Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Dacia Jogger hybrid 140 - premiera constructorului român

Oficialii Dacia au venit cu o superofertă la prima apariție în public a modelelor Jogger hybrid. Fabricate la Mioveni, înmatriculate în Franța și testate în Portugalia. Deloc întâmplător, întrucât Portugalia este o piață cucerită de Dacia, cu vânzări excelente, Sandero, Duster și Logan MCV fiind prezente la tot pasul pe șoselele lusitane.

Dacia Jogger Hybrid by Catalin Cirnu
Galerie foto (7)

Articol de Cătălin Cîrnu, 12 Februarie 2023, 13:41

Jogger hybrid a preluat tehnologia de la grupul Renault, propulsia fiind asigurată de trei motoare. Unul clasic, benzinarul de 1,6 litri și alte două electrice, unul de 50 CP și unul mai mic de tip demaror/generator de înaltă tensiune, strunite de o cutie de viteze electrificată, fără ambreiaj, ce permite o tracțiune 100% electrică la plecarea de pe loc. Găselnița inginerilor asigură o schimbare lină a treptelor de viteză, ceea ce oferă un confort sporit și performanțe mai bune în timpul fazelor de accelerare. Chiar dacă nu vorbim de un vehicul vitezist, Jogger hybrid cu 5 sau 7 locuri atinge 100 km/h în mai puțin de 10 secunde. Suspensiile elastice și destul de moi amortizează toate denivelările de pe traseu, oferind o ținută de drum remarcabilă chiar și pe macadam.

O să vorbesc mai puțin de interiorul sau exteriorul lui Jogger, mașina vă este deja cunoscută, și am să încerc să vă dezvolt particularitățile acestui model full hybrid, o premieră în istoria Dacia așa cum mi-a confirmat și Mihai Bordeanu, Director General Dacia: ”Vorbim despre un model fără corespondent pe piața auto, un nou pas în față pentru viitorul acestei mărci care se bucură de tehnologiile actuale ale grupului Renault, de un logo actual și de aprecierile clienților. În acest moment, unul din patru Joggere comandate este în varianta hybrid”.

Merită remarcat că motoarele sunt capabile să funcționeze independent sau împreună, transferând după nevoie energia generată către roți sau către baterie. Grupul motopropulsor gestionează aceste motoare și aportul lor energetic în funcție de nevoile de accelerare și de putere, precum și de momentele de reîncărcare a bateriei. În total sunt posibile 15 combinații diferite ale modurilor de funcționare a motoarelor în funcție de treptele în care este cuplată cutia de viteze. Tractic vorbim despre adaptarea automată în funcție de situațiile diferite apărute în trafic.

În timpul rulajului, schimbarea modurilor de funcționare este imperceptibilă și nu necesită nicio acțiune din partea șoferului. Sistemul alege automat modul cel mai potrivit pentru fiecare situație urmărind reducerea consumului și a emisiilor de CO² și asigurând în același timp o conducere reactivă și plăcută.

Pentru un model destinat unei familii dornice de vacanțe în natură, căruia i se poate atașa chiar și o remorcă, Jogger hybrid beneficiază de frânarea regenerativă, care asigură o frână de motor optimizată. Reîncărcarea bateriei în faza de decelerare are loc atunci când șoferul ridică piciorul de pe pedala de accelerație, iar maneta schimbătorului de viteze este în poziția Drive. Motorul electric principal funcționează ca un generator, recuperează energia cinetică produsă de decelerare pe care o transformă apoi în energie electrică și o transferă către baterie.

Și nu e totul. Pentru a recupera și mai multă energie, maneta schimbătorului de viteze poate fi trecută în poziția Brake (B) când sporește capacitatea de regenerarei, până la viteza de ralanti de aproximativ 7 km/h.

Frânarea regenerativă: atunci când șoferul apasă pedala de frână, motorul electric asigură un efort suplimentar de frânare și poate recupera surplusul de energie pe care îl transferă către baterie – în limita capacităților de stocare ale acesteia.

În modul complet electric, mașina poate rula de la 0 la 70 km/h, reușind un consum mixt de carburant de sub 5 l/100 km. Și tot la capitolul premiere, Jogger HYBRID 140 devine vârful de lance al gamei Dacia și în ceea ce privește prețul de start, pe care vă las să-l descoperiți pe site-ul oficial al constructorului român.

Auto: Tracțiune integrală pe E-Transit și versiune hybridă pentru Fiat 500
Ştiinţă & Tehnologie 11 Iulie 2025, 10:41

Auto: Tracțiune integrală pe E-Transit și versiune hybridă pentru Fiat 500

Constructorul american Ford a introdus tracțiunea integrală pe modelul E-Transit Custom pentru a crește productivitatea...

Auto: Tracțiune integrală pe E-Transit și versiune hybridă pentru Fiat 500
Probă de Drum cu Audi Q5
Ştiinţă & Tehnologie 06 Iulie 2025, 20:33

Probă de Drum cu Audi Q5

Noul Audi Q5 este o evoluție subtilă, dar binevenită, a unuia dintre cele mai populare SUV-uri premium din lume. A treia...

Probă de Drum cu Audi Q5
Proba de drum cu Mazda CX-80
Ştiinţă & Tehnologie 29 Iunie 2025, 17:39

Proba de drum cu Mazda CX-80

O prezență care nu poate fi ignorată în ultimul timp pe drumurile din România este noul SUV Mazda CX-80, cel mai recent pariu...

Proba de drum cu Mazda CX-80
Jumătate din Europa se află sub efectele secetei
Ştiinţă & Tehnologie 26 Iunie 2025, 11:32

Jumătate din Europa se află sub efectele secetei

Fenomenul este neobișnuit pentru această dată a anului, arată datele Observatorului European în domeniu.

Jumătate din Europa se află sub efectele secetei
Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
Ştiinţă & Tehnologie 08 Iunie 2025, 13:49

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”

Specialiștii ne recomandă să recugem periodic la așa-numite curăţenii digitale.

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Ştiinţă & Tehnologie 06 Iunie 2025, 08:01

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori

Pentru mai multă credibilitate, atacatorii folosesc o pagină de Facebook cu milioane de urmăritori și bifă de verificare, dar...

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov