Probă de Drum – VW ID7
Lumea Zeului Automobil creşte de la an la an şi nu pare să dea semne de oboseală! Ne-o arată statisticile oficiale, simţim aglomeraţia şi blocajele din trafic din ce în ce mai evidente, viaţa noastră este determinată clar de alegerile pe care le facem atunci când ne referim la mobilitatea fiecăruia dintre noi.
Articol de Bogdan Predescu, 08 August 2025, 19:11
Articol de Daniel Haralambie - Radio Constanța
Cert lucru, piaţa auto creşte în ultimii ani, asta mai ales şi datorită apariţiei de noi şi noi modele electrice, indiferent dacă vin de dincolo de ocean, de pe Bătrânul Continent sau din ţări asiatice. Volkswagen, unul din cei mai mari constructori de maşini de pe planetă nu pierde timpul în segmentul electric şi ne propune una din cele mai confortabile maşini (electrice): ID7, limuzina cu motor electric, poate cea mai mare construită de teutonii din Emden.
Spunem asta pentru că datele oficiale arata că are aproape 5 m lungime. Tentant, nu?
Aşa am spus şi noi când am cerut şi am primit la test, câteva zile pline, acest adevărat concept al spațiului generos şi al autonomiei. I-am încercat confortul, manevrabilitatea şi mai ales autonomia pe şoselele dobrogene de la mare şi până către cetatea Heracleea de pe drumul spre Delta Dunării.
ID7 face impresie bună de la primul contact. Este foarte spaţioasă, silenţioasă (căci, da, ăsta este apanajul unei electrice), dar mai ales plăcută la drum. Despre o electrică nu se pot spune aceleaşi lucruri ca despre o maşină clasică, cu motor termic. Cu toate astea, când ne referim la cât ne costă efectiv o călătorie, calculele simple arată că stăm în avantaj dacă ne încărcăm “rezervorul” cu energie de la Soare, spre exemplu.
Dar, da, maşina construită de nemţi la Emden, nu consumă foarte mult curent din baterii. Circa 15 KWh per suta de kilometri şi poartă cu uşurinţă un automobil de aproximativ 2.250 kilograme, în sub 6 secunde până la pragul de 100 km/h. Este extrem de rapidă, aşadar, şi îşi răsfaţă pasagerii cu mult spaţiu şi tehnologie de ultimă oră, indiferent că ne referim la scaunele cu masaj, sistemul de climatizare ultramodern sau la asistentul vocal.
Are zvâc pentru că este propulsată de un motor potent care se apropie uşor de valoarea de 300 CP, cât şi un portbagaj imens pentru tot felul de lucruri, iar bateria de dimensiuni mari (80 KW) montată sub podea ne face să parcurgem liniştiţi circa 500-550 de km până la o nouă încărcare. Prietenoasă pentru deplasările lungi, confortabilă prin marile sau micile oraşe, Volkswagen ID7, electrica născută în Saxonia Inferioară vă poate face să renunţaţi la altă maşină în familie pentru că ştie şi poate să facă tot ce alte automobile mai mari, de exemplu, un SUV, pot face. Este mai confortabilă şi mult mai spaţioasă ca o Tesla, nu mimează calitatea, ci din contră, o oferă din plin, face totul ca la carte şi fără alte brizbrizuri inutile, ne poartă cu multă clasă şi rafinament pe oriunde am avea nevoie în traiul nostru de zi cu zi.
Nu rămâne de trecut cu vederea, spre final, nici preţul! Căci, cu toate că le aducem mulţumiri celor de la WV Cardinal Motors din Constanța pentru efortul depus în a ne pune la dispoziţie modelul de test, dincolo de reducerile, deloc mici calculate din preţul modelului pe care noi l-am condus, el tot a ajuns la 57.000 de euro. Nu discutăm acest lucru, ci vă oferim impresia noastră extrem de plăcută despre ID7, iar voi rămâne să vă decideţi dacă faceţi pasul înspre aceasta electrică sau nu.
Drumuri bune tuturor şi nu uitaţi să conduceţi prudent!