Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Toyota Hilux

Cei de la Toyota continua sa afiseze un traditionalism de inegalat la capitolul camionete chiar si cu ultima versiune Hilux.

Foto: Dan Creta

Articol de Dan Creța, 15 Decembrie 2018, 16:36

De 50 de ani, Toyota Hilux este o adevarata legenda gratie soliditatii sale nestirbite si notorietatii castigate in calatoria sa prin toata lumea. A participat la curse in deserturi, a cucerit vulcani, a explorat bazinul Amazonului si a ajuns la Polul Nord, iar in 2016, un Hilux special pregatit a urcat pe podium in Raliul Dakar.

Cea mai cautata camioneta de pe planeta, vanduta in peste 140 de tari, domina regiuni intinse din America de Sud, Africa si Orientul Mijlociu si ramane cel mai popular vehicul din Australia. Iar asta cu toate ca are o multime de rivali peste tot, dintre care in Romania se remarca Ford Ranger, Nissan Navara, Mitsubishi L200, Isuzu D-Max, VW Amarok sau Mercedes X-Class, cea mai noua aparitie in segmentul pickup-urilor.

Primul contact cu noul Hilux mi-a produs o impresie ciudata, putin inconfortabila, poate pentru ca am fost nevoit sa fac niste manevre complicate in spatiile restranse din parcarea aglomerata de la Toyota Romania. Pentru sanatatea emotionala a persoanei de la volan, nu recomand un vehicul lung de 5 metri si jumatate prin traficul bucurestean. De fapt, circulatia prin Capitala noastra nu e indicata pentru nimeni. De aceea, m-am grabit sa ies din oras si, imediat cum am facut-o, m-am putut relaxa in cabina dubla de inalta calitate si m-am bucurat de o senzatie aproape coplesitoare de confort, robustete si stabilitate. Habitaclul e spatios cu vizibilitate buna, foarte mult loc au si pasagerii din spate iar bordul asemanator cu cel de la Corolla incorporeaza un display aratos si un sistem usor de accesat, buton de selectare electronica a tractiunii integrale, porturi USB si tapiterie din piele pe modelul testat in versiunea de top Invincible.

Garda mare la sol, sistemul 4×4 clasic, cu reductor, motorul diesel de 2,4 litri si 150CP care trage excelent si suspensia care lucreaza bine ma fac sa cred ca masina poate raspunde multor provocari. In plus, chiar si cu bena incarcata, poti obtine un consum scazut daca nu folosesti modul Power si esti atent cu pedala de acceleratie. Deviza: “munceste din greu si joaca-te la putere maxima” pare perfect realizabila cu noul Hilux dotat cu mai multe echipamente de lucru si de agrement, un cuplu mai mare si rapoarte de transmisie imbunatatite, toate combinate cu un sasiu ranforsat si un cadru crescut care asigura o capacitate de incarcare a benei de o tona si tractarea unei remorci de pana la 3,2 tone. La exterior, designul nu e unul deosebit, masina pare ca vrea sa treaca usor neobservata, dar poate fi modificata printr-o multitudine de configuratii disponibile si unele cat se poate de utile.

Practic, te uiti la acest pickup si vezi un vehicul de travaliu construit pentru un scop precis, fara fite si fara pretentii. In concluzie, fara sa exceleze la capitolul rafinament la fel ca alte modele Toyota, noul Hilux se poate dovedi in schimb un partener de drum de nadejde.

 Probă de drum - Toyota Land Cruiser
Ştiinţă & Tehnologie 20 Octombrie 2018, 17:17

Probă de drum - Toyota Land Cruiser

Cand vine vorba sa alegi o masina pe care sa te bazezi oricand, te gandesti la una confortabila si robusta cu care sa poti...

Probă de drum - Toyota Land Cruiser
Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
Ştiinţă & Tehnologie 08 Iunie 2025, 13:49

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”

Specialiștii ne recomandă să recugem periodic la așa-numite curăţenii digitale.

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Ştiinţă & Tehnologie 06 Iunie 2025, 08:01

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori

Pentru mai multă credibilitate, atacatorii folosesc o pagină de Facebook cu milioane de urmăritori și bifă de verificare, dar...

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2025, 11:04

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România

Modelul electric al producătorului chinez vine cu un preț de pornire de 11.590 de EURO cu TVA inclus, preț valabil prin...

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România