Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Opel Grandland GSe

Casa germană a confirmat saltul impresionant care o menține în elita constructorilor auto, bazându-se pe cel mai rafinat model din gamă.

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 26 Octombrie 2023, 06:41

Cu un design expresiv, care îți oferă semne clare că SUV-ul se înscrie în clasa mașinilor electrificate, Granland GSe (Grand Sport electric) mizează pe un sistem de propulsie plug-in hybrid format dintr-un motor pe benzină de 1,6 litri și două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Un supliment, dacă ne raportăm la unul dintre rivalii din segment, Nissan Qashqai e-Power, echipat cu un agregat termic de 1,5 litri și un singur motor electric.

Deși mă așteptam la reprize de accelerație consistente, startul s-a dovedit furibund, plin de adrenalină, grație celor 300 de CP livrați de angrenajul propulsor conectat la un sistem de transmisie electrificat cu 8 trepte și cutie de viteze automată electronică și cu padele.

Am atins 100 km/h în vreo 6 secunde și am dat crezare specificațiilor tehnice oficiale, care spun că mașina ajunge la o viteză de top de 235 km/h. Poate vreun pilot cutezător să o fi testat pe un circuit amenajat sau pe vreun segment de autobahn din Germania, fără limită de viteză.

În schimb, lansându-mă pe A3 am sesizat că în modul electric, viteza maximă ajunge la 135 km/h, reper remarcabil pentru un SUV, care propune și un comportament dinamic bun, grație setărilor speciale pentru suspensie și direcție.

E adevărat că își face treaba și sistemul de tracțiune integrală electrică permanentă, pe lângă multitudinea de sisteme de siguranță menite să asigure șoferului un parcurs echilibrat și sigur. Și pentru că vorbim despre o mașină prietenoasă cu mediul, bateria litiu-ion situată sub cabină asigură o autonomie de vreo 60-70 de km, cu un consum mixt de carburant de sub 3 l/100 km.

Interiorul este desenat simplu și frumos. Se remarcă Navi Intelli-Link cu ecran de 10" și instrumentar de bord de 12" pentru șofer, încărcătoare wireless pentru dispozitive mobile care pot fi conectate indiferent de sistemul de operare.

Merită știut că frânarea regenerativă este de ultimă generație cu eficiență maximă. i-Booster recaptează energia utilizată la conducere și frânare și o transformă în autonomie electrică suplimentară. Practic mașina dispune de două moduri de recuperare: D-drive cuplează atunci când șoferul ia piciorul de pe accelerație pentru recuperare moderată, iar B-mode crește recuperarea atât la frânare, cât și la decelerare normală. Când bateria este complet încărcată sau este detectată necesitatea unei decelerații mai clare, SUV-ul va trece automat de la utilizarea frânelor i-Booster, la frânele standard.

Dacă am amintit de acumulator, încărcarea este 100% electrică, iar procesul a fost implificat de Opel. Fie acasă, folosind un cablu standard sau Wallbox, sau la orice stație publică, reîncarcarea este întotdeauna rapidă și eficientă.

Varianta GSe mizează pe jante de 19 inchi cu design nou, un difuzor spate restilizat, o capotă care poate fi vopsită opțional în negru și scaune îmbrăcate în Alcantara și cu logoul GSe pe hayon.

Auto: Tracțiune integrală pe E-Transit și versiune hybridă pentru Fiat 500
Ştiinţă & Tehnologie 11 Iulie 2025, 10:41

Auto: Tracțiune integrală pe E-Transit și versiune hybridă pentru Fiat 500

Constructorul american Ford a introdus tracțiunea integrală pe modelul E-Transit Custom pentru a crește productivitatea...

Auto: Tracțiune integrală pe E-Transit și versiune hybridă pentru Fiat 500
Probă de Drum cu Audi Q5
Ştiinţă & Tehnologie 06 Iulie 2025, 20:33

Probă de Drum cu Audi Q5

Noul Audi Q5 este o evoluție subtilă, dar binevenită, a unuia dintre cele mai populare SUV-uri premium din lume. A treia...

Probă de Drum cu Audi Q5
Proba de drum cu Mazda CX-80
Ştiinţă & Tehnologie 29 Iunie 2025, 17:39

Proba de drum cu Mazda CX-80

O prezență care nu poate fi ignorată în ultimul timp pe drumurile din România este noul SUV Mazda CX-80, cel mai recent pariu...

Proba de drum cu Mazda CX-80
Jumătate din Europa se află sub efectele secetei
Ştiinţă & Tehnologie 26 Iunie 2025, 11:32

Jumătate din Europa se află sub efectele secetei

Fenomenul este neobișnuit pentru această dată a anului, arată datele Observatorului European în domeniu.

Jumătate din Europa se află sub efectele secetei
Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
Ştiinţă & Tehnologie 08 Iunie 2025, 13:49

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”

Specialiștii ne recomandă să recugem periodic la așa-numite curăţenii digitale.

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Ştiinţă & Tehnologie 06 Iunie 2025, 08:01

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori

Pentru mai multă credibilitate, atacatorii folosesc o pagină de Facebook cu milioane de urmăritori și bifă de verificare, dar...

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov