Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - BMW Seria 1

Cel mai ieftin BMW nou, are un pret minim de pornire de 27.000 de euro, insa alegerea unor optiuni suplimentare foarte tentante ar putea duce la depasirea cu mult a acestei sume.

Foto: Dan Creţa

Articol de Dan Creța, 11 Septembrie 2018, 21:13

BMW seria 1, mai precis modelul 118i, este cel mai accesibil Bimmer disponibil pe piata si, cu toate ca nu pare la fel de premium ca unii frati mai mari din familia sa, este un veritabil BMW. Hatchback-ul cu tractiune spate dispune de o cutie de viteze automata cu 8 rapoarte care dirijeaza perfect orchestra motorului turbo pe benzina de 1.5 litri si 136 CP. In modulul Sport, bolidul atinge suta la ora in 8,7 secunde, iar in cel Eco-Pro se lauda oficial cu un consum combinat de putin peste 5 litri la suta de km.

Proba de drum efectuata pe 1000 de km de traseu mixt a aratat insa, la fel ca la toate masinile testate la CPR, un consum sensibil mai mare, cam 10 litri la suta prin traficul urban, 6 in afara orasului la 90 la ora, 11 litri la viteza maxima legala de pe autostrada, 8 litri consum combinat mediu. Cifre deloc surprinzatoare pentru un motor mic dar vivace care propulseaza o masina grea si robusta. Dintre dotarile standard se remarca in primul rand sistemul de infotainment clasic iDrive 6, cap de afis al seriei 1 si la fel de inteligent in acest model mic ca in oricare BMW, oricat de mare. Alte echipamente de baza impresionante in pachetul Sport Line sunt farurile cu leduri, sistemul de climatizare, serviciul Connected Drive, camera pentru marsarier, senzorii de ploaie, limitatorul de viteza si pilotul automat.

Asa cum ar fi de asteptat, materialele folosite in habitaclu sunt de inalta calitate iar imbinarile fara cusur. Volanul si scaunul soferului ofera multiple posibilitati de ajustare pentru a asigura maximum de confort si vizibilitate chiar si pentru conducatorii auto foarte inalti, sau dimpotriva, foarte scunzi. In plus, pasagerii locurilor din spate beneficiaza de loc suficient la picioare, cu toate ca bancheta posterioara este mai putin confortabila la mijloc. Spatiul pentru bagaje este printre cele mai mari din segment, dar din pacate scaunele din spate nu pot fi rabatate direct din partbagaj, atunci cand ai nevoie sa o faci rapid. Dealtfel, este o masina care parca cere sa fie condusa rapid, dupa cum arata, dar mai ales dupa cum se comporta pe drum.

Placerea pura resimtita la condus datorita raspunsului rapid primit de la motor, a fortei de accelerare, a directiei precise, a suspensiilor ferme si a felului in care masina sta in curbe, mi-a adus aminte din cand in cand de senzatiile incercate pe o pista de karting. Un alt aspect care m-a bucurat a fost ergonomia bordului cu consola de comanda si insula dintre scaunele din fata, unde tot felul de suprafete si nise ofera cate un loc ideal pentru diverse obiecte: telefon, ochelari, chei, portofel, guma de mestecat, monede, pixuri, servetele, cana de cafea si altele. Mai mult, portierele pot gazdui 3 sticle de diferite dimensiuni. Practic, tot designul de la bord este minunat gandit si configurat pentru o calatorie placuta si comoda.

La fel ca rivalii traditionali Audi A3 sau Mercedes A Class, a doua generatie BMW seria 1 reflecta din plin calitatea inalta a maiestriei germane care genereaza satisfactie, siguranta si prestigiu.

Ford Ranger Wildtrak – musculos și agil
Ştiinţă & Tehnologie 24 August 2018, 12:09

Ford Ranger Wildtrak – musculos și agil

Musculos și agil, așa sună caracterizarea lui Ranger Wildtrack, un pick-up care are o concurență serioasă cu Toyota Hilux,...

Ford Ranger Wildtrak – musculos și agil
Kia Stonic – Probă de Drum
Ştiinţă & Tehnologie 28 Iulie 2018, 14:45

Kia Stonic – Probă de Drum

Coreenii de la Kia au lansat în toamna anului trecut la Salonul Auto de la Frankfurt crossoverul subcompact Stonic în celebra...

Kia Stonic – Probă de Drum
Probă de Drum - Renault KOLEOS
Ştiinţă & Tehnologie 29 Iunie 2018, 17:26

Probă de Drum - Renault KOLEOS

Deși s-a lăsat așteptat vreme de vreo câțiva ani, noul Koleos rivalizează cu adversarii pe care îi are în piața SUV-urilor.

Probă de Drum - Renault KOLEOS
Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
Ştiinţă & Tehnologie 08 Iunie 2025, 13:49

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”

Specialiștii ne recomandă să recugem periodic la așa-numite curăţenii digitale.

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Ştiinţă & Tehnologie 06 Iunie 2025, 08:01

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori

Pentru mai multă credibilitate, atacatorii folosesc o pagină de Facebook cu milioane de urmăritori și bifă de verificare, dar...

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic