Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Hyundai Kona - Probă de Drum

Constructorul sud coreean a lansat modelul Kona ca răspuns la avalanșa crossoverurilor etalate pe piața europeană de mai toate casele auto.

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 07 Ianuarie 2019, 10:29

Încă de la apariție, primul SUV subcompact din istoria mărcii a atras toate privirile datorită designului și culorilor din gamă. Elegant și rafinat, cu o grilă frontală impozantă, tip cascadă, păstrând identitatea familiei Hyundai. Impactul vizual este completat de luminile de zi cu tehnologie LED, care sunt poziționate deasupra farurilor, evident, tot cu LED.

Chiar dacă am tânjit după o mașină colorată, în bleu-turcoaz de exemplu, modelul de teste a fost de un alb imaculat, ca într-o reclamă la detergent. Prima impresie fiind deja conturată am pornit la drum pentru a-i testa abilitățile. Așezat la volan am descoperit o senzație plăcută, întrucât poziția ridicată a scaunului asigură o vizibilitate sporită, iar tabloul de bord și comenzile sunt prietenoase. Volanul are multe comenzi și îți ia ceva timp până te obișnuiești cu ele. Din fericire există multiple spații de depozitare pentru telefoane sau tablete, ba chiar și sticlele cu suc ori apă au locul lor pe consola centrală sau în portiere.

Echipat cu un motor pe benzină de 1,6 litri și cuplat la o cutie de viteze automată DCT în 7 trepte, Kona și-a arătat agilitatea de la primul impuls al pedalei de accelerație. Varianta de top propune un head-up display color retractabil, sistem audio de calitate, un ecran tactil de 8 inci și posibilitatea de a alege între trei moduri de rulare: Eco, Normal și Sport. Cel din urmă pune la bătaie cei 177 de cai, iar Kona își arată nota de sportivitate. Suspensiile sunt însă cam dure în situațiile întâlnite pe drumurile noastre, cu succesiuni de gropi ori la trecerea peste șinele de tramvai.

Chiar dacă mașina beneficiază de o tehnologie de vârf, ruliul se simte la virajele atacate în forță, dar sistemele își fac bine treaba. Mai ales că varianta 4x4 poate transmite 50% din cuplu către puntea spate, fiind dotată cu un diferențial blocabil până la 40 de km/h, pentru situații ceva mai dificile, rarități în acest segment în care adversarii sunt extrem de numeroși precum fratele Kia Stonic sau Mazda CX-3, Renault Captur, Toyota C-HR, Nissan Juke sau Volkswagen T-Roc. Consumul mixt s-a oprit la 7,6 l/100 km, depășind parametrii afișați de constructor, dar accelerația în forță îți oferă ceva adrenalină, Kona având nevoie de 7 secunde pentru a atinge 100 km/h.

Micul SUV excelează la capitolul siguranță. Pe lângă cele șase airbaguri, avem un sistem automat de frânare în situații de urgență, care include și detectarea pietonilor. Spre completare, găsim și un sistem de păstrare a benzii de rulare, unul de monitorizare a unghiului mort și unul de alertă atunci când ieși cu spatele dintr-o parcare. Și încă un amănunt. Volumul portabagajului, de 360 litri, este decent pentru clasa din care face parte, dar, la nevoie, bancheta spate se poate rabata, caz în care șoferul mai poate miza doar pe pasagerul din dreapta.

Ştiinţă & Tehnologie 12 Noiembrie 2018, 10:25

Probă de Drum - Alfa Romeo Stelvio

In ultimii ani, in toata lumea au crescut puternic vânzările de SUV-uri, o tendinta care in prezent ii asigura acestui...

Probă de Drum - Alfa Romeo Stelvio
Probă de Drum cu Toyota CH-R
Ştiinţă & Tehnologie 06 Noiembrie 2018, 06:42

Probă de Drum cu Toyota CH-R

De la Nissan Juke încoace, nicio altă mașină din segment nu a mai surprins așa cum o face noul model de la Toyota, poate...

Probă de Drum cu Toyota CH-R
Concursul mondial de robotică: Campionii au ajuns acasă, la Focșani
Ştiinţă & Tehnologie 24 Aprilie 2024, 21:26

Concursul mondial de robotică: Campionii au ajuns acasă, la Focșani

Campionii au fost întâmpinați în Piața Unirii din centrul municipiului de părinți, rude, prieteni dar și de autoritățile...

Concursul mondial de robotică: Campionii au ajuns acasă, la Focșani
Summit dedicat inovării digitale
Ştiinţă & Tehnologie 16 Aprilie 2024, 18:32

Summit dedicat inovării digitale

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică organizează, la Palatul Parlamentului, un summit dedicat inovării...

Summit dedicat inovării digitale
„Eco-insule” pentru colectarea selectivă a gunoiului
Ştiinţă & Tehnologie 13 Aprilie 2024, 13:54

„Eco-insule” pentru colectarea selectivă a gunoiului

Green Energy Expo & Romenvirotec, târgul pentru energii regenerabile şi protecţia mediului, s-a deschis la București.

„Eco-insule” pentru colectarea selectivă a gunoiului
Proba de Drum cu Honda ZR-V
Ştiinţă & Tehnologie 07 Aprilie 2024, 06:45

Proba de Drum cu Honda ZR-V

Când vine vorba de mașini, tendința la nivel global este de reducere a poluării generate de motorizările clasice, cu ardere...

Proba de Drum cu Honda ZR-V
Ghid pentru identificarea Deepfake
Ştiinţă & Tehnologie 01 Aprilie 2024, 18:54

Ghid pentru identificarea Deepfake

Ghidul are ca obiectiv principal protejarea şi educarea publicului cu privire la conştientizarea riscurilor de securitate...

Ghid pentru identificarea Deepfake
Bucureștiul, „hub al tehnologiei pentru marile companii”
Ştiinţă & Tehnologie 21 Martie 2024, 10:23

Bucureștiul, „hub al tehnologiei pentru marile companii”

Prysmian a inaugurat în Capitală Centrul de Excelența în IT în prezența Excelenței Sale, Ambasadorul Italiei în România,...

Bucureștiul, „hub al tehnologiei pentru marile companii”