor de acestea, cu grila sa distinctivă, farurile elegante și stopurile orizontale cu LED. Este dotat exclusiv cu sistemul de propulsie Full Hybrid e:HEV similar cu fratele Honda Civic, un motor electric propulsor de 184 CP și un cuplu de 315 Nm susținut de un motor termic pe benzină de 2 litri și 143 CP care consumă surprinzător de puțin pentru o mașină atât de mare. Niponii anunță un consum mixt de 5,8 l/100 km, eu am consumat 6,2 litri fără să încerc să fac economie de carburant.

Spre deosebire de mulți hibrizi, motorul termic rareori antrenează roțile direct. De obicei motorul electric face asta, în timp ce motorul pe combustie acționează ca un generator, încărcând bateria atunci când e necesar. Aceasta înseamnă putere instantanee ca într-o mașină electrică, fără griji cu privire la autonomie sau încărcare. Capacitatea mică a bateriei permite doar parcurgerea de distanțe scurte în oraș fără suport din partea motorului termic. Situație în care poți să simți cât de silențios poate rula ZR-V.

La interior, mașina este foarte bine căptușită peste tot cu materiale moi și piele fină, iar calitatea construcției pare impecabilă. Gurile de ventilație cu aspect de fagure și butoanele pentru comenzile de climatizare dau impresia unui bord de mașină premium. Scaunele sunt comode cu posibilități multiple de reglare, cu încălzire și în față și în spate și cu spațiu suficient pentru toți ocupanții vehicului. Există destule spații de depozitare, poate pentru a compensa dimensiunea ceva mai mică a portbagajului ZR-V față de rivalii Ford Kuga, Hyundai Tucson, Kia Sportage, VW Tiguan, Renault Austral sau Nissan Qashqai. Concurenți mulți și buni, dar noul model Honda e ceva cu totul aparte.

Transmisia are un singur raport fix, cu alte cuvinte este ceva ce în mod normal găsim doar pe mașinile electrice. Partea interesantă e că software-ul simulează o serie de trepte pentru a imita cât mai bine comportamentul unei cutii automate clasice. Nu are tracțiune integrală, dar există un mod Snow drive pentru a spori tracțiunea în condiții de aderență scăzută. Cei care și-ar dori un hibrid 4x4, ar trebui să se orienteze către fratele mai mare CR-V pe care l-am testat nu demult. Personal, deși nu m-aș fi așteptat, am ajuns să-mi placă mai mult noul ZR-V. E parcă mai stilat și mai agil pe drum, cu performanțe dinamice asemănătoare modelului Civic, mai concentrat pe manevrabilitate.

Călătoria cu el a fost deosebit de agreabilă pe un traseu de peste 1.200 de km București –Bistrița – Iași – București, cu multe porțiuni de autostradă și de șosele bune și pitorești în trei etape de drum, de câte aproximativ 6 ore fiecare, în trei zile diferite, în care am descoperit treptat această mașina care m-a cucerit tot mai mult. Și asta mai ales pentru că modelul de test dispunea de echiparea Advance cu sistem audio Bose, trapă panoramică, Head Up Display, încărcător wireless pentru telefon, faruri LED inteligente cu fază lungă adaptivă și sistem de iluminare în viraj.

Consola centrală pe două niveluri încorporează butoanele selectorului de viteze, fiecare având o formă și o mișcare unică. Honda spune că acest lucru este pentru ca șoferul să le poată folosi în mod intuitiv fără a fi nevoit să-și ia ochii de la drum. Iar toată suita de tehnologii avansate de siguranță Honda Sensing are grijă de tine. Sistemele folosesc informații furnizate de camere și senzori pentru a avertiza și pentru a ajuta șoferul în scenarii potențial periculoase.

Cu rezervorul de carburant de 57 litri și grupul propulsor extrem de eficient care garantează o autonomie de cel puțin 1000 de km, Honda ZR-V ar putea fi o alegere solidă pentru cei care își doresc un hibrid rafinat independent de punctele de încărcare și o mașină de încredere în viața reală.

România construiește prima sa fabrică de inteligență artificială, investiție de 50 milioane €
Ştiinţă & Tehnologie 02 Noiembrie 2025, 13:33

România construiește prima sa fabrică de inteligență artificială, investiție de 50 milioane €

România va avea prima fabrică de inteligență artificială, finanțată cu 50 de milioane de euro din fonduri europene, anunț...

România construiește prima sa fabrică de inteligență artificială, investiție de 50 milioane €
Auto: Renault prezintă SUV-ul Full hybrid Austral
Ştiinţă & Tehnologie 01 Noiembrie 2025, 22:09

Auto: Renault prezintă SUV-ul Full hybrid Austral

Știm deja că noul SUV al celor de la Renault, Austral un model care a fost lansat încă din 2022, este disponibil în țara...

Auto: Renault prezintă SUV-ul Full hybrid Austral
Noi tentative de fraudă online
Ştiinţă & Tehnologie 31 Octombrie 2025, 21:39

Noi tentative de fraudă online

Mesajele sunt propagate prin intermediul afișajelor de tip pop-up pe diverse website-uri.

Noi tentative de fraudă online
Auto: Eveniment de prezentare pentru electricul Renault 4
Ştiinţă & Tehnologie 31 Octombrie 2025, 18:53

Auto: Eveniment de prezentare pentru electricul Renault 4

Grupul Renault a prezentat de ceva vreme modelul R4 E-Tech în Europa, iar acum mașina a ajuns și în România, fiind prezentată...

Auto: Eveniment de prezentare pentru electricul Renault 4
Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric
Ştiinţă & Tehnologie 26 Octombrie 2025, 18:38

Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric

Noua interpretare oferită de francezi unui model iconic aduce în prim plan un model 100% verde, cu un plus de noutăți în...

Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric
Probă de drum: Dacia Bigster Full hybrid 155
Ştiinţă & Tehnologie 25 Octombrie 2025, 20:23

Probă de drum: Dacia Bigster Full hybrid 155

Dacia a primit o nouă confirmare după primele nouă luni din acest an. Bigster s-a dovedit al doilea cel mai vândut SUV de...

Probă de drum: Dacia Bigster Full hybrid 155
Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum
Ştiinţă & Tehnologie 24 Octombrie 2025, 12:30

Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum

Universitatea Ovidius din Constanţa a devenit prosumator, producând energie verde prin 1.100 de panouri fotovoltaice care...

Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum
Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental
Ştiinţă & Tehnologie 22 Octombrie 2025, 17:28

Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental

Studiu realizat de o asociație pentru protecția minorilor, în colaborare cu TikTok, privind controlul parental al mediului...

Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental

Radio România

Trei medalii pentru România la Campionatul European de Șah pentru Tineret

Trei medalii pentru România la Campionatul European de Șah pentru Tineret

Trei medalii pentru România la Campionatul European de Șah pentru Tineret
Senatorul PSD Paul Pintea, cercetat penal după ce a fost prins a treia oară în trafic cu permisul suspendat

Senatorul PSD Paul Pintea, cercetat penal după ce a fost prins a treia oară în trafic cu permisul suspendat

Senatorul PSD Paul Pintea, cercetat penal după ce a fost prins a treia oară în trafic cu permisul suspendat
MAE: Atenţionare de călătorie în SUA din cauza întârzierii sau anulării unor zboruri interne şi internaţionale

MAE: Atenţionare de călătorie în SUA din cauza întârzierii sau anulării unor zboruri interne şi internaţionale

MAE: Atenţionare de călătorie în SUA din cauza întârzierii sau anulării unor zboruri interne şi internaţionale
PRAHOVA: Telegondola din Sinaia, închisă pentru lucrări

PRAHOVA: Telegondola din Sinaia, închisă pentru lucrări

PRAHOVA: Telegondola din Sinaia, închisă pentru lucrări