Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Dacia Jogger hybrid 140 - premiera constructorului român

Oficialii Dacia au venit cu o superofertă la prima apariție în public a modelelor Jogger hybrid. Fabricate la Mioveni, înmatriculate în Franța și testate în Portugalia. Deloc întâmplător, întrucât Portugalia este o piață cucerită de Dacia, cu vânzări excelente, Sandero, Duster și Logan MCV fiind prezente la tot pasul pe șoselele lusitane.

Dacia Jogger Hybrid by Catalin Cirnu
Galerie foto (7)

Articol de Cătălin Cîrnu, 12 Februarie 2023, 13:41

Jogger hybrid a preluat tehnologia de la grupul Renault, propulsia fiind asigurată de trei motoare. Unul clasic, benzinarul de 1,6 litri și alte două electrice, unul de 50 CP și unul mai mic de tip demaror/generator de înaltă tensiune, strunite de o cutie de viteze electrificată, fără ambreiaj, ce permite o tracțiune 100% electrică la plecarea de pe loc. Găselnița inginerilor asigură o schimbare lină a treptelor de viteză, ceea ce oferă un confort sporit și performanțe mai bune în timpul fazelor de accelerare. Chiar dacă nu vorbim de un vehicul vitezist, Jogger hybrid cu 5 sau 7 locuri atinge 100 km/h în mai puțin de 10 secunde. Suspensiile elastice și destul de moi amortizează toate denivelările de pe traseu, oferind o ținută de drum remarcabilă chiar și pe macadam.

O să vorbesc mai puțin de interiorul sau exteriorul lui Jogger, mașina vă este deja cunoscută, și am să încerc să vă dezvolt particularitățile acestui model full hybrid, o premieră în istoria Dacia așa cum mi-a confirmat și Mihai Bordeanu, Director General Dacia: ”Vorbim despre un model fără corespondent pe piața auto, un nou pas în față pentru viitorul acestei mărci care se bucură de tehnologiile actuale ale grupului Renault, de un logo actual și de aprecierile clienților. În acest moment, unul din patru Joggere comandate este în varianta hybrid”.

Merită remarcat că motoarele sunt capabile să funcționeze independent sau împreună, transferând după nevoie energia generată către roți sau către baterie. Grupul motopropulsor gestionează aceste motoare și aportul lor energetic în funcție de nevoile de accelerare și de putere, precum și de momentele de reîncărcare a bateriei. În total sunt posibile 15 combinații diferite ale modurilor de funcționare a motoarelor în funcție de treptele în care este cuplată cutia de viteze. Tractic vorbim despre adaptarea automată în funcție de situațiile diferite apărute în trafic.

În timpul rulajului, schimbarea modurilor de funcționare este imperceptibilă și nu necesită nicio acțiune din partea șoferului. Sistemul alege automat modul cel mai potrivit pentru fiecare situație urmărind reducerea consumului și a emisiilor de CO² și asigurând în același timp o conducere reactivă și plăcută.

Pentru un model destinat unei familii dornice de vacanțe în natură, căruia i se poate atașa chiar și o remorcă, Jogger hybrid beneficiază de frânarea regenerativă, care asigură o frână de motor optimizată. Reîncărcarea bateriei în faza de decelerare are loc atunci când șoferul ridică piciorul de pe pedala de accelerație, iar maneta schimbătorului de viteze este în poziția Drive. Motorul electric principal funcționează ca un generator, recuperează energia cinetică produsă de decelerare pe care o transformă apoi în energie electrică și o transferă către baterie.

Și nu e totul. Pentru a recupera și mai multă energie, maneta schimbătorului de viteze poate fi trecută în poziția Brake (B) când sporește capacitatea de regenerarei, până la viteza de ralanti de aproximativ 7 km/h.

Frânarea regenerativă: atunci când șoferul apasă pedala de frână, motorul electric asigură un efort suplimentar de frânare și poate recupera surplusul de energie pe care îl transferă către baterie – în limita capacităților de stocare ale acesteia.

În modul complet electric, mașina poate rula de la 0 la 70 km/h, reușind un consum mixt de carburant de sub 5 l/100 km. Și tot la capitolul premiere, Jogger HYBRID 140 devine vârful de lance al gamei Dacia și în ceea ce privește prețul de start, pe care vă las să-l descoperiți pe site-ul oficial al constructorului român.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2025, 11:04

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România

Modelul electric al producătorului chinez vine cu un preț de pornire de 11.590 de EURO cu TVA inclus, preț valabil prin...

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Probă de Drum cu Mazda3
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2025, 13:20

Probă de Drum cu Mazda3

Într-o lume în care multe mașini au renunțat la farmec și stil în favoarea eficienței și a ecranelor cât un televizor, Mazda3...

Probă de Drum cu Mazda3
Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
Ştiinţă & Tehnologie 09 Mai 2025, 18:42

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei

Holograma este setată să răspundă la întrebări formulate în limbile română, franceză și engleză.

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online
Ştiinţă & Tehnologie 22 Aprilie 2025, 09:54

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online

Conform DNSC, securitatea reală nu depinde doar de o parola puternică, ci de o combinaţie de practici inteligente şi...

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online