Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Proba de drum - Jeep Avenger

În ultimii ani, pentru a promova electrificarea auto și reducerea poluării, juriile competițiilor Mașina Anului în lume, în Europa sau în România au desemnat drept câștigătoare modele cu zero emisii. La fel s-a întâmplat și la începutul acestui an când Jeep Avenger electric a primit mult râvnitul titlu de Mașina Anului 2023 în Europa. De la lansarea sa la Salonul Auto de la Paris de anul trecut, primul model complet electric al mărcii Jeep a înregistrat un succes comercial important și, alături de fratele de segment Renegade, a îmbunătățit considerabil vânzările producătorului american pe continentul european.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 15 Octombrie 2023, 15:26

Jeep Avenger, o surpriză plăcută pentru fanii universului Marvel, ar putea fi considerat un mic supererou datorită eficienței energetice care îl face ideal pentru utilizarea în mediul urban. Este grozav pentru manevrele în oraș și pentru că e mai scurt decât alte SUV-uri compacte ca Ford Puma, Renault Captur, Volkswagen T-Cross, Nissan Juke sau Toyota Yaris Cross. La bord Avenger este însă surprinzător de încăpător, mai puțin în portbagaj care, deși e bine configurat, are un volum de doar 380 de litri.

Modelul complet electric pe care l-am testat mi s-a părut special din mai multe puncte de vedere, este atractiv și în același timp distractiv, confortabil, extrem de practic și plin de caracter. Stilul rămâne inconfundabil Jeep, mai ales datorită aripilor, grilei și luminilor din spate cu semnătura încrucișată. Construit pe platforma care stă și la baza Peugeot e-2008 și Opel Mokka-e, frați rivali pentru Avenger, Jeep-ul mi se pare cumva mai reușit decât ambele modele electrice din portofoliul grupului Stellantis.

O autonomie oficială de 400 km îl recomandă și pentru călătorii mai lungi, după cum am constatat într-o plimbare pe Valea Prahovei unde kilometrii pierduți la urcare au fost parțial recuperați la coborâre în modul de conducere Normal, cu opțiunea B selectată pentru mai multă frânare regenerativă. Pe străduțe înguste, prin sensuri giratorii sau în parcări strâmte, direcția devine parcă mai precisă în modul Sport, singura setare care dezlănțuie toți cei 156 CP ai motorului. Altfel, modul Normal oferă 110 CP, iar Eco se limitează la 80 CP. Chiar dacă îi lipsește o parte din puterea pe care o aștepți de la o mașină electrică, Jeep-ul se simte suficient de rapid în majoritatea situațiilor fără a consuma prea multă energie din bateria de 54kwh, iar încărcarea de la 10 la 80% se face în doar 30 de minute la stații de 100KW.

La bord, există o mulțime de locuri de depozitare și o inovație ingenioasă: capacul magnetic care acoperă consola centrală se rabatează frumos în secțiuni pentru a dezvălui o zonă de depozitare adâncă și o zonă de încărcare wireless pentru telefon. Sistemul merge foarte bine și are o interfață logică, o grafică decentă și un buton fizic pentru a putea sări imediat înapoi la meniul principal, iar ecranul de pornire poate fi personalizat pentru a facilita accesul la funcțiile utilizate în mod regulat. Sub ecranul tactil central există un rând simplu de butoane pentru climatizare, un mare pas înainte față de Jeep-urile anterioare. Avem deasemenea Apple CarPlay și Android Auto wireless, plus navigație prin satelit, actualizări de software de la distanță și multe alte funcții MyJeep.

Un aspect neobișnuit este sunetul făcut de semnalizare, un fel de ritm în două tonuri ca o piesă hip-hop. Dacă la început mi s-a părut bizar, mai târziu m-a cucerit și l-am găsit simpatic. De apreciat că Jeep nu și-a uitat nici moștenirea off-road și Avenger primește un selector pentru a alege suprafața pe care rulează, astfel încât sistemele electronice ale mașinii să poată fi ajustate pentru a profita la maximum de tracțiunea disponibilă. Per total, Jeep Avenger e una dintre cele mai bune și mai practice mașini electrice mici când vine vorba de echilibrul între confort, robustețe și manevrabilitate. Și, în plus, arată foarte bine din orice unghi și în orice decor.

Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 02 Decembrie 2025, 10:05

Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid

Modelul Tiguan, unul din stâlpii producţiei germane din Wolfsburg, cel mai vândut SUV din portofoliul Volkswagen, a ajuns la...

Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid
Poliția de frontieră, interesată de eficientizarea supravegherii aeriene
Ştiinţă & Tehnologie 30 Noiembrie 2025, 15:03

Poliția de frontieră, interesată de eficientizarea supravegherii aeriene

În prezent, instituția dispune de aproape 40 de aeronave fără pilot la bord, iar peste 100 de polițiști de frontieră au...

Poliția de frontieră, interesată de eficientizarea supravegherii aeriene
Tehnologia apărării: Cum poate răspunde guvernul la crizele de securitate
Ştiinţă & Tehnologie 29 Noiembrie 2025, 16:15

Tehnologia apărării: Cum poate răspunde guvernul la crizele de securitate

Militari şi experţi în tehnologia apărării participă la un eveniment organizat la Academia Forţelor Terestre "Nicolae...

Tehnologia apărării: Cum poate răspunde guvernul la crizele de securitate
Probă de drum: BYD Sealion 7
Ştiinţă & Tehnologie 23 Noiembrie 2025, 16:42

Probă de drum: BYD Sealion 7

Sealion 7 face parte din seria „Ocean” și a fost etalat la nivel mondial acum 2 ani, la salonul auto de la Guangzhou. După ce...

Probă de drum: BYD Sealion 7
Summit digital la Berlin
Ştiinţă & Tehnologie 19 Noiembrie 2025, 18:32

Summit digital la Berlin

Tema centrală a fost reducerea dependenţei de tehnologia digitală americană şi chineză.

Summit digital la Berlin
Auto: noul SUV CX-5 de la Mazda a ajuns și la noi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Noiembrie 2025, 10:04

Auto: noul SUV CX-5 de la Mazda a ajuns și la noi

Constructorul japonez Mazda a prezentat în aceste zile în România, noul SUV CX-5, o mașină cu o evoluție îndrăzneață, în...

Auto: noul SUV CX-5 de la Mazda a ajuns și la noi
Probă de Drum: Mazda 6e - sedanul care te cucerește
Ştiinţă & Tehnologie 08 Noiembrie 2025, 21:12

Probă de Drum: Mazda 6e - sedanul care te cucerește

Sedanul Mazda 6e, este un model prin care filosofia de condus a construcoturlui nipon – Jinba Ittai, a intrat într-o nouă...

Probă de Drum: Mazda 6e - sedanul care te cucerește
Prima ediție a Forumului NATO pentru Industria de Apărare
Ştiinţă & Tehnologie 05 Noiembrie 2025, 21:17

Prima ediție a Forumului NATO pentru Industria de Apărare

În cadrul evenimentului au fost prezentate soluții moderne în domeniu pentru România și Europa de Est.

Prima ediție a Forumului NATO pentru Industria de Apărare

Radio România

Misterul aviatic MH370: La peste un deceniu de la dispariție, se reia căutarea epavei

Misterul aviatic MH370: La peste un deceniu de la dispariție, se reia căutarea epavei

Misterul aviatic MH370: La peste un deceniu de la dispariție, se reia căutarea epavei
Ministrul Rogobete, în vizită la spitalele prahovene rămase fără apă: Suntem în alertă și rămânem așa până la remedierea completă a situației

Ministrul Rogobete, în vizită la spitalele prahovene rămase fără apă: Suntem în alertă și rămânem așa până la remedierea completă a situației

Ministrul Rogobete, în vizită la spitalele prahovene rămase fără apă: Suntem în alertă și rămânem așa până la remedierea completă a situației
Africa de Sud, Italia și Georgia, adversarele României de la Cupa Mondială la rugby

Africa de Sud, Italia și Georgia, adversarele României de la Cupa Mondială la rugby

Africa de Sud, Italia și Georgia, adversarele României de la Cupa Mondială la rugby
Constănțenii racordați la sistemul centralizat rămân fără apă caldă și căldură

Constănțenii racordați la sistemul centralizat rămân fără apă caldă și căldură

Constănțenii racordați la sistemul centralizat rămân fără apă caldă și căldură