Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Geely Coolray

Auzisem de chinezăriile care invadaseră piaţa europeană. Aşa că nu m-am mirat să descopăr că Geely Coolray s-a numărat printre finalistele titlului acordat de APAR “Maşina anului 2025” în România

Foto: https://www.geelyauto.ro/

Articol de Cătălin Cîrnu, 24 Decembrie 2024, 14:29

Primul test cu SUV-ul de segment B l-am efectuat "profesionist" şi iată-mă, datorită conjuncturii, la volanul lui Coolray în culoare purple grey, cu nuanţe cameleon, pe circuitul Titi Aur din Crevedia. Pentru cei care nu au ajuns acolo, pe scurt, vă spun că se pot efectua în condiţii de siguranţă tot felul de experimente.

Nu cascadorii, ca să fim bine înţeleşi. O linie dreaptă de vreo 200 de metri cu frânare violentă la 100 km/h. Maşina reacţionează bine şi se opreşte în mai puţin de 30 de metri. Accelerez şi atac viraje strânse, sistemele de siguranţă reacţionează la timp şi menţin maşina pe o trasă corectă, apoi şerpuiesc printre câteva conuri dispuse aleatoriu şi echilibristica devine un număr de virtuozitate salutat şi de instructorii prezenţi pe traseu.

Mi-a ieşit, deşi rămân fidel segmentului din care fac parte, şofer, nici pilot şi nici conducător auto cum spun răutăcioşii despre cei neîndemânatici.

Geely îmi stârneşte curiozitatea şi devin atent şi la celelalte elemente care cuceresc un client. Designul e interesant, chinezii au ştiut să îmbine mai multe forme pentru un model ce are concurenţi serioşi: Peugeot 2008, Hyundai Kona, Seat Arona sau Skoda Kamiq.

Cred că toată lumea știe că Geely este părintele Volvo, dar compania chineză are în vitrină mult mai multe mărci: Lynk&Co, Polestar, Lotus și Smart.

Nu întâmplător, Coolray este propulsat de benzinarul de 1,6 litri şi 172 CP pe care îl întâlnim şi pe Volvo XC 40. Selectorul aflat pe consola dintre scaune îţi oferă mai multe stiluri de condus.

Eu am ales Comfort pentru testul în regim urban şi pe cel Sport pentru un plus pe adrenalină când m-am lansat pe autostradă. Nu este un propulsor foarte puternic, dar reacţia cutiei automate în 7 trepte cu dublu ambreiaj aduce acel plus de sportivitate pe care îl simţi, dar şi îl vezi, întrucât panoul de bord se colorează în roşu.

O cameră panoramică HD de 540° permite observarea zonelor din jurul și de sub vehicul pentru o parcare și o conducere în siguranță.

Consumul mediu a trecut de 7,4 litri/100 km, dar cred că puteam coborî sub această limită dacă aş fi comutat pe Eco. Destul de bizar, transmisia automată nu poate fi trecută în modul Manual. Şi nici nu am descoperit padele în spatele volanului ce poate fi încălzit în zilele friguroase.

Poate e bine, poate nu, dar cred că ideea chinezilor de a trece selectorul prin punctul neutru mi se pare ok, atâta vreme cât unii conducători auto mai încurcă treptele şi accelerează în loc să frâneze.

Interiorul e spaţios, materialele de calitate medie, ceva piele artificială pe scaune, ornamente ce doar par a fi din aluminiu şi plastic texturat. Un mixt rezonabil, care lasă o imrpesie bună, la fel şi mărimea portabagajului, cu un volum de 330 litri şi cu hayonul acţionat electric.

Şi ar mai multe de povestit despre Geely Coolry, o „chinezărie cool" care promite să fie adversar redutabil pentru concurenţii direcţi în acest segment al SUV-urilor.

Etichete : auto suv
Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2025, 11:04

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România

Modelul electric al producătorului chinez vine cu un preț de pornire de 11.590 de EURO cu TVA inclus, preț valabil prin...

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Probă de Drum cu Mazda3
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2025, 13:20

Probă de Drum cu Mazda3

Într-o lume în care multe mașini au renunțat la farmec și stil în favoarea eficienței și a ecranelor cât un televizor, Mazda3...

Probă de Drum cu Mazda3
Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
Ştiinţă & Tehnologie 09 Mai 2025, 18:42

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei

Holograma este setată să răspundă la întrebări formulate în limbile română, franceză și engleză.

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online
Ştiinţă & Tehnologie 22 Aprilie 2025, 09:54

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online

Conform DNSC, securitatea reală nu depinde doar de o parola puternică, ci de o combinaţie de practici inteligente şi...

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online