Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Ford Rap(i)tor

Fanii modelului Raptor au primit cu satisfacție noul pick-up echipat cu motorul pe benzină de 3 litri. Un V6 bi-turbo, puternic și sportiv care dezvoltă 292 de CP, cu vreo 80 de CP în plus față de generația care a mizat pe propulsorul diesel de 2 litri, cuplat la aceeași cutie de viteze automată în 10 trepte, un ansamblu impecabil pentru mulți specialiști.

Foto: Catalin Cirnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 05 Iunie 2023, 21:21

Croit de divizia Ford Performance, Raptor impresionează pe orice suprafață de rulare. Pe autostradă se simte ca fratele vitezist Mustang, deși nu-i poate atinge performanțele. La viteza maximă legală, de 130 km/h, Raptor se lipește de asfalt și-ți oferă senzația unui șofat lin la bordul unei camionete de aproape 2,5 tone, din care îi privești de sus pe mulți din cei aflați în trafic. La fel de adevărat e că atunci când pleci la drum trebuie să te asiguri de benzinăriile aflate pe traseu. În specificațiile tehnice, Ford notează un consum de sub 14 litri/100 km, dar eu nu am reușit să scad sub 17, însă rezervorul de 80 de litri îți oferă o autonomie consistentă.

Testul în off road a cuprins doar câteva porțiuni cu teren accidentat. Garda la sol înaltă și anvelopele dințate mușcau din pământ, dar mi-au lipsit zonele cu noroi în care tracțiunea integrală să fie pusă la treabă. Mai ales că Raptor are acum două diferențiale blocabile în loc de unul singur, noutatea fiind cel de pe puntea din față.

Interiorul acestui pickup este demn de orice mașină de oraș. Dar pentru a ajunge la volan, ori pe bancheta spate, musai trebuie să faci un salt de felină, distanța de la sol fiind mare, dar compensată cu traversa de legătură.

Scaunele sunt comode, reglabile electric în 10 direcții pentru șofer și pasager, iar volanul din piele este împănat de butoanele pentru comenzile media. Panoul de bord prezintă un instrumentar digital de 12,4 inchi, personalizabil, plus un display central cu sistem de operare SYNC 4 și 8 boxe. Plus un meniu off-road dedicat, cameră video la 360 de grade și o sumedenie de funcții de siguranță.

Parbrizul are două caracteristici, încălzit și laminat acustic, adică gradul de izolare fonică este mult mai mare decât la sticla convențională.

Ford Raptor nu are concurenți în piață, nici în SUA și nici în Europa. Toyota Hilux sau Isuzu D Max beneficiază doar de mototare diesel și nu le putem compara în acest moment pentru un duel direct. Sportivitatea, agilitatea, forța și rafinamentul noului Raptor sunt completate cu un pachet de siguranță consistent în care regăsim sistemele: asistență precoliziune, frânare post impact, asistență inteligentă pentru viteză, avertizare unghi mort pentru remorcă sau la părăsirea benzii, recunoașterea indicatoarelor de viteză, senzori parcare spate și față, asistență la frânarea marșarier, sistem avansat de parcare automata și faruri cu reglare automată înălțime. Iar bena, că doar am testat un pickup adevărat este iluminată și se închide cu un rulou electric acționat din interior.

Etichete : ford raptor suv auto pick-up
Numeroși utilizatori nu pot accesa Facebook
Ştiinţă & Tehnologie 05 Martie 2024, 17:56

Numeroși utilizatori nu pot accesa Facebook

UPDATE: Funcționarea Facebook a revenit la normal.

Numeroși utilizatori nu pot accesa Facebook
Proba de drum cu Suzuki Across
Ştiinţă & Tehnologie 03 Martie 2024, 14:09

Proba de drum cu Suzuki Across

În 2020 Suzuki a încheiat un parteneriat cu Toyota pentru utilizarea în comun de tehnologii și producerea unor modele mai...

Proba de drum cu Suzuki Across
Mașini Toyota pentru medaliații olimpici
Ştiinţă & Tehnologie 28 Februarie 2024, 22:37

Mașini Toyota pentru medaliații olimpici

La 7 ani după apariția crossoverului cu alură de coupe, Toyota a lansat în premieră națională noua generație C-HR. Sub...

Mașini Toyota pentru medaliații olimpici
Dacia și Renault la Salonul de la Geneva
Ştiinţă & Tehnologie 27 Februarie 2024, 15:27

Dacia și Renault la Salonul de la Geneva

După 4 ani de pauză, Salonul Auto de la Geneva a revenit în acest an în locul tradițional la complexul Palexpo de lângă...

Dacia și Renault la Salonul de la Geneva
EXCLUSIV RRA Bogdan Gruia Ivan, ministrul cercetării: până la finalul anului vom avea servicii de cloud guvernamental
Ştiinţă & Tehnologie 27 Februarie 2024, 09:22

EXCLUSIV RRA Bogdan Gruia Ivan, ministrul cercetării: până la finalul anului vom avea servicii de cloud guvernamental

Bogdan Gruia Ivan a mai anunțat la Apel Matinal, la Radio România Actualități că a fost lansat în dezbatere un proiect de 22...

EXCLUSIV RRA Bogdan Gruia Ivan, ministrul cercetării: până la finalul anului vom avea servicii de cloud guvernamental
Salonul Auto de la Geneva 2024
Ştiinţă & Tehnologie 26 Februarie 2024, 16:21

Salonul Auto de la Geneva 2024

Salonul Auto de la Geneva s-a întors în Complexul Expozițional Palexpo, după o pauză în care s-a încercat mutarea...

Salonul Auto de la Geneva 2024
Dacia Jogger inNature
Ştiinţă & Tehnologie 25 Februarie 2024, 18:56

Dacia Jogger inNature

Disponibil pe toate versiunile Jogger, pachetul Weekend permite, în doar câteva minute, transformarea habitaclului într-un...

Dacia Jogger inNature
Securizarea telefoanelor prin amprentă digitală nu mai este atât de sigură
Ştiinţă & Tehnologie 22 Februarie 2024, 11:44

Securizarea telefoanelor prin amprentă digitală nu mai este atât de sigură

Descoperirea cercetătorilor va putea fi folosită pentru îmbunătăţirea securităţii autentificării cu amprente, care era...

Securizarea telefoanelor prin amprentă digitală nu mai este atât de sigură