Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: OBIECTIV ROMANIA Joi, 23 Mai

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Alex Lancuzov

1 Februarie 2019
Vizualizari: 613
Comentează add

Fiat 500 este mașina care a motorizat Italia timp de aproape 20 de ani.

Probă de drum FIAT 500 – Legenda se întoarce

alex-lancuzov

  Foto: Alex Lancuzov

De la lansarea în 1957 și până la ultima serie în 1975, citadina a fost vândută în aproape 2 milioane de exemplare și a devenit un brand puternic. 

 
 
După modelul BMW care a relansat marca Mini, legenda Fiat 500 a reapărut într-o variantă retro –modernă în 2007 pentru ca opt ani mai târziu să primească și un facelift. Este o mașină care te face să zâmbești pe stradă pentru că inginerii au reușit să păstreze liniile și farmecul de altădată. Profilul este inconfundabil cu faruri polieliptice iar blocurile rotunde cu lumini de zi LED trimit la cifra 0 a logoului 500. Grupurile optice spate cuprind stopurile și semnalizatoarele încadrând reușit caroseria.
 
 
Însă interiorul a beneficiat de cele mai multe modificări. Design -ul planșei de bord a fost complet regândit pentru a găzdui armonios noile tehnologii. Prin cercul volanului îmbrăcat în piele și cu ornamente cromate se vede ecranul gândit ca două cercuri concentrice cu vitezometru digital și turometru electronic. În dreapta, bine poziționat este display -ul sistemului infotelematic cu ecran tactil și conectivitate cu telefonul mobil. Chiar dacă este o mașină din clasa mini, de doar 3,5 metri lungime cred că ar fi necesară o cameră video pentru parcarea cu spatele, măcar pe versiunea de top. De asemenea lipsește sistemul de frână activă la detectarea pietonilor. 
 
 
Mașina de test a venit echipată cu motorul de 1,2 litri și 69 de CP în gamă mai fiind disponibil și un motor turbo în trei cilindri și 85 de cai. La o mașină destul de ușoară proiectată pentru mersul urban nu puterea este importantă ci cum se strecoară în trafic. Se conduce foarte ușor, cutia este robotizată cu funcție automată de schimbare a treptelor dar și cu variantă manuală de la padele. Spre deosebire de transmisiile automate,în acest caz, la semafor nu trebuie să stam cu piciorul pe frână. Oglinzile sunt generoase, prind unghiurile bine iar pentru parcare este și funcția city care amplifică servodirecția. Suspensia pare puțin mai tare că doar la noi găsim gropi nereparate de la o iarnă la alta sau linii de tramvai niciodată la nivel. Dar am vrut să vedem cum se descurcă și la drum întins așa că am provocat-o la o confruntare cu autostrada și cu serpentinele de pe Valea Prahovei unde s-a comportat destul de bine.
 
 
În Europa se vând peste 25 de modele din clasa A, printre care VW Up, Opel Adam, Toyota Aygo, Ford Ka sau Hyundai I 10. Însă Fiat 500 are ceva în plus : modelul iconic cu șarmul retro completat de tehnologia modernă.
 

Etichete Mașina LuniiProbă de DrumFiat 500masina micapiata auto

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live