Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid
Modelul Tiguan, unul din stâlpii producţiei germane din Wolfsburg, cel mai vândut SUV din portofoliul Volkswagen, a ajuns la a patra generaţie şi a primit, desigur, o nouă orientare tehnologică, adaptată cerinţelor moderne.
Articol de Bogdan Predescu, 02 Decembrie 2025, 10:05
VW Tiguan a devenit o maşină hibridă, pregătită să emane cât mai puţine noxe în atmosferă, dar nu a penalizat deloc confortul sau plăcerea de a fi condusă, ba din contră am putea spune.

Concurența deloc simplă pe care i-o fac modele precum Hyundai Tucson, Peugeot 3008, Nissan Qashqai, Mazda CX-5, Ford Kuga, Kia Sportage, Toyota Rav4 și chiar BMW X1, îl obligă pe Tiguan să dea tot ceea ce poate pentru a convinge o piaţă foarte dinamică în prezent.

Pe finalul acestei toamne frumoase am petrecut un weekend pe drumurile liniştite şi pline de culoare ale podişului dobrogean cu cel mai recent Tiguan. SUV-ul VW are sub capota o combinaţie dintre un motor termic pe benzină de 1,5 litri și o baterie electrică de aproape 20 Kw cuplate, cum altfel, la o cutie automată DSG cu șase rapoarte.
Principalele avantaje? O accelerare îmbunătățită și un consum redus de combustibil. Dacă vă doriţi să circulaţi pur electric, o puteţi face selectând uşor de pe ecranul central acest lucru, pentru că bateria cu care este dotat acest model va promite o autonomie maximă de până la 100 km în cel mai verde mod.

Teutonii şi-au însuşit activ criticile clientelei lor şi au readus butoanele fizice pe volanul Tiguanului, ştiut fiind faptul că la precedenta ediţie dispăruseră, înlocuite fiind de zone sensibile la atingere. Totuşi, consola centrală rămâne lipsită de vreun buton clasic.

La drum, Tiguan Plug-in Hybrid ne-a oferit fără dubii sentimentul de robust, comod, de bine făcut, iar la asta au contribuit pe lângă multe altele şi materialele noi de la interior, plăcute la atingere.
Tehnologie modernă, diferite indicaţii pe tabloul de bord, mulţi “ochi” electronici, sunet plăcut al unităţii media dotată cu ecran mare de 10 inchi, cu tot ce vă doriţi la ora actuală au făcut câteva sute de km parcurşi cu Tiguan Plug-in Hybrid să pară o joacă mai mult decât relaxantă şi plăcută.

Nu uităm aici să vă aducem în atenţie că deplasarea pe timpul nopţii este foarte mult ajutată de farurile LED, care sunt extrem de utile.
Consumul pe care l-am avut n-a atins deloc cifra optimistă declarată de producător în specificaţii, dar s-a învârtit în jurul a 5 litri/100 km. Preţul modelului testat este de circa 49.000 de euro.

Convenabil sau nu, la final de drum vă invit să îl încercaţi cel puţin o dată.
Drumuri bune tuturor şi nu uitaţi să conduceţi prudent!












