Ascultă Radio România Actualitaţi Live

PROBA DE DRUM cu BMW 520

Producatorul german BMW se declara multumit de vanzarile inregistrate de seria 5, in special in tara celor mai tari autostrazi, acolo unde nemtii vor sa cumpere ultimul model G30.

Foto: Dan Creta

Articol de Dan Creța, 25 Februarie 2018, 21:35

Cand am demarat la volanul masinii m-am intrebat oare cum arata fisa postului unui inginer de la BMW care a contribuit la realizarea seriei 5. Cat de priceput trebuie sa fie omul! Sau ce talentat e designerul care a trebuit sa deseneze un bolid al carui aspect sa fie elegant, agresiv si sportiv in egala masura, si sa nu-si piarda farmecul cu timpul. Daca misiunea de a aduce un asemenea vehicul la viata este una grea, e doar vina celor de la BMW, care ridica stacheta cu fiecare generatie. In decursul a 4 decade, seria 5 a evoluat si a devenit tot mai buna, culminand cu noul G30, care, potrivit recenziilor, a revenit in top dupa ce a fost pentru scurta vreme detronat de modelul E-Class de la Mercedes.

Versiunea de motorizare 520d Efficient Dynamics pe care am testat-o se adreseaza celor care au nevoie de un vehicul practic, confortabil, puternic dar si economic. Super-eficienta nu-i reduce dinamica, sub capota masinii se ascunde un Diesel de 2 litri si 190 cai putere cu un cuplu de 400 Nm. Apropos de asta, mi-a placut foarte mult optiunea de a vizualiza in timp real pe display-ul central numarul de cai putere folositi si cuplul dezvoltat de motor. Genial!

Am fost deasemenea impresionat de faptul ca agregatul era silentios ca o soapta. Singurele momente in care am putut auzi urletul motorului au fost cele in care am accelerat serios in depasiri. Iar atunci cand am circulat bara la bara in traficul urban am apreciat cu adevarat linistea interioara. Trebuie spus ca varianta Efficient Dynamics e configurata in asa fel incat sa ofere eficienta maxima. Masina intra de la inceput direct in modulul Eco Pro, sistemul porneste cu climatizarea oprita iar cutia de viteze automata trece mai rapid in treptele superioare pentru a consuma cat mai putin carburant. Partea si mai buna e ca masina atinge cuplul maxim la doar 1750 rpm. Foarte stabila, deosebit de manevrabila, condusul e de vis, dar chiar si asa, cei pretentiosi pot gasi oricand un inconvenient. De exemplu, felul in care BMW 520d Efficient Dynamics se comporta pe autostrada. La peste 130 km/ora cu 4 adulti la bord si portbagajul plin, greutatea suplimentara devine sesizabila si masina nu mai are acelasi elan la accelerare.

Pe de alta parte, daca esti cumpatat, poti parcurge usor peste 1000 de km cu un plin de motorina, o autonomie cu atat mai remarcabila cu cat am reusit sa o obtin pe un traseu combinat urban si extra-urban, cu un consum mediu mixt de 6 litri la suta de km. Practic cu un rezervor plin poti merge din Capitala pana la mare dus-intors de doua ori. Unii s-ar putea plange de faptul ca in spatiul de depozitare din usi nu intra decat sticle mici, sau ca portbagajul ar putea fi mai mare, dar BMW seria 5 ofera mai mult spatiu pentru pasageri decat Mercedes-Benz E-Class si Audi A6, cu toate ca cei doi rivali sunt mai noi pe piata.

Nu exista masina perfecta, fiecare potential cumparator trebuie sa analizeze aspectele care sunt importante pentru el inainte de a lua cea mai buna decizie. Totusi, pentru cei ce cauta un sedan atletic de clasa superioara care se deplaseaza ca o felina, o proba de drum cu seria 5 de la BMW i-ar putea seduce definitiv.

Fastback sau noul Hyundai i30
Ştiinţă & Tehnologie 09 Februarie 2018, 08:10

Fastback sau noul Hyundai i30

Dupa lansarea versiunii i30 în cinci uşi în 2016 şi apoi a modelului Wagon la începutul lui 2017, coreenii de la Hyundai au...

Fastback sau noul Hyundai i30
Proba de drum cu Mazda CX-80
Ştiinţă & Tehnologie 29 Iunie 2025, 17:39

Proba de drum cu Mazda CX-80

O prezență care nu poate fi ignorată în ultimul timp pe drumurile din România este noul SUV Mazda CX-80, cel mai recent pariu...

Proba de drum cu Mazda CX-80
Jumătate din Europa se află sub efectele secetei
Ştiinţă & Tehnologie 26 Iunie 2025, 11:32

Jumătate din Europa se află sub efectele secetei

Fenomenul este neobișnuit pentru această dată a anului, arată datele Observatorului European în domeniu.

Jumătate din Europa se află sub efectele secetei
Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
Ştiinţă & Tehnologie 08 Iunie 2025, 13:49

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”

Specialiștii ne recomandă să recugem periodic la așa-numite curăţenii digitale.

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Ştiinţă & Tehnologie 06 Iunie 2025, 08:01

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori

Pentru mai multă credibilitate, atacatorii folosesc o pagină de Facebook cu milioane de urmăritori și bifă de verificare, dar...

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic