Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Dacia Jogger hybrid 140 - premiera constructorului român

Oficialii Dacia au venit cu o superofertă la prima apariție în public a modelelor Jogger hybrid. Fabricate la Mioveni, înmatriculate în Franța și testate în Portugalia. Deloc întâmplător, întrucât Portugalia este o piață cucerită de Dacia, cu vânzări excelente, Sandero, Duster și Logan MCV fiind prezente la tot pasul pe șoselele lusitane.

Dacia Jogger Hybrid by Catalin Cirnu
Galerie foto (7)

Articol de Cătălin Cîrnu, 12 Februarie 2023, 13:41

Jogger hybrid a preluat tehnologia de la grupul Renault, propulsia fiind asigurată de trei motoare. Unul clasic, benzinarul de 1,6 litri și alte două electrice, unul de 50 CP și unul mai mic de tip demaror/generator de înaltă tensiune, strunite de o cutie de viteze electrificată, fără ambreiaj, ce permite o tracțiune 100% electrică la plecarea de pe loc. Găselnița inginerilor asigură o schimbare lină a treptelor de viteză, ceea ce oferă un confort sporit și performanțe mai bune în timpul fazelor de accelerare. Chiar dacă nu vorbim de un vehicul vitezist, Jogger hybrid cu 5 sau 7 locuri atinge 100 km/h în mai puțin de 10 secunde. Suspensiile elastice și destul de moi amortizează toate denivelările de pe traseu, oferind o ținută de drum remarcabilă chiar și pe macadam.

O să vorbesc mai puțin de interiorul sau exteriorul lui Jogger, mașina vă este deja cunoscută, și am să încerc să vă dezvolt particularitățile acestui model full hybrid, o premieră în istoria Dacia așa cum mi-a confirmat și Mihai Bordeanu, Director General Dacia: ”Vorbim despre un model fără corespondent pe piața auto, un nou pas în față pentru viitorul acestei mărci care se bucură de tehnologiile actuale ale grupului Renault, de un logo actual și de aprecierile clienților. În acest moment, unul din patru Joggere comandate este în varianta hybrid”.

Merită remarcat că motoarele sunt capabile să funcționeze independent sau împreună, transferând după nevoie energia generată către roți sau către baterie. Grupul motopropulsor gestionează aceste motoare și aportul lor energetic în funcție de nevoile de accelerare și de putere, precum și de momentele de reîncărcare a bateriei. În total sunt posibile 15 combinații diferite ale modurilor de funcționare a motoarelor în funcție de treptele în care este cuplată cutia de viteze. Tractic vorbim despre adaptarea automată în funcție de situațiile diferite apărute în trafic.

În timpul rulajului, schimbarea modurilor de funcționare este imperceptibilă și nu necesită nicio acțiune din partea șoferului. Sistemul alege automat modul cel mai potrivit pentru fiecare situație urmărind reducerea consumului și a emisiilor de CO² și asigurând în același timp o conducere reactivă și plăcută.

Pentru un model destinat unei familii dornice de vacanțe în natură, căruia i se poate atașa chiar și o remorcă, Jogger hybrid beneficiază de frânarea regenerativă, care asigură o frână de motor optimizată. Reîncărcarea bateriei în faza de decelerare are loc atunci când șoferul ridică piciorul de pe pedala de accelerație, iar maneta schimbătorului de viteze este în poziția Drive. Motorul electric principal funcționează ca un generator, recuperează energia cinetică produsă de decelerare pe care o transformă apoi în energie electrică și o transferă către baterie.

Și nu e totul. Pentru a recupera și mai multă energie, maneta schimbătorului de viteze poate fi trecută în poziția Brake (B) când sporește capacitatea de regenerarei, până la viteza de ralanti de aproximativ 7 km/h.

Frânarea regenerativă: atunci când șoferul apasă pedala de frână, motorul electric asigură un efort suplimentar de frânare și poate recupera surplusul de energie pe care îl transferă către baterie – în limita capacităților de stocare ale acesteia.

În modul complet electric, mașina poate rula de la 0 la 70 km/h, reușind un consum mixt de carburant de sub 5 l/100 km. Și tot la capitolul premiere, Jogger HYBRID 140 devine vârful de lance al gamei Dacia și în ceea ce privește prețul de start, pe care vă las să-l descoperiți pe site-ul oficial al constructorului român.

Şase femei au zburat până la marginea spațiului
Ştiinţă & Tehnologie 14 Aprilie 2025, 19:31

Şase femei au zburat până la marginea spațiului

Vehiculul Blue Origin este complet automatizat, deci nu a existat un pilot la bord.

Şase femei au zburat până la marginea spațiului
Probă de Drum – Opel Grandland MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 14 Aprilie 2025, 10:14

Probă de Drum – Opel Grandland MHEV

Noua generație a SUV-ului Grandland propusă de constructorul german Opel, este construită pe platforma nouă preluată din...

Probă de Drum – Opel Grandland MHEV
Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric
Ştiinţă & Tehnologie 13 Aprilie 2025, 11:54

Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric

Deși turbulențele continuă pe piața automobilelor electrificate, unde Tesla a înregistrat scăderi semnificative, grupul...

Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric
Summit-ul Inovației Digitale
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 14:45

Summit-ul Inovației Digitale

Patru zile de conferințe, forumuri și planuri ambițioase pentru transformarea digitală a României.

Summit-ul Inovației Digitale
Auto. Allview intră pe piaţa mobilităţii electrice
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 14:01

Auto. Allview intră pe piaţa mobilităţii electrice

Compania românească a prezentat pe piaţa autohtonă primele vehicule electrice utilitare

Auto. Allview intră pe piaţa mobilităţii electrice
O specie de lup dispărută în urmă cu 12.500 de ani a fost readusă la viaţă
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 11:27

O specie de lup dispărută în urmă cu 12.500 de ani a fost readusă la viaţă

O companie americană de biotehnologie a obţinut trei pui de lupi preistorici, care erau mai mari decât descendenţii lor moderni.

O specie de lup dispărută în urmă cu 12.500 de ani a fost readusă la viaţă
Probă de Drum – Citroen C4 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 04 Aprilie 2025, 23:08

Probă de Drum – Citroen C4 MHEV

Am scos la plimbare Hatchbackul C4 al celor de la Citroen propus de această dată în interesanta motorizare mild-hybrid care...

Probă de Drum – Citroen C4 MHEV
Probă de Drum – Suzuki Across PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 29 Martie 2025, 16:02

Probă de Drum – Suzuki Across PHEV

Pentru cei care își doresc un SUV hibrid solid și stilat care să asigure un echilibru bun între tehnologie și performanță, o...

Probă de Drum – Suzuki Across PHEV