Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Peugeot 508

Noua generație Peugeot 508 a fost expusă în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2018.

Probă de Drum - Peugeot 508
Foto: Bogdan Predescu

Articol de Bogdan Predescu, 03 August 2019, 14:06

Interesantă întâlnirea cu bolidul francezilor de la Peugeot, sportivul 508 în versiunea GT 2.0 BLUEHDI cu 180 CP și cutie automată în 8 rapoarte. Sedanul de vârf al francezilor oferă un design îndrăzneț, care a întors cu adevărat toate privirile pe stradă, oferind totodată o calitate fără compromisuri la interior și evident caracteristici tehnologice de nivel înalt, pentru că suntem până la urmă într-o încercare permanentă a industriei de a oferi o experiență intensă de condus.

Nici nu este greu cu o asemenea mașină, mai ales când descoperi în lista de echipamente opționale o valoare de vreo 4.000 de euro, pentru vopsea metalizată, parbriz încălzit, sistem de parcare automat, hayon cu deschidere fără mâini, încărcător wireless și câteva elemente strecurate acolo pentru a te impresiona și cuceri definitiv, precum plafonul panoramic cu deschidere și trapă electrică, sau scaunele față cu masaj, un deliciu pentru cei cu spatele ușor amorțit după o zi la birou.

Modelul francezilor a scăzut puțin în dimensiuni comparativ cu vechea versiune, în ciuda tendințelor de pe piață de creștere în mărime. Astfel descoperim că noul 508 este acum cu 80 de milimetri mai mic în lungime, iar înălțimea a scăzut și ea cu 60 de milimetri. În schimb, lățimea mașinii este acum cu 20 de milimetri mai mare, iar volumul portbagajului a crescut și el de la 473 la 487 de litri, ceea ce se simte în cazul unui drum la mare cu bagaje cât pentru un week-end pentru 5 persoane. La interior ne-a plăcut modulul i-Cockpit, cu tabloul de bord digital şi volanul mic cu laturi teşite, care se potriveşte de minune cu lemnul cu o culoare închisă care plachează tot bordul și fetele ușilor, oferind o ambianţa foarte elegantă. Zona cadranelor este complet digitală şi oferă opţiuni de personalizare dar și multe informaţii utile.

Poziția la volan este destul de joasă, oricât ai ridica scaunul la nivelul unui șofer destul de înalt, și totodată controllerul pilotului automat este poziţionat în spatele volanului și nu poate fi văzul decât dacă întorci volanul, ceea ce înseamnă că mergi pe bâjbâite, până înveţi unde este poziţionat fiecare buton pentru a putea folosi liniștit apoi pilotul automat. În testul nostru am intrat în categoria celor care preferă un motor diesel, așa că ne-am bucurat din plin de propulsorul de 2.0 litri, echipat cu o cutie automată cu opt rapoarte. Noul Peugeot 508 echipat cu acest motor oferă 180 CP și 400 Nm, iar trecerea de la 0 la 100 km/h presupune scurgerea a 8.3 secunde, după cum anunță producătorul, în timp ce viteza maximă este limitată la valoarea de 235 km/h. Consumul mediu trecut în fișa acestei versiuni este de 5.6-6.3 litri/100 de kilometri.

Până la urmă silueta joasă și dinamică a modelului, cu partea frontală ușor agresivă, anunță o nouă atitudine ce îți oferă șansa de a îmbina sportivitatea și eleganța, pentru a simți în sfârșit că ai la volan un spirit elegant, îndrăzneț și inovator. Noul model Peugeot 508 stă destul de bine și raportat la concurență, chiar dacă vorbim aici despre modele consacrate precum Ford Mondeo, Opel Insignia, Skoda Superb sau Volkswagen Passat.

Probă de Drum - Mazda CX5
Ştiinţă & Tehnologie 13 Mai 2019, 09:45

Probă de Drum - Mazda CX5

Noua Mazda CX5 este dovada incontestabilă că nu toate SUV-urile sunt făcute la fel.

Probă de Drum - Mazda CX5
Ştiinţă & Tehnologie 10 Mai 2019, 08:51

Probă de drum cu Fiat FULLBACK

Constructorul auto Fiat a ținut să puncteze și în segmentul pickupurilor pentru a arăta tuturor că poate mulțumi orice client...

Probă de drum cu Fiat FULLBACK
Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
Ştiinţă & Tehnologie 08 Iunie 2025, 13:49

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”

Specialiștii ne recomandă să recugem periodic la așa-numite curăţenii digitale.

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Ştiinţă & Tehnologie 06 Iunie 2025, 08:01

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori

Pentru mai multă credibilitate, atacatorii folosesc o pagină de Facebook cu milioane de urmăritori și bifă de verificare, dar...

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV