Proba de Drum cu Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross 2025 este un SUV compact care nu încearcă să epateze, ci să livreze exact ceea ce promite: un pachet practic, fiabil și accesibil, cu câteva surprize plăcute. Într-o piață auto dominată de SUV-uri sau modele crossover cu design îndrăzneț, noul Suzuki S-Cross se poziționează ca o alegere cuminte, dar surprinzător de competentă.
Articol de Dan Creța, 23 Iulie 2025, 23:17
Suzuki a împrospătat designul S-Cross-ului în anul 2021, iar noua versiune păstrează această estetică actualizată. Fața robustă, cu faruri pătrățoase și o grilă proeminentă, conferă mașinii un aspect mai încrezător decât generația anterioară, care părea mai degrabă anonimă. Spatele, cu stopurile unite printr-o bară luminoasă modernă, adaugă un strop de eleganță. Poate că nu este la fel de atrăgător ca un Peugeot 3008 sau un Ford Puma, și nu are o tehnologie sofisticată ca Nissan Qashqai, dar Suzuki a găsit un echilibru între funcționalitate și stil, fără a exagera. Mașina e compactă, dar suficient de spațioasă pentru a depăși la acest capitol rivali ca Toyota Yaris Cross ori Skoda Kamiq.
În interior, S-Cross rămâne fidel filozofiei Suzuki de simplitate și utilitate. Cabina este bine asamblată, dar cea mai mare parte a materialelor sunt din plastic tare. Totul pare însă intuitiv și durabil. Ecranul tactil este bine poziționat și include Apple CarPlay și Android Auto wireless ceea ce compensează oarecum răspunsul nu foarte rapid. Iar butoanele fizice pentru climatizare sunt o binecuvântare pentru cei care urăsc să caute prin meniuri în timp ce conduc. Senzația generală rămâne una de „doar ce ai nevoie, fără excese”. Punctul forte rămâne probabil spațiul de la bord. Pe scaunele din față și pe bancheta din spate este suficient loc chiar și pentru persoane înalte, iar portbagajul de 430 de litri este competitiv, depășind Volkswagen T-Cross, de exemplu.
Sub capotă, S-Cross-ul testat are un motor pe benzină de 1.4 litri și 127 CP. Cuplul de 235 Nm vine rapid, grație sistemului mild-hybrid de 48V, greutatea mică a mașinii îi sporește agilitatea, iar cutia manuală e o plăcere de manevrat și este precisă, ca o strângere de mână fermă. Varianta AllGrip 4WD e un bonus pentru drumuri noroioase sau alunecoase, dar în general cei mai mulți șoferi vor fi fericiți cu tracțiunea față. Pe drum, S-Cross se descurcă bine, cu o suspensie care absoarbe denivelările eficient mai mult datorită greutății reduse. Direcția este ușoară, dar nu foarte comunicativă, iar zgomotul la viteze de autostradă este mai pronunțat decât la un VW T-Roc.
Capitolul la care strălucește cu adevărat Suzuki S-Cross este eficiența, excelentă pentru un SUV compact. Cu varianta testată am reușit să obțin un consum combinat de 5,9 litri/100 km, ceea ce o face campioană la economia de benzină. Plus, fiabilitatea Suzuki e binecunoscută, are scoruri de peste 90% în sondaje și o garanție de 7 ani care te face să dormi liniștit.
În concluzie, Suzuki S-Cross 2025 nu va câștiga premii pentru design spectaculos sau tehnologie de ultimă oră, dar excelează la eficiență, confort și fiabilitate, adică exact ce contează pentru șoferii fără fițe și mofturi. Cu toate că în ceea ce privește eleganța și rafinamentul S-Cross este depășit de alternative mai captivante, rămâne o opțiune ideală pentru cei care vor un SUV compact fără complicații, cu spațiu decent și costuri reduse. Dacă prioritizezi funcționalitatea și bugetul, Suzuki S-Cross merită luat în calcul. Portofelul îți va mulțumi și vei avea alături o mașină care promite să fie un prieten sincer și de nădejde, puțin mai discret, dar mereu prezent când ai nevoie.