Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: 100 DE MINUTE BUNE Marţi, 25 Iunie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Alex Lancuzov

17 Septembrie 2018
Vizualizari: 1832
Comentează add

Mazda 6, a fost lansată în 2012, a avut primul facelift în 2015, pentru ca în această primavară la Salonul Auto de la Geneva să se dezvăluie pieței europene.

Mazda 6 – Dinamică și fermecătoare

alex-lancuzov

  Foto: Alex Lancuzov

Designul exterior mai dinamic impune respect pentru că noua grilă masivă și adâncită dar și farurile cu LED alungite favorizează expresia părții frontale. Este o mașină spectaculoasă, fluidă care transmite senzația de mișcare iar culoarea Roșu Soul Crystal care a debutat pe gama CX 5  atrage toate privirile.

 
 
Dotările sunt atractive încă de la primul model de echipare dar mașina de test a venit în versiunea de top Takumi Plus care țintește spre ideea de premium. Interiorul este complet refăcut, calitatea se regăsește în fiecare detaliu cu piele, ornamente de crom și inserții din lemn bine alese. Am apreciat în pachetul de tehnologie sistemul de monitorizare 360 cu camere inclusiv în oglinzile laterale, soluția head up display cu proiectarea informațiilor de mers pe parbriz și pentru că a fost destul de cald ventilația cu trei trepte pentru scaunele din față. Am remarcat însă, lipsa parbrizului încălzit sau a portbagajului închis electric. Aș fi pus și un telescop pentru deschiderea capotei ca să nu rămână sprijinită într-o tijă care strică fasonul.
 
 
Mașina de test a fost un diesel bi turbo de 2,2 litri și 184 de cai iar pe benzină Mazda oferă până la 195 de cai. Motorul diesel aproape că nu se aude până la 2000 de ture iar vibrațiile nu se simt în caroserie. La un sedan de 4,9 metri și 1700 de kg. cei 184 de cai pe care îi livrează agregatul diesel se simt dinamic la plecarea de pe loc dar nu sportiv în mers. În funcție de traseu și de stilul de condus se poate obține un consum de 5-6 litri la suta de km. Transmisia automată are o ușoară întârziere la schimbarea treptelor dar pentru ca motorul să rămână mai sus în ture pe serpentinele dintre Posada și Bușteni am schimbat de la padele. Pentru varianta superioară de la diesel producătorul nu oferă și un mod sport de care se pot bucura doar clienții care aleg motorul turbo pe benzină. Mașina este construită în jurul șoferului, suspensia este foarte reușită, s-a înșurubat foarte bine pe viraje și a absorbit impecabil denivelările de la câteva poduri.
 
 
La capitolul siguranță, notăm farurile adaptive, sistemul care detectează oboseala șoferului după comportamentul în trafic, alerta la marșarier pentru mașinile care intersectează traiectoria, sau cel care păstrează banda de circulație.
 
 
Noua Mazda 6 este spectaculoasă și rafinată trăsături necesare în clasa medie care se adresează clienților ajunși la o anumită maturitate. Poate că rivalii tradiționali precum VW Passat, Ford Mondeo, Honda Accord sau Opel Insignia au o ofertă mai variată pentru motorizări dar Mazda este pur și simplu fermecătoare.

Etichete Maşina LuniiProbă de DrumMazda 6Takumi

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live