Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum cu Audi Q5

Noul Audi Q5 este o evoluție subtilă, dar binevenită, a unuia dintre cele mai populare SUV-uri premium din lume. A treia generație a modelul german păstrează estetica rafinată a mărcii și aduce câteva actualizări care îi conferă un aspect mai contemporan. Echipa Ca pe Roate a primit invitația de a testa varianta cu motorizare diesel, echipată cu pachetul Tech Pro care adaugă un plus de rafinament tehnologic și iată ce a descoperit.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 06 Iulie 2025, 20:33

Există mașini pe care le apreciezi pentru cum arată. Altele pentru cum se simt la condus. Și mai sunt câteva care știu să le facă pe toate. Audi Q5, în varianta 40 TDI quattro cu 204 CP și pachetul Tech Pro, intră fix în această ligă, a celor care nu se laudă, dar impresionează.

În privința aspectului, fără să rupă tradiția, noul Q5 vine cu linii mai clare, o prezență mai musculoasă și un aer general de ”lucru german bine făcut”. Grila a crescut puțin, iar farurile cu semnătura LED sunt acum mai expresive. Îți dau senzația că te privesc atent, dar nu ostentativ. La spate, stopurile OLED conectate printr-o bandă cromată dau senzația că mașina e mai lată decât în realitate. Comparativ cu rivali ca BMW X3 sau Mercedes-Benz GLC, noul Q5 are un design exterior mai discret, dar sofisticat, care nu strigă după atenție, ci o câștigă subtil. E vorba de acel echilibru rar între sobrietate și carismă.

Adevăratul farmec începe însă când pătrunzi în interior unde descoperi materiale de calitate impecabil asamblate. Scaunele sport, reglabile electric și încălzite, oferă un suport excelent, iar pachetul Tech Pro aduce comenzi intuitive și tehnologie din plin care ridică experiența la un alt nivel, cu un cockpit virtual uriaș, complet configurabil, și un ecran central superb care rulează cea mai recentă versiune a software-ului Audi. Sistemul este intuitiv, cu grafică clară și răspuns rapid, comparabil cu al unui smartphone premium. Totuși, absența unui controller rotativ poate fi un minus pentru cei care preferă o interfață mai tradițională. Cu toate că pe ecranul tactil accesul la setări e simplu, lipsa comenzilor fizice pentru climatizare ar putea fi frustrantă uneori. Pachetul Tech Pro mai include iluminare ambientală personalizabilă și un sistem audio Bang & Olufsen, care oferă o calitate sonoră de top pentru iubitorii de sunet.

Iar gama largă de sisteme de asistență îți dă senzația că mașina gândește pentru tine când tu vrei doar să te relaxezi în drum spre casă.

Dar sufletul mașini este sub capotă: motorul diesel de 2 litri și 204 CP este rafinat, discret și viguros. Cuplul generos de 400 Nm se simte devreme, de pe la 1.750 rpm, și, împins de transmisia automată S tronic cu 7 trepte, Q5 se mișcă fluid, fără ezitări. Nu e la fel de sportiv ca un Alfa Romeon Stelvio, de exemplu, dar dacă îl provoci, răspunde elegant, cu o repriză clară și liniară. Te simți în control, mereu. Iar tracțiunea integrală quattro acționează ca o promisiune îndeplinită. Pe ploaie, pe viraje sau pe șosele de munte, mașina pare să se lipească de drum, fără nicio emoție. Suspensia standard este deja confortabilă și dacă bifezi suspensia adaptivă opțională, primești un plus de rafinament: mașina plutește pe denivelări și păstrează o ținută de drum echilibrată, fără balansuri deranjante. Adică fix ce vrei pentru drumuri lungi sau pentru o viață urbană în care vrei să ajungi acasă odihnit, nu zdruncinat.

Cât privește consumul, în condiții reale, la mers relaxat, am obținut un consum mediu de 6,2 l/100 km, impresionant pentru dimensiunile și performanțele mașinii. Eficiența motorului și tehnologia mild-hybrid pe 48V, te ajută subtil, mai ales în oraș, unde frânezi des sau la rularea în pantă – e un plus de economie fără să-l simți ca pe un compromis.

În concluzie, noul Audi Q5 nu e o revoluție, ci o evoluție inteligentă. Este alegerea celor care își doresc un SUV premium echilibrat, eficient, confortabil, dar și gata de acțiune atunci când ai chef de condus. Nu strigă după atenție, dar o primește oricum. Iar când cobori din el, ai acea senzație că ai fost bine însoțit de un partener de drum ideal. Discret, dar puternic. Elegant, dar solid. Exact cum îți dorești să fie toate lucrurile în viață.

Etichete : auto audi q5 suv test
Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
Ştiinţă & Tehnologie 08 Iunie 2025, 13:49

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”

Specialiștii ne recomandă să recugem periodic la așa-numite curăţenii digitale.

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Ştiinţă & Tehnologie 06 Iunie 2025, 08:01

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori

Pentru mai multă credibilitate, atacatorii folosesc o pagină de Facebook cu milioane de urmăritori și bifă de verificare, dar...

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2025, 11:04

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România

Modelul electric al producătorului chinez vine cu un preț de pornire de 11.590 de EURO cu TVA inclus, preț valabil prin...

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Probă de Drum cu Mazda3
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2025, 13:20

Probă de Drum cu Mazda3

Într-o lume în care multe mașini au renunțat la farmec și stil în favoarea eficienței și a ecranelor cât un televizor, Mazda3...

Probă de Drum cu Mazda3