Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Proba de drum cu Mini Cooper S Cabrio

În lumea auto există mașini și mașini. Unele, puține la număr, se disting de restul turmei. Fie sunt mai cu zvâc, adică puternice, fie mai cu moț, adică extravagante sau inedite. Un exemplu perfect pentru această ultimă categorie este Mini, o marcă plină de personalitate. Dacă la început, Mini era exclusiv un automobil micuț de oraș, odată cu trecerea timpului, acesta a tot crescut în dimensiuni din motive de utilitate și siguranță. Iar gama s-a extins și, alături de hatchback-ul original, au apărut o decapotabilă, un break și un crossover.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 22 August 2023, 21:48

Mini este într-adevăr o marcă aparte. Unii ar spune că este chiar exclusivistă sau de lux, dar nu neapărat din perspectiva prețului, cât mai ales a calității și a atenției la detalii. Este o mașină absolut adorabilă care emană personalitate din fiecare linie a caroseriei și denotă caracter cu fiecare cusătură și îmbinare din habitaclu. În plus, noul Mini Cooper S e mai avansat ca niciodată din punct de vedere tehnologic. Bazat pe o platformă BMW, echipat cu motor BMW, Mini este considerat un vehicul premium și datorită ingineriei germane de top. Pachetul Sidewalk Edition al mașinii testate include acces fără cheie, oglinzi cu estompare automată, radio prin satelit Sirius XM, sistem audio Harman Kardon, afișaj în zona parbrizului și ecran mare tactil montat în inelul clasic de decor central al tabloului de bord, care dispune de iluminare LED cu 12 culori jucăușe în funcție de setările mașinii. Noul Mini Cooper primește o nouă grilă, bare de protecție redesenate, faruri cu LED standard însoțite de superbele stopuri Union Jack și alte zone reproiectate, de la mânerele ușilor și ornamentele arcului roții până la capacul de la rezervor și gurile de evacuare. Competitorii de top pentru Mini Cooper, ținând cont de clasă, finisare și nivel tehnologic, ar fi modele premium de la Audi, BMW, Mercedes sau Volvo, dar la versiunea cabriolet rivalii corecți sunt Mazda MX-5, Fiat 500 C, DS 3 Cabrio sau BMW Z4 Roadster.

Mini Cooper e puțin mai spațioasă, dar la fel ca alte decapotabile, poate fi inconfortabilă pentru persoanele înalte, iar pe bancheta din spate încap doar copii sau adulți minioni. La bord, Mini arată și se simte așa cum trebuie: retro cu suprapuneri de tehnologie modernă și posibilitatea de personalizare suplimentară printr-o gama largă de culori, materiale și alte opțiuni. E limpede că nu este o mașină pentru minimaliști. Pune accent pe formă mai mult decât pe funcționalitate și preferă designul și strălucirea în locul simplității și utilității. În mod surprinzător, portbagajul e foarte încăpător, iar acoperișul textil care poate fi ridicat sau coborât în doar 18 secunde nu ocupă mult loc când este rabatat.

Propulsat de un motor turbo de 2 litri și 178 CP Mini Cooper S ajunge la 100 km/oră în 7 secunde cu un cuplu care face să scârțăie roțile la plecarea de pe loc, mai ales în modulul Sport care grăbește răspunsul accelerației. Totuși, nu este o mașină sport, ci mai degrabă una care imită un comportament suficient de dinamic încât să dea fiori de plăcere cuiva care vrea să se strecoare fluid prin trafic. Dacă prima generație Mini relansată acum 22 de ani era mai mică și mai conectată la drum, noua generație se simte parcă prea mare și prea rafinată și asistată la manevre. Însă, din punctul de vedere al siguranței rutiere nu este un lucru rău. Fără îndoială, există acel ”factor wow” de care să te bucuri. Cu mașina decapotată, la răsărit, în aerul răcoros al dimineții, la intrarea pe Autostrada Soarelui, în loc să folosesc deflectorul de vânt, am preferat să cobor acoperișul.

Cu mașina închisă, zgomotul anvelopelor pe asfalt pătrunde ușor în interior, dar sistemul audio de înaltă fidelitate acoperă zgomotul ambiental chiar și la viteze mari. Până la urmă, sunt foarte multe lucruri de apreciat la acest model ca premiu de consolare pentru prețul de achiziție. Totuși, valoarea inerentă a unui Mini Cooper nu are de-a face cu prețul său, ci mai mult cu moștenirea sa britanică și cu entuziasmul oferit de experiența de condus, cu designul efervescent și aspectul extrem de simpatic, pe care îl poți personaliza până în punctul în care e posibil să nu mai vezi un Mini exact la fel. Iar asta, pentru unii, nu are preț.

Prima ediție a Forumului NATO pentru Industria de Apărare
Ştiinţă & Tehnologie 05 Noiembrie 2025, 21:17

Prima ediție a Forumului NATO pentru Industria de Apărare

În cadrul evenimentului au fost prezentate soluții moderne în domeniu pentru România și Europa de Est.

Prima ediție a Forumului NATO pentru Industria de Apărare
Criminalitatea cibernetică - Creştere alarmantă la nivel naţional
Ştiinţă & Tehnologie 04 Noiembrie 2025, 15:45

Criminalitatea cibernetică - Creştere alarmantă la nivel naţional

Numai în acest an, sute de infracţiuni informatice i-au lăsat pe românii imprudenţi fără bani în conturi.

Criminalitatea cibernetică - Creştere alarmantă la nivel naţional
România construiește prima sa fabrică de inteligență artificială, investiție de 50 milioane €
Ştiinţă & Tehnologie 02 Noiembrie 2025, 13:33

România construiește prima sa fabrică de inteligență artificială, investiție de 50 milioane €

România va avea prima fabrică de inteligență artificială, finanțată cu 50 de milioane de euro din fonduri europene, anunț...

România construiește prima sa fabrică de inteligență artificială, investiție de 50 milioane €
Auto: Renault prezintă SUV-ul Full hybrid Austral
Ştiinţă & Tehnologie 01 Noiembrie 2025, 22:09

Auto: Renault prezintă SUV-ul Full hybrid Austral

Știm deja că noul SUV al celor de la Renault, Austral un model care a fost lansat încă din 2022, este disponibil în țara...

Auto: Renault prezintă SUV-ul Full hybrid Austral
Noi tentative de fraudă online
Ştiinţă & Tehnologie 31 Octombrie 2025, 21:39

Noi tentative de fraudă online

Mesajele sunt propagate prin intermediul afișajelor de tip pop-up pe diverse website-uri.

Noi tentative de fraudă online
Auto: Eveniment de prezentare pentru electricul Renault 4
Ştiinţă & Tehnologie 31 Octombrie 2025, 18:53

Auto: Eveniment de prezentare pentru electricul Renault 4

Grupul Renault a prezentat de ceva vreme modelul R4 E-Tech în Europa, iar acum mașina a ajuns și în România, fiind prezentată...

Auto: Eveniment de prezentare pentru electricul Renault 4
Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric
Ştiinţă & Tehnologie 26 Octombrie 2025, 18:38

Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric

Noua interpretare oferită de francezi unui model iconic aduce în prim plan un model 100% verde, cu un plus de noutăți în...

Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric
Probă de drum: Dacia Bigster Full hybrid 155
Ştiinţă & Tehnologie 25 Octombrie 2025, 20:23

Probă de drum: Dacia Bigster Full hybrid 155

Dacia a primit o nouă confirmare după primele nouă luni din acest an. Bigster s-a dovedit al doilea cel mai vândut SUV de...

Probă de drum: Dacia Bigster Full hybrid 155

Radio România

Compozitorul Horia Moculescu, condus pe ultimul drum

Compozitorul Horia Moculescu, condus pe ultimul drum

Compozitorul Horia Moculescu, condus pe ultimul drum
Stare de alertă după ce vulcanul Sakurajima a erupt din nou în sudul Japoniei

Stare de alertă după ce vulcanul Sakurajima a erupt din nou în sudul Japoniei

Stare de alertă după ce vulcanul Sakurajima a erupt din nou în sudul Japoniei
Preliminarii CM 2026: România, învinsă pe terenul Bosniei

Preliminarii CM 2026: România, învinsă pe terenul Bosniei

Preliminarii CM 2026: România, învinsă pe terenul Bosniei
Se strânge cursa pentru Primăria Capitalei: Băluță conduce, Ciucu și Drulă sunt la egalitate

Se strânge cursa pentru Primăria Capitalei: Băluță conduce, Ciucu și Drulă sunt la egalitate

Se strânge cursa pentru Primăria Capitalei: Băluță conduce, Ciucu și Drulă sunt la egalitate