Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Noul Logan de...15000 euro

Deși prețul a crescut semnificativ, Logan continuă să domine vânzările în acest segment pe piața din România, dar nu se simte la fel de bine în Europa, unde performanțele aparțin suratei Sandero.

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 08 Mai 2023, 09:48

Trecut-au aproape două decenii de când modelul de 5.000 de euro bulversa industria auto de pretutindeni odată cu apariția modelului Dacia Logan. Se întâmpla în anul 2004 cu lansarea aproape concomitentă la Paris și la București. Povestea s-a dovedit una de succes, iar cel mai nou Logan aduce prea puțin cu pătrățosul de altădată. Atuurile au rămas aceleași. Un automobil robust, spațios și fiabil, dar din ce în ce mai tehnologizat pentru a ține piept concurenței din segment: Fiat Tipo, Hyundai i30 sau Skoda Scala.

Varianta testată, de culoare gri, pe care o întâlnești la multe alte mărci, poartă numele oficial de ”Prestige MT6” și beneficiază de un propulsor turbo pe benzină Euro 6, de 90 de CP, cu o cutie manuală în 6 trepte. Performanțele sunt rezonabile, cu un consum mediu mixt de 6,5 l/100 km. Constructorul afișează o viteză maximă de 180 de km/h, dar eu pot confirma că pe autostradă, Logan are aproape 2800 de turații/minut la viteza maximă permisă de codul rutier. Designul a suferit transformări radicale, Logan are o formă fluidă, seamănă puțin cu vechiul Megane, iar tușele de rafinament din interior confirmă progresul constructorului român, precum saltul prețului pe care îl puteți descoperi accesând site-ul oficial.

Farurile de tip led, cu celebra semnătură ”Y” conturează partea frontală, în care noul logo este zâmbitor, pentru ca antena tip ”aripioară de rechin” de pe plafon să te poarte în aceleași linii către partea din spate, unde stopurile încadrează portabajul la fel de voluminos ca altădată. Și cum roata de rezervă a dispărut, fiind înlocuită de un kit destinat penelor de cauciuc, Logan primește momentan în acel lăcaș un rezervor GPL, dar pe viitor poate chiar un set de baterii pentru un eventual model electric.

Surprizele plăcute se țin lanț și la interior. Cheia, tip mâini libere, este preluată de la frații din gama Renault, avem geamuri electrice față-spate, AC cu reglaj automat, computer de bord, oglinzi retrovizoare reglabile electric, cu sistem de dejivrare, dar și o cotieră integrată în scaunul reglabil și încălzit al șoferului.

Sistemul media cuprinde un ecran de 8 inch, cu funcție replicare smartphone (prin cablu) și cu un pachet complet de hărți, comenzi pe volan și satelit, dar și un suport de telefon cu mufă USB.

Cel mai nou Logan plusează și la capitolul siguranță și sisteme de asistență. Uzualele ABS, ESP (sistem de stabilitate electronica a autovehiculului) + HSA (sistem de asistență a pornirii în rampă sau AFU (asistență la frânarea de urgență). S-au înmulțit și airbagurile: frontale și laterale torace pentru șofer si pasagerul din dreapta, dar și cele tip cortină.

Camera video marșarier oferă încredere șoferilor în cazul parcărilor cu spatele, dar mașina beneficiază și de un avertizor de unghi mort extrem de util în spațiile închise. Ca o concluzie, deși prețul a crescut semnificativ, Logan continuă să domine vânzările în acest segment pe piața din România, dar nu se simte la fel de bine în Europa, unde performanțele aparțin suratei Sandero.

Auto: Producătorul auto chinez Chery intră în România
Ştiinţă & Tehnologie 12 Iulie 2025, 23:11

Auto: Producătorul auto chinez Chery intră în România

Unul din cei mai mari exportatori de autoturisme din China pentru al 22-lea an consecutiv, producătorul Chery, a ajuns și în...

Auto: Producătorul auto chinez Chery intră în România
Auto: Tracțiune integrală pe E-Transit și versiune hybridă pentru Fiat 500
Ştiinţă & Tehnologie 11 Iulie 2025, 10:41

Auto: Tracțiune integrală pe E-Transit și versiune hybridă pentru Fiat 500

Constructorul american Ford a introdus tracțiunea integrală pe modelul E-Transit Custom pentru a crește productivitatea...

Auto: Tracțiune integrală pe E-Transit și versiune hybridă pentru Fiat 500
Probă de Drum cu Audi Q5
Ştiinţă & Tehnologie 06 Iulie 2025, 20:33

Probă de Drum cu Audi Q5

Noul Audi Q5 este o evoluție subtilă, dar binevenită, a unuia dintre cele mai populare SUV-uri premium din lume. A treia...

Probă de Drum cu Audi Q5
Proba de drum cu Mazda CX-80
Ştiinţă & Tehnologie 29 Iunie 2025, 17:39

Proba de drum cu Mazda CX-80

O prezență care nu poate fi ignorată în ultimul timp pe drumurile din România este noul SUV Mazda CX-80, cel mai recent pariu...

Proba de drum cu Mazda CX-80
Jumătate din Europa se află sub efectele secetei
Ştiinţă & Tehnologie 26 Iunie 2025, 11:32

Jumătate din Europa se află sub efectele secetei

Fenomenul este neobișnuit pentru această dată a anului, arată datele Observatorului European în domeniu.

Jumătate din Europa se află sub efectele secetei
Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
Ştiinţă & Tehnologie 08 Iunie 2025, 13:49

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”

Specialiștii ne recomandă să recugem periodic la așa-numite curăţenii digitale.

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Ştiinţă & Tehnologie 06 Iunie 2025, 08:01

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori

Pentru mai multă credibilitate, atacatorii folosesc o pagină de Facebook cu milioane de urmăritori și bifă de verificare, dar...

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș