Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum – Opel Astra

Ne bucurăm de un test drive cu noua versiune a modelului Astra de la Opel, un model care a ajuns la cea de-a 6-a generație și care este cel mai nou model care utilizează platforma EMP2 a grupului francez PSA din care face acum parte.

Foto: Bogdan Predescu

Articol de Bogdan Predescu, 27 Ianuarie 2024, 15:19

Intrat de curând pe piață, noul Opel Astra nu s-a îndepărtat prea mult de predecesorul său, chiar dacă, la a 6-a generație se simte din plin influența grupului PSA, noua casă a constructorului german. Imaginea generală este una de mașină mult mai bine pusă la punct, cu o atitudine mai dinamică și cu o gamă generoasă de dotări, care completează cumva meniul actual al unei mașini corecte, mai ales când este vorba și despre un spațiu suficient la interior. Opel Astra rămâne un competitor serios pentru concurența compactă precum Volkswagen Golf sau partenerul de grup Peugeot 308, un model care nu i-a putut face față la nivelul vânzărilor până acum.

În plimbarea noastră am avut parte de un Astra alb GSe, echipat cu o versiune mai puternică a propulsorului plug-in hybrid, ceea ce înseamnă că mașina se încadrează în zona hatchback-urilor cu intenții sportive, dar și cu atitudine eficientă în viața de zi cu zi, atunci când este cazul. Noi nu ne-am încumetat să testăm prea mult varianta sportivă, mergând mai mult pe economie și admirație, chiar dacă bolidul te cheamă cumva să înțelegi că această configurație plug-in hybrid, alcătuită dintr-un motor de 1,6 litri, un motor electric și o baterie de 12,4 kWh, primește un plus de 45 CP, pentru o putere totală a sistemului de 225 cai.

Te simți destul de puternic la bordul noului model, mai ales când simți cum se întorc privirile după cel mai dinamic design de până acum, care se bazează în special pe noua grilă față, Opel Vizor, dar și pe farurile Intelli-Lux LED Pixel Light, preluate direct de la Insignia, fiecare cu câte 84 de elemente LED. La interior, poziția șoferului păstrează comenzile dispuse în mod intuitiv, cu o planșă de bord relativ simplă, acoperită cu o spumă moale, cu cele două ecrane amplasate puțin către șofer, ceea ce te face să te simți mai comod în principala poziție de putere a mașinii. În plus, pe lângă cele două ecrane există și un head-up display care afișează informații de bază, precum viteza de deplasare, sursa media sau navigația. Totul este accentuat și de scaunele sportive speciale de pe GSe, foarte confortabile, tapițate cu un mix de piele și microfibră, și cu un reglaj lombar atât pe adâncime, cât și pe înălțime.

Trebuie luată în calcul și noua opțiune oferită de partea electrică, așa că poți merge aproximativ 50 km dacă vei încărca bateria în mod regulat, pentru că despre consumul de carburant nu putem spune prea multe, chiar dacă pe parcursul testului am atins un consum mediu de peste 7 litri de benzină la 100 de kilometrii. În acest context valorile nu sunt relevante după o scurtă plimbare, așa că totul ține de voi cum vă gestionați stilul de șofat.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2025, 11:04

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România

Modelul electric al producătorului chinez vine cu un preț de pornire de 11.590 de EURO cu TVA inclus, preț valabil prin...

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Probă de Drum cu Mazda3
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2025, 13:20

Probă de Drum cu Mazda3

Într-o lume în care multe mașini au renunțat la farmec și stil în favoarea eficienței și a ecranelor cât un televizor, Mazda3...

Probă de Drum cu Mazda3
Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
Ştiinţă & Tehnologie 09 Mai 2025, 18:42

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei

Holograma este setată să răspundă la întrebări formulate în limbile română, franceză și engleză.

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online
Ştiinţă & Tehnologie 22 Aprilie 2025, 09:54

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online

Conform DNSC, securitatea reală nu depinde doar de o parola puternică, ci de o combinaţie de practici inteligente şi...

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online