Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Megane E-Tech electric - cavalerul francez

Francezii au răspuns provocărilor lansate de concurență cu varianta 100% electrică a unuia dintre modelele de anvergură ale ultimelor trei decenii. Un hatchback cu alură de crossover surprinzător, cu veleități sportive și cu note de eleganță, pe alocuri copleșitoare.

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 15 Noiembrie 2022, 14:09

Culoarea roșie rămâne un atu al tuturor autoturismelor, indiferent de marcă, iar Megane E Tech nu se dezminte, nuanța ”Flame Red” întorcând privirile tuturor din trafic. Mânerele ușilor sunt încorporate în corpul mașinii, iar odată urcat la volan ești înconjurat de noile tehnologii.

Senzația e că te afli la bordul unei navete spațiale, cu un system infotainment ce-ți asigură o multitidine de informații. Iar una dintre cele mai necesare, rămâne cea care îți dă posibilitatea pentru o estimare a nivelului bateriei până când ajungi la destinație. Inutil să amintesc despre toate celeleate sisteme de siguranță pe care le întâlnești și la rivalii din segment precum Volkswagen ID3 sau Hyundai Kona electric ori chiar Ioniq 5.

Francezii și-au dorit să atingă o nouă etapă în domeniul electrificării. Zoe fusese doar începutul și după aprox 10 ani, Megane E Tech electric vine înzestrat cu noi tehnologii. Iar modelul testat este cel mai puternic, cu un motor de 218 CP și o baterie de 60 de KWh, care mi-au permis să acopăr fix 372 km înainte să alimentez la o stație de încărcare. Unde am avut nevoie de un ceas pentru ca bateria să ajungă la 80%. Viteza maximă pe care am extras-o din specificațiile mașinii este de 160 km/h, iar pentru a prinde 100, ai nevoie de vreo 7 secunde și jumătate.

Ca la orice electrică, demarajul este seducător, limita de viteză în orașe fiind atinsă aproape instantaneu, cu un consum de 17 kwh, pentru ca el să depășească 23 kwh în plină viteză pe autostradă. Suspensiile multi-link reduc denivelările de pe șosea și îți oferă o ambianță plăcută în habitaclu, pe care o completează sistemul sonor de înalt rafinament acustic.

Portbagajul are 440 de litri, dar la nevoie, cu bancheta spate rabatată poate atinge un volum de peste 1300 de litri. La interior am descoperit și multe spații de depozitare pentru obiecte pe care vrei să le ai la îndemână, smartphone, chei sau sticle cu apă, iar trei adulți pe bancheta din spate pot călători pe distanțe lungi fără să acuze lipsa de spațiu.

Megane E Tech electric reprezintă un nou pas mare pe care l-au făcut cei de la Renault, care confirmă planurile și ambițiile companiei de a deveni unul dintre cei mai importanți jucători pe piața automobilelor electrificate.

Sute de site-uri de internet folosesc în prezent inteligenţa artificială pentru a crea articole fără intervenţie umană
Ştiinţă & Tehnologie 12 Martie 2024, 10:24

Sute de site-uri de internet folosesc în prezent inteligenţa artificială pentru a crea articole fără intervenţie umană

O instituţie specializată în acest domeniu a identificat până acum 739 de site-uri care funcţionează fără sau cu foarte...

Sute de site-uri de internet folosesc în prezent inteligenţa artificială pentru a crea articole fără intervenţie umană
Numeroși utilizatori nu pot accesa Facebook
Ştiinţă & Tehnologie 05 Martie 2024, 17:56

Numeroși utilizatori nu pot accesa Facebook

UPDATE: Funcționarea Facebook a revenit la normal.

Numeroși utilizatori nu pot accesa Facebook
Proba de drum cu Suzuki Across
Ştiinţă & Tehnologie 03 Martie 2024, 14:09

Proba de drum cu Suzuki Across

În 2020 Suzuki a încheiat un parteneriat cu Toyota pentru utilizarea în comun de tehnologii și producerea unor modele mai...

Proba de drum cu Suzuki Across
Mașini Toyota pentru medaliații olimpici
Ştiinţă & Tehnologie 28 Februarie 2024, 22:37

Mașini Toyota pentru medaliații olimpici

La 7 ani după apariția crossoverului cu alură de coupe, Toyota a lansat în premieră națională noua generație C-HR. Sub...

Mașini Toyota pentru medaliații olimpici
Dacia și Renault la Salonul de la Geneva
Ştiinţă & Tehnologie 27 Februarie 2024, 15:27

Dacia și Renault la Salonul de la Geneva

După 4 ani de pauză, Salonul Auto de la Geneva a revenit în acest an în locul tradițional la complexul Palexpo de lângă...

Dacia și Renault la Salonul de la Geneva
EXCLUSIV RRA Bogdan Gruia Ivan, ministrul cercetării: până la finalul anului vom avea servicii de cloud guvernamental
Ştiinţă & Tehnologie 27 Februarie 2024, 09:22

EXCLUSIV RRA Bogdan Gruia Ivan, ministrul cercetării: până la finalul anului vom avea servicii de cloud guvernamental

Bogdan Gruia Ivan a mai anunțat la Apel Matinal, la Radio România Actualități că a fost lansat în dezbatere un proiect de 22...

EXCLUSIV RRA Bogdan Gruia Ivan, ministrul cercetării: până la finalul anului vom avea servicii de cloud guvernamental
Salonul Auto de la Geneva 2024
Ştiinţă & Tehnologie 26 Februarie 2024, 16:21

Salonul Auto de la Geneva 2024

Salonul Auto de la Geneva s-a întors în Complexul Expozițional Palexpo, după o pauză în care s-a încercat mutarea...

Salonul Auto de la Geneva 2024
Dacia Jogger inNature
Ştiinţă & Tehnologie 25 Februarie 2024, 18:56

Dacia Jogger inNature

Disponibil pe toate versiunile Jogger, pachetul Weekend permite, în doar câteva minute, transformarea habitaclului într-un...

Dacia Jogger inNature