Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum: Audi Q5

Noul Audi Q5 este o evoluție subtilă, dar binevenită, a unuia dintre cele mai populare SUV-uri premium din lume. A treia generație a modelul german păstrează estetica rafinată a mărcii și aduce câteva actualizări care îi conferă un aspect mai contemporan. Echipa Ca pe Roate a primit invitația de a testa varianta cu motorizare diesel, echipată cu pachetul Tech Pro care adaugă un plus de rafinament tehnologic și iată ce a descoperit.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 06 Iulie 2025, 20:33

Există mașini pe care le apreciezi pentru cum arată. Altele pentru cum se simt la condus. Și mai sunt câteva care știu să le facă pe toate. Audi Q5, în varianta 40 TDI quattro cu 204 CP și pachetul Tech Pro, intră fix în această ligă, a celor care nu se laudă, dar impresionează.

În privința aspectului, fără să rupă tradiția, noul Q5 vine cu linii mai clare, o prezență mai musculoasă și un aer general de ”lucru german bine făcut”. Grila a crescut puțin, iar farurile cu semnătura LED sunt acum mai expresive. Îți dau senzația că te privesc atent, dar nu ostentativ. La spate, stopurile OLED conectate printr-o bandă cromată dau senzația că mașina e mai lată decât în realitate. Comparativ cu rivali ca BMW X3 sau Mercedes-Benz GLC, noul Q5 are un design exterior mai discret, dar sofisticat, care nu strigă după atenție, ci o câștigă subtil. E vorba de acel echilibru rar între sobrietate și carismă.

Adevăratul farmec începe însă când pătrunzi în interior unde descoperi materiale de calitate impecabil asamblate. Scaunele sport, reglabile electric și încălzite, oferă un suport excelent, iar pachetul Tech Pro aduce comenzi intuitive și tehnologie din plin care ridică experiența la un alt nivel, cu un cockpit virtual uriaș, complet configurabil, și un ecran central superb care rulează cea mai recentă versiune a software-ului Audi. Sistemul este intuitiv, cu grafică clară și răspuns rapid, comparabil cu al unui smartphone premium. Totuși, absența unui controller rotativ poate fi un minus pentru cei care preferă o interfață mai tradițională. Cu toate că pe ecranul tactil accesul la setări e simplu, lipsa comenzilor fizice pentru climatizare ar putea fi frustrantă uneori. Pachetul Tech Pro mai include iluminare ambientală personalizabilă și un sistem audio Bang & Olufsen, care oferă o calitate sonoră de top pentru iubitorii de sunet.

Iar gama largă de sisteme de asistență îți dă senzația că mașina gândește pentru tine când tu vrei doar să te relaxezi în drum spre casă.

Dar sufletul mașini este sub capotă: motorul diesel de 2 litri și 204 CP este rafinat, discret și viguros. Cuplul generos de 400 Nm se simte devreme, de pe la 1.750 rpm, și, împins de transmisia automată S tronic cu 7 trepte, Q5 se mișcă fluid, fără ezitări. Nu e la fel de sportiv ca un Alfa Romeon Stelvio, de exemplu, dar dacă îl provoci, răspunde elegant, cu o repriză clară și liniară. Te simți în control, mereu. Iar tracțiunea integrală quattro acționează ca o promisiune îndeplinită. Pe ploaie, pe viraje sau pe șosele de munte, mașina pare să se lipească de drum, fără nicio emoție. Suspensia standard este deja confortabilă și dacă bifezi suspensia adaptivă opțională, primești un plus de rafinament: mașina plutește pe denivelări și păstrează o ținută de drum echilibrată, fără balansuri deranjante. Adică fix ce vrei pentru drumuri lungi sau pentru o viață urbană în care vrei să ajungi acasă odihnit, nu zdruncinat.

Cât privește consumul, în condiții reale, la mers relaxat, am obținut un consum mediu de 6,2 l/100 km, impresionant pentru dimensiunile și performanțele mașinii. Eficiența motorului și tehnologia mild-hybrid pe 48V, te ajută subtil, mai ales în oraș, unde frânezi des sau la rularea în pantă – e un plus de economie fără să-l simți ca pe un compromis.

În concluzie, noul Audi Q5 nu e o revoluție, ci o evoluție inteligentă. Este alegerea celor care își doresc un SUV premium echilibrat, eficient, confortabil, dar și gata de acțiune atunci când ai chef de condus. Nu strigă după atenție, dar o primește oricum. Iar când cobori din el, ai acea senzație că ai fost bine însoțit de un partener de drum ideal. Discret, dar puternic. Elegant, dar solid. Exact cum îți dorești să fie toate lucrurile în viață.

Etichete : auto audi q5 suv test
Auto: ofensiva chinezească prin BYD și Chery
Ştiinţă & Tehnologie 02 Decembrie 2025, 14:08

Auto: ofensiva chinezească prin BYD și Chery

Producătorul chinez Chery a lansat oficial în România noul model TIGGO 9, un SUV premium hybrid prin care se marchează...

Auto: ofensiva chinezească prin BYD și Chery
Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 02 Decembrie 2025, 10:05

Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid

Modelul Tiguan, unul din stâlpii producţiei germane din Wolfsburg, cel mai vândut SUV din portofoliul Volkswagen, a ajuns la...

Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid
Poliția de frontieră, interesată de eficientizarea supravegherii aeriene
Ştiinţă & Tehnologie 30 Noiembrie 2025, 15:03

Poliția de frontieră, interesată de eficientizarea supravegherii aeriene

În prezent, instituția dispune de aproape 40 de aeronave fără pilot la bord, iar peste 100 de polițiști de frontieră au...

Poliția de frontieră, interesată de eficientizarea supravegherii aeriene
Tehnologia apărării: Cum poate răspunde guvernul la crizele de securitate
Ştiinţă & Tehnologie 29 Noiembrie 2025, 16:15

Tehnologia apărării: Cum poate răspunde guvernul la crizele de securitate

Militari şi experţi în tehnologia apărării participă la un eveniment organizat la Academia Forţelor Terestre "Nicolae...

Tehnologia apărării: Cum poate răspunde guvernul la crizele de securitate
Probă de drum: BYD Sealion 7
Ştiinţă & Tehnologie 23 Noiembrie 2025, 16:42

Probă de drum: BYD Sealion 7

Sealion 7 face parte din seria „Ocean” și a fost etalat la nivel mondial acum 2 ani, la salonul auto de la Guangzhou. După ce...

Probă de drum: BYD Sealion 7
Summit digital la Berlin
Ştiinţă & Tehnologie 19 Noiembrie 2025, 18:32

Summit digital la Berlin

Tema centrală a fost reducerea dependenţei de tehnologia digitală americană şi chineză.

Summit digital la Berlin
Auto: noul SUV CX-5 de la Mazda a ajuns și la noi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Noiembrie 2025, 10:04

Auto: noul SUV CX-5 de la Mazda a ajuns și la noi

Constructorul japonez Mazda a prezentat în aceste zile în România, noul SUV CX-5, o mașină cu o evoluție îndrăzneață, în...

Auto: noul SUV CX-5 de la Mazda a ajuns și la noi
Probă de Drum: Mazda 6e - sedanul care te cucerește
Ştiinţă & Tehnologie 08 Noiembrie 2025, 21:12

Probă de Drum: Mazda 6e - sedanul care te cucerește

Sedanul Mazda 6e, este un model prin care filosofia de condus a construcoturlui nipon – Jinba Ittai, a intrat într-o nouă...

Probă de Drum: Mazda 6e - sedanul care te cucerește

Radio România

ITALIA: Deținut evadat dintr-o închisoare milaneză, în a patra sa fugă dintr-un penitenciar european

ITALIA: Deținut evadat dintr-o închisoare milaneză, în a patra sa fugă dintr-un penitenciar european

ITALIA: Deținut evadat dintr-o închisoare milaneză, în a patra sa fugă dintr-un penitenciar european
UNICEF: Republica Democrată Congo se confruntă cu cel mai grav focar de holeră de la începutul mileniului

UNICEF: Republica Democrată Congo se confruntă cu cel mai grav focar de holeră de la începutul mileniului

UNICEF: Republica Democrată Congo se confruntă cu cel mai grav focar de holeră de la începutul mileniului
Conflictul dintre Thailanda și Cambodgia: După confruntări sângeroase și atacuri aeriene, mii de oameni fug din zona de frontieră disputată

Conflictul dintre Thailanda și Cambodgia: După confruntări sângeroase și atacuri aeriene, mii de oameni fug din zona de frontieră disputată

Conflictul dintre Thailanda și Cambodgia: După confruntări sângeroase și atacuri aeriene, mii de oameni fug din zona de frontieră disputată
Piaţa drogurilor din Franța, estimată la 6,8 miliarde de euro în 2023

Piaţa drogurilor din Franța, estimată la 6,8 miliarde de euro în 2023

Piaţa drogurilor din Franța, estimată la 6,8 miliarde de euro în 2023