Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: RADIOJURNAL Marţi, 07 Iulie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Dan Creța

17 Iunie 2020
Vizualizari: 1423
Comentează add

Daca va plac masinile mai mici cu un usor aspect retro, noul hot-hatch Mini Cooper S va poate oferi una dintre cele mai distractive si surprinzator de practice experiente auto.

Probă de Drum - Mini Cooper S

dan-creta

  Foto: Dan Creța 

Cand vine vorba de masini cu stil si personalitate, care se disting imediat din multitudinea de modele, clase si segmente, gandul ne duce imediat la un Ford Mustang, la un Jeep Wrangler sau la un Mini Cooper. Celebra marca din curtea BMW nu e pentru oricine si nici nu isi propune asa ceva. Daca va plac insa masinile mai mici cu un usor aspect retro, noul hot-hatch va poate oferi una dintre cele mai distractive si surprinzator de practice experiente auto. 

 
 
Istoria brandului este fascinanta si incepe acum mai bine de 60 de ani, in 1959, cu modelul Mini sub sigla Austin si Morris, fabricat de compania British Motor Corporation. Era un automobil de dimensiuni mici, cu doua portiere, care dorea sa concureze cu Volkswagen Beetle, si care a devenit o imagine de referinta in gama vehiculelor mici de oras. Renumitul inginer si producator de masini sport John Cooper remarca imediat potentialul sportiv al masinii, inca de cand apar primele prototipuri pe circuit si primeste acceptul de a construi versiuni tot mai puternice.
 
 
Gama se extinde rapid, fanii se inmultesc, iar Mini Cooper S devine un performer veritabil nu numai pe sosele ci si al unei serii de succese de exceptie in motorsport, care culmineaza cu trei victorii in Raliul Monte Carlo. O ultima varianta a clasicului Mini isi face aparitia in 1991. Dupa preluarea Rover Group la inceputul anului 1994, BMW deschide noi perspective si pentru marca Mini pentru care creeaza o divizie de performanta. Asa cum BMW are Motorsport, iar Mercedes-Benz are departamentul AMG, asa si automobilele Mini mai speciale trec prin atelierul de minuni John Cooper Works. 
 
 
Dar destul cu istoria, prezentul ne-a chemat sa punem la incercare modelul S. Sau mai precis S2 pentru ca vorbim de a doua generatie. Ori poate dublu S de la sprintena si simpatica. Coupe-ul de culoare rosie cu doua dungi negre transversale pe caroserie arata la fel de firesc si seducator ca imaginea unui camp de maci intr-o dimineata de vara. Ai mai sta sa-l admiri, daca n-ar trebui sa pleci la drum. Motorul turbo pe benzina de 2 litri si 192 CP porneste la viata cu un sunet gutural care iti da fiori, dar e abia inceputul distractiei. Cu fiecare treapta de viteza cresc in intensitate si notele acustice ale sistemului dublu de evacuare care iti confirma ca puterea e acolo si e a ta ca s-o dezlantui. Nu poti decat sa-i dai curs liber si sa te bucuri de manevrabilitatea superioara a bolidului si de stabilitatea perfecta in virajele stranse abordate indraznet. 
 
 
Ambianta de la bord ludica si intima, cadranele si butoanele cu design imprumutat din aviatie si ecranul principal, urias si rotund, situat central si dominant pe bord, claritatea muzicii din sistemul audio Harman-Kardon, toate te pot face sa uiti principalul dezavantaj al acestei masini: pretul piperat in raport cu concurenta. Dar e un inconvenient mai usor de trecut cu vederea daca iei in considerare gama vasta de dotari si optiuni si variante de customizare. Sau daca te gandesti ca, de fapt, Mini Cooper nu are cu adevarat rivali. 
 
 
Este o masina pe care abia astepti sa o conduci din nou. Ce sa va mai spun, probabil ca de-acum inainte ma voi uita cu invidie la soferii de Mini Cooper. Daca va permiteti sa cumparati una, cred ca n-o sa va para rau. Mai ales daca alegeti culoarea rosie.
 

Etichete Mașina LuniiProbă de DrumMini Cooper Shatchbackpiața auto

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live