Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Opel Grandland GSe

Casa germană a confirmat saltul impresionant care o menține în elita constructorilor auto, bazându-se pe cel mai rafinat model din gamă.

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 26 Octombrie 2023, 06:41

Cu un design expresiv, care îți oferă semne clare că SUV-ul se înscrie în clasa mașinilor electrificate, Granland GSe (Grand Sport electric) mizează pe un sistem de propulsie plug-in hybrid format dintr-un motor pe benzină de 1,6 litri și două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Un supliment, dacă ne raportăm la unul dintre rivalii din segment, Nissan Qashqai e-Power, echipat cu un agregat termic de 1,5 litri și un singur motor electric.

Deși mă așteptam la reprize de accelerație consistente, startul s-a dovedit furibund, plin de adrenalină, grație celor 300 de CP livrați de angrenajul propulsor conectat la un sistem de transmisie electrificat cu 8 trepte și cutie de viteze automată electronică și cu padele.

Am atins 100 km/h în vreo 6 secunde și am dat crezare specificațiilor tehnice oficiale, care spun că mașina ajunge la o viteză de top de 235 km/h. Poate vreun pilot cutezător să o fi testat pe un circuit amenajat sau pe vreun segment de autobahn din Germania, fără limită de viteză.

În schimb, lansându-mă pe A3 am sesizat că în modul electric, viteza maximă ajunge la 135 km/h, reper remarcabil pentru un SUV, care propune și un comportament dinamic bun, grație setărilor speciale pentru suspensie și direcție.

E adevărat că își face treaba și sistemul de tracțiune integrală electrică permanentă, pe lângă multitudinea de sisteme de siguranță menite să asigure șoferului un parcurs echilibrat și sigur. Și pentru că vorbim despre o mașină prietenoasă cu mediul, bateria litiu-ion situată sub cabină asigură o autonomie de vreo 60-70 de km, cu un consum mixt de carburant de sub 3 l/100 km.

Interiorul este desenat simplu și frumos. Se remarcă Navi Intelli-Link cu ecran de 10" și instrumentar de bord de 12" pentru șofer, încărcătoare wireless pentru dispozitive mobile care pot fi conectate indiferent de sistemul de operare.

Merită știut că frânarea regenerativă este de ultimă generație cu eficiență maximă. i-Booster recaptează energia utilizată la conducere și frânare și o transformă în autonomie electrică suplimentară. Practic mașina dispune de două moduri de recuperare: D-drive cuplează atunci când șoferul ia piciorul de pe accelerație pentru recuperare moderată, iar B-mode crește recuperarea atât la frânare, cât și la decelerare normală. Când bateria este complet încărcată sau este detectată necesitatea unei decelerații mai clare, SUV-ul va trece automat de la utilizarea frânelor i-Booster, la frânele standard.

Dacă am amintit de acumulator, încărcarea este 100% electrică, iar procesul a fost implificat de Opel. Fie acasă, folosind un cablu standard sau Wallbox, sau la orice stație publică, reîncarcarea este întotdeauna rapidă și eficientă.

Varianta GSe mizează pe jante de 19 inchi cu design nou, un difuzor spate restilizat, o capotă care poate fi vopsită opțional în negru și scaune îmbrăcate în Alcantara și cu logoul GSe pe hayon.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2025, 11:04

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România

Modelul electric al producătorului chinez vine cu un preț de pornire de 11.590 de EURO cu TVA inclus, preț valabil prin...

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Probă de Drum cu Mazda3
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2025, 13:20

Probă de Drum cu Mazda3

Într-o lume în care multe mașini au renunțat la farmec și stil în favoarea eficienței și a ecranelor cât un televizor, Mazda3...

Probă de Drum cu Mazda3
Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
Ştiinţă & Tehnologie 09 Mai 2025, 18:42

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei

Holograma este setată să răspundă la întrebări formulate în limbile română, franceză și engleză.

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online
Ştiinţă & Tehnologie 22 Aprilie 2025, 09:54

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online

Conform DNSC, securitatea reală nu depinde doar de o parola puternică, ci de o combinaţie de practici inteligente şi...

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online