Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Volkswagen T-Cross

Cel mai popular segment, dar și cel mai populat, aparține crossoverelor, adică acelor vehicule pe care unii le mai numesc și miniSUV-uri. În rândul acestora se înscrie și modelul T-Cross de la Volkswagen.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 05 Februarie 2023, 14:22

Crossoverele sunt mașinile care au alură și pretenții de SUV-uri, dar sunt mai mici și nu dispun de anumite capabilități cum ar fi tracțiunea integrală, garda la sol mai înaltă sau puterea de remorcare superioară. În schimb, sunt mai manevrabile, mai economice și mai accesibile. Așadar, nu e de mirare că acest segment este unul atât de aglomerat în care își dispută supremația circa 20 modele printre care: Dacia Sandero Stepway, Ford Puma, Citroen C3 Aircross, Hyundai Kona, Kia Stonic, Nissan Juke, Seat Arona, Skoda Kamiq, Peugeot 2008, Renault Captur, Toyota Yaris Cross, Opel Mokka și Crossland, Mazda CX3 și altele. Iar Volkswagen a venit la petrecerea crossoverelor cu mai multe variante: Taigo, T-Roc, T-Cross. Acesta din urmă este un miniSUV compact care oferă destul de mult spațiu la interior și un bun confort în deplasare, chiar și la viteze mari.

Construit pe platforma modelului Polo, T-Cross este mai lung și mai înalt, cu o gardă la sol de 18 cm, ceea ce îl face mai practic. Designul urban tipic german are linii care îl separă clar de competitori, însă dotările standard nu sunt prea generoase. De exemplu, varianta de bază nu are lumini cu LED, ci doar faruri cu halogen. Portbagajul pare mic la prima vedere, dar bancheta posterioară poate fi nu doar rabatată, ci și deplasată în față, astfel încât să încapă mai multe bagaje în spațiul care poate fi mărit, în funcție de nevoi, de la 385 la 455 de litri, caz în care pe scaunele din spate nu mai au loc adulți, ci doar copii mici. Aceștia nu au la dispoziție mânere de susținere în plafon și nici cotiere, iar spațiile de depozitare din portiere nu sunt bine configurate și tot ce pui acolo nu stă fix.

În schimb, mi-a plăcut că sub podeaua portbagajului se mai pot depozita obiecte lângă roata de rezervă. Bordul arată familiar pentru cine a mers cu un Volkswagen fabricat în ultimii 6-7 ani, cu multe suprafețe din plastic tare, dar cu materiale bine îmbinate care reflectă calitatea germană. Este bine configurat, foarte smart și ergonomic, adică totul e la îndemână, cum se spune. Sistemul de infotainment este excelent, cu un ecran tactil de 8 inci cu Apple CarPlay și Android auto, cu butoane fizice pentru cele mai importante comenzi și cu redare audio cristalină. Volanul arată superb și se simte minunat în palme, o senzație amplificată în viraje. T-Cross se conduce foarte ușor și plăcut, iar suspensiile reușesc să absoarbă bine denivelările din carosabil de parcă ar fi o mașină mai mare. În plus, sistemele de asistență a șoferului își fac bine treaba, fără te bată prea mult la cap.

Modelul de test în varianta 1.0 TSI era dotat cu un motor de 1 litru pe benzină cu 110CP și cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte și un cuplu de 200 Nm cu care atingi 100 km/oră în 10 secunde. Nu e impresionant, dar ar trebui să fie suficient. Cine vrea ceva mai iute, există și versiunea cu motor de 1,5 litri și 150CP cu accelerație în 7.8 secunde. Acestea sunt singurele variante de motorizare, nu se produce niciun T-Cross pe diesel și nici hibrid sau electric, și nici cu tracțiune integrală. Volkswagen ne asigură însă că are în portofoliu destule modele pentru orice dorințe și nevoi.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2025, 11:04

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România

Modelul electric al producătorului chinez vine cu un preț de pornire de 11.590 de EURO cu TVA inclus, preț valabil prin...

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Probă de Drum cu Mazda3
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2025, 13:20

Probă de Drum cu Mazda3

Într-o lume în care multe mașini au renunțat la farmec și stil în favoarea eficienței și a ecranelor cât un televizor, Mazda3...

Probă de Drum cu Mazda3
Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
Ştiinţă & Tehnologie 09 Mai 2025, 18:42

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei

Holograma este setată să răspundă la întrebări formulate în limbile română, franceză și engleză.

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online
Ştiinţă & Tehnologie 22 Aprilie 2025, 09:54

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online

Conform DNSC, securitatea reală nu depinde doar de o parola puternică, ci de o combinaţie de practici inteligente şi...

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online