Probă de drum: BYD Sealion 7
Sealion 7 face parte din seria „Ocean” și a fost etalat la nivel mondial acum 2 ani, la salonul auto de la Guangzhou. După ce și-a făcut încălzirea în China, SUV-ul de dimensiuni medii, sub 5 metri, a luat cu asalt piața europeană
Articol de Cătălin Cîrnu, 23 Noiembrie 2025, 16:42
Printre atâtea "chinezării" de calitate prezente în oferta dealerilor autohtoni, Sealion 7 iese în evidență datorită formelor sale, care propun un fastback cu linie spate uşor înclinată, dar echipat cu de toate. Un SUV din segmentul D.
Cu un design remarcabil, e greu de spus sursa de inspitrație, într-o perioadă în care mașinile seamănă între ele indiferent de firmă, Sealion 7 beneficiază de tehnologia „Cell‑to‑Body”, pe românește spus: bateria este integrată structural în caroserie/podea pentru eficienţă, spaţiu, rigiditate. Acumulatorul poate fi de 72 kWh sau de 81 kWh, iar pentru o încărcare rapidă la o stație puternică, până la 80%, ai de așteptat mai puțin de jumătate de oră.

Mașina de teste reprezintă vârful de gamă. Sealion 7, în varianta puternică, mizează pe două motoare electrice, care asigură un total de 523 CP, doar rivalizează cu “americanca” Tesla, model Y. Constructorul oferă o autonomie de circa 500 km, dar condițiile ideale sunt doar în laborator, nu și pe șosele. Oricum, te poți lansa la drumuri lungi fără griji, ceea ce am făcut și eu, reușind să parcurg distanța tur-retur între București-Băneasa și Brașov.

SUV-ul se așează foarte bine pe șosea. Suspensiile beneficiază de sistem adaptiv de amortizare care ajustează rigiditatea în funcţie de condiţia drumului, astfel că poți ataca virajele și într-o notă de sportivitate. Nu înainte de a comuta în modul de rulare Sport, dacă sunt întrucnite condițiile de drum. La nevoie, poți selecta modurile Normal, Eco sau Snow.
Șoferul are sub priviri un întreg univers și 4 moduri de deschidere: cu un card, prin intermediul tehnologiei NFC, cu ajutorul aplicației dedicate, cu ajutorul telefonului, tot prin NFC, dar și prin intermediul cheilor.

Panoul de bord cuprinde un instrumentar stufos pe care îl comanzi cu ușurință de pe ecranul central rotativ, o tabletă uriașă de 15,6 inch, care poate fi întoarsă printr-o simplă apăsare de buton sau cu o comandă adresată asistentului virtual cu inteligență artificială.

Confortul se înscrie în registrul premium. Volan și scaune încălzite, dar fără funcția de masaj, iar chinezilor le plac atât de mult culorile, încât interiorul poate fi luminat de mai multe nuanțe, totul în funcție de preferințe. Puțin plastic, materiale de calitate, dar mult spațiu pentru pasageri. Trei adulți pot călători pe distanțe lungi în condiiții de confort.
BYD Sealion 7 este este dotat cu o versiune avansată de asistenţă a condusului ce include senzori ultrasonic, radare mm‑wave și camere multiple, iar porbagajul e generos și oferă 520 litri. Dacă rabatezi bancheta spate, volumul crește substanțial pentru transportul unor obiecte voluminoase.

Un concurent serios nu doar pentru Tesla model Y, ci mai ales pentru Hyundai Ioniq 5, Volkswagen ID.5 GTX sau Ford Mustang Mach-E. Pentru că Sealion 7 are cel mai rapid sprint până la 100 km/h și o viteză maximă de 214 km/h.












