Auto: Dacia aduce noutăți pentru electricul Spring la Paris
Dacia își îndeplinește toate promisiunile făcute pentru Spring, primul său model complet electric. De la lansarea sa în 2021, Spring a vândut peste 179.000 de unități în Europa (până în iunie 2025). Anul acesta Spring a avut o performanță puternică, cu peste 17.000 de vehicule vândute, asigurându-și locul al doilea pe piața europeană pentru vehiculele electrice vândute.
Articol de Bogdan Predescu, 09 Octombrie 2025, 09:02
Electricul Spring al celor de la Dacia a primit îmbunătățiri substanțiale în fiecare an: o nouă identitate Dacia în 2022, un nou sistem de propulsie de 65 CP mai eficient în 2023 și o modernizare majoră în 2024, care include un design complet reînnoit și o experiență mai digitală.

În cadrul evenimentului de la Paris, am aflat că mașina beneficiază de noi modificări structurale care contribuie la o experiență de condus complet reînnoită și îmbunătățită. Platforma găzduiește o baterie nouă în secțiunea sa centrală ranforsată, iar aceste modificări fac structura mai rigidă și optimizează distribuția greutății între față și spate pentru a îmbunătăți echilibrul general al vehiculului.

Spring primește, de asemenea, pentru prima dată o bară antiruliu, standard pe toate versiunile. Stabilitatea mașinii în viraje este astfel îmbunătățită și sporită în continuare prin adoptarea unor noi setări pentru amortizoare și arcurile suspensiei.
Mașina a primit totdată și o serie de îmbunătățiri aerodinamice, precum un set de carenaje în față, laterale și spate, concepute pentru a reduce turbulențele aerodinamice de sub mașină, sau un nou eleron care limitează turbulențele în jurul părții superioare a hayonului.

Avem pe Spring două motoare noi, de 70 CP și 100 CP, care înlocuiesc unitățile anterioare de 45 și 65 CP. Acestea oferă mai multă putere și cuplu între 80 și 120 km/h, ceea ce înseamnă că Spring se poate deplasa cu ușurință în afara orașelor și se poate integra natural în traficul rutier și de pe autostradă pentru o experiență de condus mai confortabilă. Aceste noi grupuri motopropulsoare funcționează cu o nouă baterie de 24,3 kWh, care utilizează tehnologia litiu-fier fosfat (LFP) pentru prima dată în Grupul Renault și oferă siguranță termică, longevitate și cost optimizate.

Spring este în continuare cea mai ușoară mașină electrică cu patru locuri de pe piață, cântărind aproximativ o tonă, chiar și cu numeroasele sale caracteristici optimizate, iar greutatea sa redusă contribuie la oferirea unei autonomii care se potrivește cu utilizarea reală a clienților. Cu o autonomie de 225 km (ciclu combinat WLTP pe versiunile cu jante de 15"), Spring poate acoperi cu ușurință o săptămână întreagă de lucru, la o medie de 35 km / zi, cu o singură încărcare. Încărcarea este optimizată cu un nou încărcător de bord de 40 kW DC, comparativ cu 30 kW cât era anterior, iar încărcătorul de curent alternativ de 7 kW este încă standard pe toate modelele Spring, ceea ce, combinat cu noua baterie, permite o încărcare mai rapidă de la 20% la 100%, în 3 ore și 20 de minute în loc de 4 ore pe o priză de perete de 7 kW și 10 ore și 11 minute pe o priză casnică. Noul grup motopropulsor de 70 CP este disponibil cu nivelurile de echipare essential și expression, în timp ce noul grup motopropulsor de 100 CP este disponibil cu echiparea extreme.












