Auto: Tracțiune integrală pe E-Transit și versiune hybridă pentru Fiat 500
Constructorul american Ford a introdus tracțiunea integrală pe modelul E-Transit Custom pentru a crește productivitatea clienților. Iar uzina Mirafiori a celor de la Fiat deschide o nouă linie de producție dedicată versiunii hibride a celui mai reprezentativ model al său, micuțul 500.
Articol de Bogdan Predescu, 11 Iulie 2025, 10:41
Americanii de la Ford Pro își extind productivitatea gamei de autoutilitare electrice E-Transit Custom prin introducerea unui nou model cu tracțiune integrală și performanțe ridicate. Avem mai nou și această opțiune care se potrivește clienților care au nevoie de o tracțiune îmbunătățită, cum ar fi companiile din regiunile nordice, alpine și montane sau utilizatorii de vehicule de agrement. Noul sistem de tracțiune integrală cu două motoare oferă un cuplu optim celor patru roți, îmbunătățind tracțiunea și dinamica vehiculului, chiar și în condiții de drumuri extrem de alunecoase, pe gheață sau noroi.
Sistemul a fost realizat de inginerii Ford care au dezvoltat configurația existentă a tracțiunii spate cu un nou motor electric de mare putere, montat pe puntea față. Noul E-Transit Custom cu tracțiune integrală este programat pentru lansare în primăvara anului 2026 și va fi disponibil în mai multe versiuni, inclusiv în varianta Trail. Sistemul de tracțiune integrală va fi, de asemenea, disponibil și pentru modelul E-Tourneo Custom.
La rândul lor, italienii de la Fiat deschid un nou capitol la fabrica Mirafiori Carrozzerie, cu 5.000 de unități din noul model 500 Hybrid planificate până la sfârșitul anului, în condițiile în care producția va începe oficial în luna noiembrie. Vehiculele de pre-producție sunt în prezent asamblate, marcând o etapă-cheie în procesul de industrializare. Odată ajunsă la capacitate maximă, se preconizează ca fabrica să producă aproximativ 100.000 de unități pe an, ceea ce reprezintă un impuls strategic pentru revitalizarea fabricii istorice din Torino.
Modelul va fi disponibil în trei configurații pentru a se adapta oricărei nevoi: Hatchback-ul clasic, compact și ideal pentru deplasarea prin oraș; varianta 3+1 inovatoare, cu o a treia ușă cu balamale în spate pe partea pasagerului pentru un acces mai facil la locurile din spate; și versiunea Cabrio distinctivă, singura decapotabilă din segmentul său, pentru plăcerea de a conduce în aer liber. Totul este propulsat de o unitate 100% italiană: motorul cu trei cilindri de 1 litru FireFly mild-hybrid, asociat cu o transmisie manuală cu 6 trepte de viteză.