Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq și-a câștigat un loc repectabil pe piață printr-o abordare fără prea multe fițe, dar cu toate cele necesare. Cehii au ales un design practic, robust și deloc strident, care funcționează excelent pentru cei ce apreciază simplitatea și mai puțin pentru cei ce preferă un SUV cu alură de vedetă. Cu alte cuvinte, aspect clasic, fără mari surprize. Totuși, grila frontală mare și farurile LED bine integrate îi dau o notă modernă și impunătoare.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 09 Noiembrie 2024, 15:13

În interior, noul Kodiaq impresionează prin spațiu. Un spațiu bine folosit, cu numeroase locuri de stocare, inclusiv două torpedouri care pot înghiți multe obiecte. Iar cu o capacitate de 835 de litri în portbagaj e aproape imposibil să rămâi fără loc pentru bagaje. Este clar că mașina este una dintre cele mai flexibile opțiuni pentru familiile care au nevoie de spațiu. Scaunele sunt confortabile, iar materialele folosite sunt decente. Dacă ești genul care vrea lux și răsfăț la fiecare atingere, s-ar putea ca elementele de plastic să-ți taie un pic din entuziasm. Nu avem de-a face cu rafinamentul unui Audi Q7, dar calitatea materialelor este plăcută și durabilă. La capitolul estetic, rivali ca Mazda CX-5, Peugeot 5008 sau Kia Sorento s-ar putea lăuda cu o experiență vizuală mai plăcută, în special în zona consolei centrale. Dar e doar o chestiune de gust.

Sistemul de infotainment al Skoda Kodiaq e practic și la obiect: ușor de utilizat, fără aglomerări inutile, ecranul tactil răspunde rapid la comenzi, iar conectivitatea este bună cu Apple CarPlay și Android Auto wireless. În plus există o zonă de încărcare prin inducție pentru două telefoane simultan. În materie de siguranță, Kodiaq e dotat cu o gamă solidă de sisteme extrem de eficiente: frânare automată de urgență, sistem de monitorizare a unghiului mort, asistență la parcare și pilot automat adaptiv care funcționează excelent.

Cât privește experiența de condus, trebuie spus că noul Kodiaq este orientat spre eficiență mai mult decât spre performanță pură. Modelul testat, o premieră în portofoliul Skoda, este un hybrid plug-in care dispune de un motor pe benzină de 1.5 litri turbo cu 150 CP și un motor electric care crește puterea totală de sistem la 204 CP asigurând o autonomie pur electrică de peste 100 de kilometri. Este o variantă perfectă pentru drumurile zilnice, dar dacă vrei să te aventurezi cu întreaga familie și bagajele aferente, atunci motorul 2.0 TDI cu 193 CP ar putea fi opțiunea mai potrivită, mai ales că oferă și tracțiune integrală. Pe șosea, Kodiaq-ul impresionează prin stabilitate și prin confort pe distanțe lungi. Direcția e precisă, iar suspensia bine calibrată, atenuând fără probleme denivelările. Totuși, această orientare evidentă către confort îi afectează puțin dinamica în viraje.

În ansamblu, Kodiaq își face bine treaba ca mașină de familie. Nu ține să impresioneze prin extravaganță, ci mai degrabă prin pragmatism, spațiu și o ofertă bună de funcționalitate. La pachet cu un preț accesibil și o gamă variată de dotări, se potrivește de minune celor care își doresc un SUV de dimensiuni mari, dar fără pretenții premium. Concluzia e că ar fi o alegere calculată și echilibrată. Deși are câteva mici neajunsuri, Skoda Kodiaq pare să fi găsit rețeta succesului, oferind exact ce trebuie, fără să exagereze. Altfel spus, punct ochit, punct lovit.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2025, 11:04

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România

Modelul electric al producătorului chinez vine cu un preț de pornire de 11.590 de EURO cu TVA inclus, preț valabil prin...

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Probă de Drum cu Mazda3
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2025, 13:20

Probă de Drum cu Mazda3

Într-o lume în care multe mașini au renunțat la farmec și stil în favoarea eficienței și a ecranelor cât un televizor, Mazda3...

Probă de Drum cu Mazda3
Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
Ştiinţă & Tehnologie 09 Mai 2025, 18:42

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei

Holograma este setată să răspundă la întrebări formulate în limbile română, franceză și engleză.

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online
Ştiinţă & Tehnologie 22 Aprilie 2025, 09:54

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online

Conform DNSC, securitatea reală nu depinde doar de o parola puternică, ci de o combinaţie de practici inteligente şi...

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online