Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații a modelului 5008. Acesta este primul vehicul Stellantis bazat pe platforma STLA Medium extinsă, cu o arhitectură care poate găzdui atât sisteme de propulsie cu ardere internă, cât și variante complet electrice.
Articol de Bogdan Predescu, 23 Mai 2025, 17:21
Francezii de la Peugeot propun SUV-ul de 7 locuri 5008, în versiunea hybridă, pentru un duel la gabarit crescut în această clasă. Cu acest nou bolid cei de la Peugeot intră în concurență directă cu noul Renault Espace, dar și cu gama de mașini MPV cu aceelași număr de locuri. Noi am testat noua versiune mild hybrid pentru modelul 5008, o versiune care promite un consum de combustibil mai mic cu 15% față de motorizările clasice. SUV-ul 5008 este și prima versiune extinsă a platformei, având o lungime totală de 4m79 și un ampatament de 2m89. Dimensiunile sunt efectul unui feedback venit de la proprietari, așa că producătorul a răspuns nevoilor acestora prin creșterea spațiului de depozitare în noua generație a mașinii.
După ce termini de admirat aspectul futuris al mașinii, sau culoarea OBSESSION BLUE în care a fost prezentată versiunea de test, descoperi că te-ai simțit foarte bine și în compania noului motor pe benzină cu 3 cilindri de 1.2 litri, care este cuplat la o cutie de viteze automată cu 6 trepte și cu dublu ambreiaj, iar aceasta integrează un motor electric ce oferă până la 28 de cai putere. Motorul electric este alimentat de o baterie de 48 de volți, ceea ce permite rularea în modul electric la viteze mici, la plecarea de pe loc sau în timpul manevrelor de parcare.
Și apropo de parcare, greu de găsit locuri disponibile pentru o asemenea mașină, pentru că vorbim de un bolid de 4m79, iar lungimea suplimentară a noului 5008 a fost adăugată în zona din spate a celui de-al treilea rând de scaune. Asta înseamnă că intrăm la interior, acolo unde descoperim că în poziție verticală, cel de-al treilea rând de scaune oferă un spațiu de încărcare de 289 litri, suficient pentru două valize de mână și un sac de golf, zic ei în prezentarea oficială, dar cine mai are timp de golf în zilele noastre. Foarte interesant a fost însă accesul la al treilea rând de scaune, care a fost îmbunătățit prin funcția "Easy Access", prin care este mișcat al doilea rând de scaune înainte și este înclinat cu o singură tracțiune a unei pârghii, pentru a creea un spațiu suficient pentru a intra pe locurile cele mai din spate.
Noul 5008 este echipat cu cea mai recentă generație a sistemului i-Cockpit dezvoltat de Peugeot, cu un volan mic, poziționat mai jos decât panoul de instrumente și un ecran curbat de 21 de inch orientat către șofer, care conține și ecranul tactil pe jumătatea dreaptă pentru controlul sistemului de infotainment.
Printre modelele cu motoare cu ardere internă disponibile în configurația cu șapte locuri, mai regăsim noul Renault Espace sau Skoda Kodiaq. Este însă destul de greu de contabilizat un asemenea SUV cu 7 locuri, pentru că vorbim de o piață care a variat între 230.000 și 290.000 de unități anual în ultimii ani în cele mai mari 10 piețe europene.
Până la urmă noul 5008 are multe de oferit în calitate de mijloc de transport pentru familiile numeroase, iar această a treia generație este, fără îndoială, cea mai elegantă de până acum.