Probă de drum: Renault Rafale hibrid Atelier Alpine 300 phev 4x4
Nava amiral a constructorului francez a primit mai multă putere și un plus de rafinament. Dar și 5 stele la testele EuroNcap
Articol de Cătălin Cîrnu, 14 August 2025, 22:30
Din start am remarcat apetența francezilor pentru culoarea albastră, într-o nuanță metalizată blue summit care s-a bucurat de succes în rândul fanilor. Cea mai valoroasă variantă Rafale aduce câteva plusuri față de modelul full hybrid testat anterior.
În primul rând, tehnologia plug in hybrid oferă patru surse de putere și tracțiune 4x4. Motorul turbo pe benzină de 1,2 litri în 3 cilindri, care dezvoltă 150 CP. Herghelia devine din ce în ce mai numeroasă pentru că mai adaugăm 70 CP oferiți de propulsorul electric din față, alți 136 de CP supliment venit din spate și încă 34 CP de la generatorul de pornire. Un total de 300 de CP, care bine struniți de o cutie automată cu transmisie multimodală în 6 trepte generează forță chiar și când bateria este descărcată. În astfel de momente, SUV-ul coupe păstrează o mică sursă de putere electrică pentru a te ajuta în momentele de accelerație. Am spus electric și trebuie să amintesc de bateria de 22 kwh ce poate oferi o autonomie de maximum 105 kilometri în mod complet electric.
În regim combinat, Rafale PHEV are o autonomie de peste 1.000 kilometri. Remarcabil, întrucât consumul de carburant nu a trecut de 6 l/100 km, chiar și cu reprize de accelerație pe autostradă, în modulul Sport cu 130 km/h. Constructorul francez a limitat viteza maximă la 180 km/h, dar aștept o confirmare de la șoferii germani care o pot testa pe autobahn cu pedala apăsată la maximum. Sunt caracteristici asemănătoare cu cele ale rivalilor Cupra Formentor și Peugeot 408, ambele plug-in-hybrid, deși Peugeot a înzestrat modelul cu un propulsor de 1,6 litri în 4 cilindri. Dar Rafale are un plus de vreo 90 litri în ce privește volumul portbagajului și este mai scumpă față de concurență.
Dar ce mai are în plus varianta Atelier Alpine vs esprit Alpine
În plin avânt al inteligenței artificiale, Rafale phev 300 mizează pe 32 de sisteme de asistență pentru șofer. Printre ele se numără istemul de recunoaștere facială a șoferului, un cruise control contextual adaptiv cu functie stop&go și sistem de centrare pe bandă. Ca șofer am mai descoperit suspensia activă predictivă cu un ansamblu de camere video ce survolează la 360° și colecteaza informații din apropierea vehiculului, afișând o imagine completă a zonei și a obiectelor din jurul mașinii.
Designul interior păstrează notele de rafinament și a primit mici adaosuri subtile. O cotieră centrală pentru locurile din spate "ingenious", cu suport pentru pahare, tabletă sau smartphone și adaptată depozitării schiurilor în portbagaj, semn că francezii nu au uitat de sezonul rece și de fanii sporturilor de iarnă. Ca șofer beneficiezi și de o funcție mult râvnită și necesară, mai ales la drum lung: masaj în scaun, dar volanul, de altfel încălzit, este extrem de aglomerat, mai ales pe partea dreaptă unde se găsesc selectorul transmisiei, alături de alte două manete: cea de semnalizare și cea cu care controlezi sistemul multimedia.
Sistemul de enternaiment se bazează pe noile tehnologii. Totul este la dispoziția pasagerilor. Panoul de bord și tableta centrală au continuitate, iar grație sistemului multimedia OpenR Link comenzile tactile își găsesc rapid răspuns. Am remarcat și sonorizarea cu 12 difuzoare, marca Harman/Kardon de 5 stele, pe placul oricărui iubitor de muzică, indiferent de gen, dar cu un cont bancar dolofan pentru a fi posesorului unui astfel de SUV Coupe.