Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: AGENDA GLOBALĂ (R) Marţi, 27 Octombrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Dan Creța

27 Februarie 2020
Vizualizari: 1579
Comentează add

Multe dintre modelele citadine beneficiază acum de dotări care înainte puteau fi găsite doar în clasele superioare.

Probă de Drum cu PEUGEOT 208

dan-creta

  Foto: Dan Creta

Leul francez a creat o mașină de oraș superbă din toate punctele de vedere și foarte bine dotată. Pe lângă designul exterior și cel interior complet reinventate, cei de la Peugeot sunt primii care oferă în acest segment versiuni de motorizare pe benzină, pe motorină, dar și una pur electrică, sperând probabil prin diversitatea ofertei să-i facă pe potențialii clienți să nu mai fie tentați de alte mașini de oraș ca Volkswagen Polo, Seat Ibiza, Ford Fiesta, Honda Jazz, Renault Clio sau Opel Corsa. 

Mie mi-a placut motorul de pe modelul de test: 1,2 litri benzina, 100 CP, plin de nerv si totusi rafinat si foarte economic daca este condus cu grija.  O raritate in segment este opțiunea unei cutii automate cu 8 trepte, care ii conferă noului Peugeot 208 mai multe avantaje, cum ar fi rularea cu turatii reduse la viteze de autostrada cu implicatii favorabile asupra consumului si confortului. Consumul in oras nu a trecut de 8 litri la suta de km, iar cel extraurban nu a depasit 6 litri la suta. Cutia automata schimba rapid si insesizabil de fin treptele de viteza si asigura o rulare silentioasa la 2.200 rpm. 
 
 
Pozitia la volan, joasa ca intr-o masina sportiva, ar putea fi apreciata de soferii mai inalti care insa ar trebui sa-si dea scaunul mai in spate. O situatie in care, din pacate, se reduce drastic spatiul la picioare pentru pasagerul de pe bancheta posterioara, unde oricum accesul este mai greoi din cauza felului in care este decupata portiera din spate. Iar portbagajul este putin mai mic decat la unii dintre rivalii din aceeasi clasa. 
 
 
Pe de alta parte, sunt o multime de detalii care pot face diferenta in favoarea noului 208: materiale moi si de calitate, excelent imbinate, scaune incalzite cu 3 trepte cu activare digitala, diverse compartimente si spatii de depozitare foarte practice, inclusiv pentru incarcarea wireless a telefonului, doua prize USB in spate si suporturi ingenioase pentru tot felul de obiecte. Ecranul din spatele volanului este tridimensional si ofera mai multe informatii suprapuse, foarte usor de vizualizat, display-ul central are o rezolutie de exceptie, volanul imbracat in piele are o forma ergonomica deosebita iar schimbatorul de viteze al cutiei automate arata ca unul dintr-o masina premium. Cu alte cuvinte, interiorul iti da senzatia unui nivel ridicat de atentie la design si executie. In plus, noul Peugeot 208 are in dotarea standard o multime de sisteme de siguranta si de asistenta a soferului. 
 
 
Designul distinct si sportiv emană o personalitate puternică si indrazneata, iar constructorul francez sugereaza in unele materiale de presa ca noul 208 ar putea concura din acest punct de vedere cu asa numitele modele supermini gen Audi A1 sau Mini Cooper. Adevarul este ca masina arata fantastic din toate unghiurile, iar felul in care ruleaza poate oferi oricui senzații intense de condus.
 

Etichete Probă de DrumGrupul PSAPeugeot 208clasa micăMașina Lunii

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live