Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Proba de drum cu Mini Cooper S Cabrio

În lumea auto există mașini și mașini. Unele, puține la număr, se disting de restul turmei. Fie sunt mai cu zvâc, adică puternice, fie mai cu moț, adică extravagante sau inedite. Un exemplu perfect pentru această ultimă categorie este Mini, o marcă plină de personalitate. Dacă la început, Mini era exclusiv un automobil micuț de oraș, odată cu trecerea timpului, acesta a tot crescut în dimensiuni din motive de utilitate și siguranță. Iar gama s-a extins și, alături de hatchback-ul original, au apărut o decapotabilă, un break și un crossover.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 22 August 2023, 21:48

Mini este într-adevăr o marcă aparte. Unii ar spune că este chiar exclusivistă sau de lux, dar nu neapărat din perspectiva prețului, cât mai ales a calității și a atenției la detalii. Este o mașină absolut adorabilă care emană personalitate din fiecare linie a caroseriei și denotă caracter cu fiecare cusătură și îmbinare din habitaclu. În plus, noul Mini Cooper S e mai avansat ca niciodată din punct de vedere tehnologic. Bazat pe o platformă BMW, echipat cu motor BMW, Mini este considerat un vehicul premium și datorită ingineriei germane de top. Pachetul Sidewalk Edition al mașinii testate include acces fără cheie, oglinzi cu estompare automată, radio prin satelit Sirius XM, sistem audio Harman Kardon, afișaj în zona parbrizului și ecran mare tactil montat în inelul clasic de decor central al tabloului de bord, care dispune de iluminare LED cu 12 culori jucăușe în funcție de setările mașinii. Noul Mini Cooper primește o nouă grilă, bare de protecție redesenate, faruri cu LED standard însoțite de superbele stopuri Union Jack și alte zone reproiectate, de la mânerele ușilor și ornamentele arcului roții până la capacul de la rezervor și gurile de evacuare. Competitorii de top pentru Mini Cooper, ținând cont de clasă, finisare și nivel tehnologic, ar fi modele premium de la Audi, BMW, Mercedes sau Volvo, dar la versiunea cabriolet rivalii corecți sunt Mazda MX-5, Fiat 500 C, DS 3 Cabrio sau BMW Z4 Roadster.

Mini Cooper e puțin mai spațioasă, dar la fel ca alte decapotabile, poate fi inconfortabilă pentru persoanele înalte, iar pe bancheta din spate încap doar copii sau adulți minioni. La bord, Mini arată și se simte așa cum trebuie: retro cu suprapuneri de tehnologie modernă și posibilitatea de personalizare suplimentară printr-o gama largă de culori, materiale și alte opțiuni. E limpede că nu este o mașină pentru minimaliști. Pune accent pe formă mai mult decât pe funcționalitate și preferă designul și strălucirea în locul simplității și utilității. În mod surprinzător, portbagajul e foarte încăpător, iar acoperișul textil care poate fi ridicat sau coborât în doar 18 secunde nu ocupă mult loc când este rabatat.

Propulsat de un motor turbo de 2 litri și 178 CP Mini Cooper S ajunge la 100 km/oră în 7 secunde cu un cuplu care face să scârțăie roțile la plecarea de pe loc, mai ales în modulul Sport care grăbește răspunsul accelerației. Totuși, nu este o mașină sport, ci mai degrabă una care imită un comportament suficient de dinamic încât să dea fiori de plăcere cuiva care vrea să se strecoare fluid prin trafic. Dacă prima generație Mini relansată acum 22 de ani era mai mică și mai conectată la drum, noua generație se simte parcă prea mare și prea rafinată și asistată la manevre. Însă, din punctul de vedere al siguranței rutiere nu este un lucru rău. Fără îndoială, există acel ”factor wow” de care să te bucuri. Cu mașina decapotată, la răsărit, în aerul răcoros al dimineții, la intrarea pe Autostrada Soarelui, în loc să folosesc deflectorul de vânt, am preferat să cobor acoperișul.

Cu mașina închisă, zgomotul anvelopelor pe asfalt pătrunde ușor în interior, dar sistemul audio de înaltă fidelitate acoperă zgomotul ambiental chiar și la viteze mari. Până la urmă, sunt foarte multe lucruri de apreciat la acest model ca premiu de consolare pentru prețul de achiziție. Totuși, valoarea inerentă a unui Mini Cooper nu are de-a face cu prețul său, ci mai mult cu moștenirea sa britanică și cu entuziasmul oferit de experiența de condus, cu designul efervescent și aspectul extrem de simpatic, pe care îl poți personaliza până în punctul în care e posibil să nu mai vezi un Mini exact la fel. Iar asta, pentru unii, nu are preț.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2025, 11:04

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România

Modelul electric al producătorului chinez vine cu un preț de pornire de 11.590 de EURO cu TVA inclus, preț valabil prin...

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Probă de Drum cu Mazda3
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2025, 13:20

Probă de Drum cu Mazda3

Într-o lume în care multe mașini au renunțat la farmec și stil în favoarea eficienței și a ecranelor cât un televizor, Mazda3...

Probă de Drum cu Mazda3
Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
Ştiinţă & Tehnologie 09 Mai 2025, 18:42

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei

Holograma este setată să răspundă la întrebări formulate în limbile română, franceză și engleză.

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online
Ştiinţă & Tehnologie 22 Aprilie 2025, 09:54

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online

Conform DNSC, securitatea reală nu depinde doar de o parola puternică, ci de o combinaţie de practici inteligente şi...

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online