Auto: noul SUV CX-5 de la Mazda a ajuns și la noi
Constructorul japonez Mazda a prezentat în aceste zile în România, noul SUV CX-5, o mașină cu o evoluție îndrăzneață, în condițiile în care este până la urmă cel mai bine vândut SUV din portofoliul niponilor. Noul model vine cu un design mai rafinat, cu multe tehnologii intuitive, dar și cu un motor de 2,5 litri optimizat.
Articol de Bogdan Predescu, 14 Noiembrie 2025, 10:04
SUV-ul CX-5 a fost lansat în 2012, și de atunci a strâns 4,7 milioane de unități vândute în întreaga lume, cu peste 6000 de unități comercializate în țara noastră. Cea de-a treia generație a SUV-ului nipon vine cu multe noutăți, dar și cu așteptări de la producător, în condițiile în care Europa este a doua cea mai importantă piață pentru Mazda, după Statele Unite.

Ce este nou la CX-5? O capotă ușor ridicată, și o lungime și un ampatament crescut, pentru un plus la spațiul interior. Avem faruri duble cu aspect ascuțit, pe o grilă față masivă, pentru un aspect interesant, care este confirmat de linia de îmbinări a mașini, inspirată din stilul japonez de lucru cu lemnul denumit KIGUMI.

La interior impresionează ecranul central disponibil în variante de 12,9 sau 15,6 inchi, și care oferă o interfață intuitivă cu meniuri personalizabile, la fel ca la un smartphone. Tot la acest capitol, cei de la Mazda, au introdus în premieră și funcțiile Google, navigație – controlul vocal și App Store, acestea fiind disponibile gratuit pentru o perioadă de testare, după care vor fi introduse într-un tarif de abonament.

Directorul de marketing al celor de la Mazda România – Dragoș Grăpinoiu ne-a povestit mai multe despre acest SUV, și despre așteptările constructorului japonez.

SUV-ul niponilor Mazda CX-5 este disponibil în patru versiuni fiecare cu finisaje și dotări interioare distincte, din care nu lipsește tapițerie din piele neagră sau tan și o combinație elegantă de piele artificială alb-negru cu finisaje tip Alcantara.
Mașina este echipată cu motorul e-Skyactiv G 2.5 de 141 CP, asistat de tehnologia M Hybrid și un sistem de frânare „brake-by-wire”, iar japonezii se laudă că noul propulsor oferă un răspuns mai rapid, o accelerație mai lină și un confort sporit la volan.












