Probă de Drum: Peugeot 5008
Modelul 5008 al francezilor a rămas și a rezistat pe piață și datorită îmbunătățirilor aduse gamei pe parcursul timpului. În prezent SUV-ul cu 7 locuri al francezilor se află la al doilea facelift, și arată chiar foarte bine.
Articol de Bogdan Predescu, 19 Septembrie 2025, 16:19
Constructorul francez Peugeot nu a fost încântat de la început de ideea de a avea un monovolum în gamă, însă odată cu trecerea timpului percepția s-a schimbat și datorită succesului de care s-a bucurat Renault cu varianta sa de spațiu suplimentar Espace. Abia în 2009, cei de la Peugeot s-au hotărât să scoată propriul MPV, denumit 5008 și apărut într-o perioadă în care aceste tipuri de vehicule începeau să dispară, datorită celebrității SUV-urilor care au început să invadeze piața.

La interior avem mai multe modificări substanțiale, față de generația precedentă, evident cu tehnologie de ultimă oră, multe texturi și combinații de materiale, dar și cu interesanta arhitectura i-Cockpit, cu volanul de mici dimensiuni în prim plan. Consola centrală este mult mai aerisită și mai încăpătoare, odată cu mutarea selectorului transmisiei pe planșa de bord, iar butoanele fizice au dispărut aproape complet. Spațiile de depozitare sunt destul de generoase, în condițiile în care, pe lângă cele clasice, ai două suporturi pentru pahare în consola centrală, dar și un spațiu de depozitare ascuns sub o clapetă, ca să nu mai vorbim despre cotiera care vine cu o deschidere dublă.

Și ajungem și la avantajul modelului testat, cel al locurilor din mașină. Pe bancheta din spate, 5008 poate găzdui lejer 3 adulți, mai ales că aceasta poate culisa. Te mai bucuri în spate de plafonul panoramic care îți lasă destul spațiu și dacă ești ceva mai înalt, așa cum ai destule spații de depozitare în spate, guri de ventilație, o cotieră care include două suporturi de pahare, dar și perdeluțe de soare. Mașina vine însă cu 7 locuri, chiar dacă pe ultimile 2 locuri ce pot fi create în portbagaj nu este prea mult spațiu, decât dacă muți bancheta din spate cât se poate de mult spre șofer. SUV-ul Peugeot 5008 are un volum al portbagajului de 259 de litri, iar cu ultimile scaune rabatate, se ajunge la un 748 de litri, fiind posibilă și o creștere totală la 1.845 de litri, dacă te decizi să rabatezi toate rândurile de scaune.

Mai remarcăm că toate motorizările disponibile acum pe noua generație 5008 sunt electrificate, iar motorul diesel a dispărut de tot din oferta francezilor. Mașina poate fi comandată într-o versiune complet electrică, o versiune plug-in hybrid sau o versiune mild-hybrid. Pentru un bolid de aproape o tonă și jumătate, se pare că este suficient motorul cu 3 cilindri, de noua generatie 1.2 Turbo, cu distribuție pe lanț, care este ajutat de un motor electric de 28 CP integrat în cutia cu dublu ambreiaj.

Peugeot 5008 rămâne o opțiune interesantă dacă îți dorești spațiu suplimentar. Mașina francezilor este disponibilă în doar două niveluri de echipare, Allure și GT, dar este bogată în dotări, indiferent de ce ai alege. Concurența este reprezentantă de modele precum Nissan X-Trail, Skoda Kodiaq sau Volkswagen Tayron, despre care vom vorbi și noi, la momentul unui eventual test.












