Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: ŞTIRI (politice, economice, sociale, culturale * Meteo * Sport) Luni, 26 Octombrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Cătălin Cîrnu

30 Iunie 2020
Vizualizari: 1134
Comentează add

Culoarea albastru pe care a avut-o mașina testată definește cerul ori marea și m-a inspirat pentru o evadare pe litoral la început de sezon estival.

Renault Captur - probă de drum

catalin-cirnu

  Foto: Cătălin Cîrnu 

Silueta noului Captur aduce vag cu vechiul model, primul semn că francezii au ținut cont de adversarii redutabili de pe piața subcompactelor crossover, precum Ford Puma, Kia Stonic sau Opel Crossland, deși alianța grupului punctează și cu Dacia Duster ori Nissan Juke. Mașina este cu 11 cm mai lungă, o diferență greu de sesizat din exterior, dar amănuntul devine  vizibil la spațiul interior și în portbagajul de 536 de litri. În partea din spate am remarcat și stopurile înguste care îi oferă un aer modern și musculos, reliefat și de partea frontală, cu grila preluată de la fratele mai mare Kadjar.

 
 
Vorbeam de tehnologii de ultimă oră, dar am remarcat și multe spații de depozitare în interior, inclusiv un torpedou de volum mare, care seamănă cu un  sertar tras dintr-un bufet de bucătărie. Oglinzile laterale ale lui Captur sunt bine proporționate, însă ultimul rând de montanți micșorează vizibilitatea generală. Avem două prize USB în față și alte două în spate alături de o gură de ventilație, dar și sistemul  de infotanment pe  care fanii mărcii îl cunosc foarte bine. Pe bancheta din spate, trei adulți încap cu destulă greutate, dar mașina e numai bună pentru o familie tânără cu doi copii. 
 
 
Francezii s-au gândit și la consmul de carburant, astfel că motorul diesel de 1,5 litri cu AdBlue este cuplat la una dintre cele mai bune transmisii secventiale, cutia de viteze în 7 trepte EDC, astfel că mașina oferă o autonomie de vreo 1.000 de km, chiar și la viteze mari. Ba am notat și o tușă de sportivitate, întrucât sistemul Multi-Sense ce permite comutarea între Sport și Eco, îți dă șansa ca reprizele de accelerație să fie intense. Consumul de carburant s-a situat la 6,3 l/100 km, o cotă mulțumitoare raportându-mă și la sprinturile de pe autostradă.
 
 
Suspensiile s-au descurcat perfect pe Autostrada Soarelui, peticită cu un nou covor asfaltic, dar încă având bucăți de ciment pe unele porțiuni. Modul MySense oferă șoferului posibilitatea să personalizeze reacțiile crossoverului setând sistemele de direcție, de control electronic al stabilității, ori răspunsurile motorului sau cutiei de viteze.
 
 
Nivelul de echipare este disponibil cu următoarele echipamente: sistem automat de frânare cu detectarea pietonilor și a bicicliștilor, sistem de asistență la pornirea în rampă, cruise control și limitator de viteză, asistent pentru menținerea benzii de rulare, sistem pentru recunoașterea indicatoarelor rutiere și alertă cu privire la distanța de rulare față de vehiculele aflate în față. Cam tot ce au și rivalele și segment, Captur plusând și cu cele 5 stele primite la testul EuroNcap.
 

Etichete Masina Luniiproba de drumSUVcompactpiata autoRenaultCaptur

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live