Probă de Drum – Mazda CX-60
Atunci când ambiția spre calitate premium întâlnește eleganța și măiestria japoneză, ne gândim aproape automat la mașinile produse de Mazda, iar cu noul SUV CX-60 niponii își propun să redefinească așteptările în această clasă. Văzut ca un pas îndrăzneț în segmentul SUV-urilor de dimensiuni medii și o alternativă convingătoare la modele consacrate de la mărci premium, Mazda CX-60 surprinde cu o nouă motorizare.
Articol de Dan Creța, 11 August 2025, 09:40
Mazda CX-60 în varianta 2.5 e-Skyactiv cu nivel de echipare Takumi Plus reprezintă vârful de gamă al celui mai ambițios SUV al producătorului japonez, care își dorește să concureze cu greii segmentului premium, ca BMW X3, Audi Q5, Mercedes-Benz GLC sau Lexus NX. Cu un design stilat, un interior sofisticat și o motorizare hibridă plug-in puternică, noua versiune CX-60 oferă o experiență de condus superioară caracteristică filosofiei Mazda Jinba Ittai de armonie între șofer și mașină. Am testat modelul pe un traseu de peste 1000 km cu toate tipurile de drum, iar rezultatele sunt impresionante, cu câteva nuanțe de luat în considerare.
CX-60 îmbrățișează limbajul de design Kodo „Sufletul mișcării” cu o prezență rafinată și dinamică. Grila frontală proeminentă, flancată de faruri LED subțiri și moderne, creează o estetică impunătoare și elegantă. Finisajele cromate adaugă un plus de sofisticare, iar culoarea specială Red Soul îi conferă o distincție aparte. Capota lungă și proporțiile echilibrate îi dau un aer de robustețe nobilă, deși asemănarea cu CX-5 poate fi un punct sensibil pentru cei care așteptau un design mai distinctiv.
Interiorul versiunii cu echiparea Takumi Plus reflectă conceptul „Crafted in Japan” și uimitoarea măiestrie a artizanilor din Țara Soarelui Răsare. Materialele de top, precum pielea Nappa albă imaculată, cusăturile kakenui inspirate de kimonouri și inserțiile din lemn de arțar, creează o ambianță luxoasă, comparabilă cu rivali premium și poate chiar mai presus. Texturile fine și detaliile cromate adaugă o notă de rafinament unic ce contribuie la o atmosferă aparte în habitaclu. Scaunele din față sunt superconfortabile și ventilate minunat pe mai multe trepte, o adevărată binefacere în zile toride de vară. Spațiul pentru pasagerii din spate este generos, deși nu excelează în zona picioarelor.
Sistemul de infotainment, clar și intuitiv, e controlat printr-un selector rotativ ergonomic, preferabil ecranelor tactile în timpul condusului. Funcția tactilă este disponibilă doar în staționare, ceea ce poate fi un inconvenient, însă unul minor care pălește în fața siguranței. Mi-a plăcut ergonomia comenzilor fizice pentru climatizare, dar spațiul de stocare din cotiera centrală dublă este mai mic decât m-aș fi așteptat. Pentru iubitorii de muzică, experiența acustică este cu adevărat uimitoare, datorită sistemului audio Bose cu tehnologii de procesare a sunetului și de eliminare a zgomotului de fundal.
Cât privește performanțele tehnice, versiunea 2.5 e-Skyactiv hibrid plugin combină un motor pe benzină de 2,5 litri cu unul electric pentru a livra o putere totală de 327 CP și un cuplu de 500 Nm, specificații care o fac să fie cea mai puternică mașină de stradă construită de Mazda. Accelerația de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde e impresionantă pentru un SUV atât de mare. Sistemul Mild Hybrid Boost de 48V contribuie la eficiență. În regim mixt, consumul de combustibil este unul bun, în funcție și de stilul de condus, firește, iar bateria de 17,8 kWh asigură o autonomie electrică teoretică de până la 64 km la o viteză medie de 100 km/oră, ceea ce poate însemna mai mult în traficul urban.
Transmisia automată asigură schimbări fluide, cu unele momente de incertitudine la viteze reduse. Platforma cu tracțiune spate și opțiunea 4x4 oferă o dinamică excelentă, în timp ce suspensia rafinată echilibrează confortul și manevrabilitatea. Pe drumuri sinuoase, CX-60 este surprinzător de agil. Modul hibrid combină puterea ambelor motoare pentru reprize rapide, iar tracțiunea integrală oferă aderență excelentă. În modul electric, mașina este ideală pentru oraș, cu o liniște remarcabilă în timpul rulării, iar sistemele de siguranță, atestate de cele 5 stele EuroNCAP, includ asistență avansată la condus, precum monitorizarea unghiului mort și frânarea automată.
În concluzie, noua Mazda CX-60 cu nivelul de echipare Takumi Plus impresionează prin designul elegant, interiorul artizanal și performanțele hibride. Cu toate că nu atinge rafinamentul suprem al concurenței germane în dinamica suspensiei sau finețea transmisiei, CX-60 compensează prin estetică, tehnologie, confort și o experiență de condus captivantă. Pentru cei care apreciază simplitatea sofisticată și caută un SUV premium cu o notă japoneză unică, este o opțiune care merită explorată.