Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: TEATRU NAŢIONAL RADIOFONIC Marţi, 19 Noiembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Cătălin Cîrnu

22 August 2019
Vizualizari: 1821
Comentează add

Silueta modelului M240i se înscrie în noul design afișat de grupul german.

Probă de Drum - BMW 240i

catalin-cirnu

  Foto: Cătălin Cîrnu

Senzațiile trăite într-un supercar sunt de intensitate maximă. Așa a fost și la bordul unui coupe de-un albastru-ciel strălucitor echipat cu motorul pe benzină de 3 litri, cu 6 cilindri în linie și cuplat la o cutie de viteze automată și care a pus în valoare cei 340 de CP. Primul gând a zburat spre Autostrada Soarelui, dar aglomerația din weekend și porțiunea cu dale betonate mi-a înfrânat elanul și preț de câteva clipe am reconfigurat traseul, optând pentru o deplasare la Sibiu.

 
 
Silueta modelului M240i se înscrie în noul design afișat de grupul german. Mașina emană forță și sportivitate, aptitudini pe care le-am descoperit și în filmul Need for speed. Partea frontală se înscrie în designul de bază al mărcii germane și privită din spate sesizezi caracteristicile ”M” ului înscris și pe tabloul de bord alături de indicativul 240i. Gata de start am acționat acoperișul rabatant, apăsând pe un buton plasat la îndemână, pe consola dintre cele două scaune din fașă. Căci am uitat să vă spun că în cabriolet pot călători în condiții lejere patru persoane, spațiul de pe bancheta spate fiind suficient de mare și pentru doi adulți voinici. Apăs butonul start și imediat, sunetul motorului mi-a răscolit toate simțurile. Am pornit spre capitala cultural europeană din 2012, însoțit de privirile curioase ale colegilor din trafic, pietoni sau șoferi.
 
 
Liniile de tramvai întâlnite spre ieșirea din București au confirmat setările suspensiilor, ușor rigide, dar mi-au amintit de aptitudinile sportive ale mașinii ce abia aștepta să țâșnească pe autostradă. Rulând la pas prin oraș, consumul s-a situat la performanțe remarcabile, 10,6 l/100 km pentru un benzinar de asemenea talie. De fapt, proprietarul unui M240i își amintește de benzinării doar atunci când rezervorul trebuie realimentat cu carburant.
 
 
Efortul și așteptarea au meritat. După ce am învins aglomerația citadină m-am lansat spre Sibiu, descoperind puterea unui motor de ultimă generație. Un simplu zvâc la apăsarea pedalei de accelerație și bolidul atinge 100 km/h în vreo 4 secunde fără niciun efort. Senzația trăită la volan este aceeași ca în momentul decolării la bordul unui avion, mai ales atunci când acționezi modulul sport. Parcă plutești, cu ambele mâini pe volan și cu regretul că viteza maximă o poți descoperi doar în caracteristicile tehnice al mașinii....limitată electronic la 250 de km/h! Deloc întâmplător, nemții l-au echipat pe M240i cu toate sistemele inteligente din portofoliu, astfel că ținuta de rum, manevrabilitatea și stabilitatea afișate în viraje strânse sunt impresionante.
 
 
Confortul la volan atinge cote impresionante. Scaunul este bine calibrat, tabloul de bord și sistemul de navigație îți oferă toate detaliile de care ai nevoie, iar interiorul e completat de o ambianță plăcută atunci când acoperișul rămâne închis. La viteze mari, șuieratul vântului te face să vorbești mai tare cu pasagerii, dar o călătorie în doi are și beneficiul unui sistem inteligent creat de inginerii germani, care direcționează aerul peste capetele călătorilor. 
 

Etichete Mașina LuniiProbă de DrumBMW 240isupercar

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live