Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric

Deși turbulențele continuă pe piața automobilelor electrificate, unde Tesla a înregistrat scăderi semnificative, grupul francez Renault mizează pe "Mașina anului 2025". Un model iconic, încărcat de istorie, și care se bucură de popularitate în rândul tinerilor.

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 13 Aprilie 2025, 11:54

Chiar eram curios să testez o campioană. Titlul de "Mașina anului 2025" acordat de jurnaliștii europeni l-au readus în prim-plan pe celebrul Renault 5, dar într-o altă altă interpretare. 100% electric, dar la fel de minion și drăgălaș ca modelul apărut în urmă cu vreo 5 decenii, fiind un best seller al anilor 70-90.

Noul model păstrează doar tușele esențiale, nuanțele sunt vii, de la un galben fosforescent, la un verde ca de limetă, dar tehnologia de ultima oră este prezentă în tot corpul vehicului.

Mașinuța, îi putem spune așa, are sub 4 metri lungime și un plus de vreo 100 kilograme față de surata Captur e-tech, iar la drum s-a dovedit extrem de agilă și silențioasă, un amănunt care i-ar frapa și pe melomani, atât de curat se aude sunetul în interior chiar și la viteze de peste 100 km/h.

Mașina de test era echipată cu motorizarea de 150 CP, asociată cu bateria de 52 kWh și o cutie de viteze automată cu reductor. Constructorul francez ne asigură că viteza maximă ajunge la 150 de km/h, iar eu pot să confirm că Renault 5 e-tech oferă reprize vioaie de accelerație care îți creează senzații de libertate și aduc un plus de adrenalină.

Autonomia de circa 400 de km te îmbie să-ți petreci un weekend pe Valea Prahovei, chiar și când se turnează episoade din marea încolonare stai liniștit pentru un drum dus-întors de la Bucrești la Predeal. Pentru realimentarea completă la o stație AC de 11 kW ai nevoie de patru ore și jumătate, dar la una de 100 kW, în doar 30 de minute poți “umple” bateria până la la 80%.

Ca la orice automobil de ultimă generație, sistemele de siguranță și de asistență a șoferului sunt cu duiumul, totul pentru un șofat plăcut și sigur. Cum era de așteptat, sistemul multimedia este intuitiv, cu navigație avansată și cu asistent personal, sub forma lui „reno” alături de care poți purta și o conversație.

Dar punctul forte al acestui automobil cred că ține de designul interior. Renault 5 e-tech are personalitate explozivă. Materialul textil în culoarea limetei, cu inserții discrete de roșu la exterior și o planșă de bord retro te captivează la nivelul versiunii techno, cea pe care am testat-o.

Vorbim despre o mașinuță construită pe o platformă nouă, dar să nu ne imaginăm că pe distanțe lungi 4 adulți pot călători în condiții extraordinare. Dar o familie tânără cu doi copii mici are suficient spațiu, mai cu seamă că portbagajul cu cei 326 de litri se laudă cu un record de volum în clasă.

Spre final, am ajuns și la momentul în care trebuie să punctăm și rivalii lui Renault “cinq e-tech”. Pe piața auto sunt prezente modelele concurente precum Peugeot 208e, Opel Corsa Electric, MINI Cooper E și Fiat 500e.

Etichete : auto masini
Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2025, 11:04

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România

Modelul electric al producătorului chinez vine cu un preț de pornire de 11.590 de EURO cu TVA inclus, preț valabil prin...

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Probă de Drum cu Mazda3
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2025, 13:20

Probă de Drum cu Mazda3

Într-o lume în care multe mașini au renunțat la farmec și stil în favoarea eficienței și a ecranelor cât un televizor, Mazda3...

Probă de Drum cu Mazda3
Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
Ştiinţă & Tehnologie 09 Mai 2025, 18:42

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei

Holograma este setată să răspundă la întrebări formulate în limbile română, franceză și engleză.

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online
Ştiinţă & Tehnologie 22 Aprilie 2025, 09:54

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online

Conform DNSC, securitatea reală nu depinde doar de o parola puternică, ci de o combinaţie de practici inteligente şi...

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online