Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Honda CR-V

Pe măsură ce omenirea se îndreaptă către un viitor ecologic și complet electrificat în zona transporturilor, mașinile cu propulsie hibridă rămân încă o alegere atractivă și logică, fie că vorbim despre hibride cu încărcare la priză sau cu autoîncărcare în timpul mersului. Acestea din urmă au un sistem prin care bateria mașinii se încarcă de la motorul termic în timpul deplasării și nu mai necesită alimentarea la priză.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 14 Februarie 2024, 16:38

Honda CR-V este mașina cu care japonezii nu au dat greș niciodată, fiecare generație fiind mai performantă și mai avansată tehnologic decât cea anterioară. SUV-ul de familie a ajuns la a șasea generație și pentru prima oară oferă și opțiunea plug-in hybrid. Modelul pe care l-am testat a fost însă varianta Full Hybrid sau e:HEV, pe care personal o prefer deoarece călătoriile nu mai trebuie planificate în funcție de stațiile de încărcare electrică. În felul acesta, am făcut drumul din București până la mare și înapoi în mai puțin de 5 ore.

Tehnologia avansată reduce mult consumul de combustibil, așa că poți parcurge peste 800 km cu un singur plin. În modul electric, motorul de 184CP este alimentat de o baterie a cărei autonomie se regenerează permanent cu ajutorul motorului termic. În plus, cu padelele din spatele volanului poate fi mărit gradul de recuperare a energiei la frânare. Modurile de condus inteligente se schimbă automat pentru performanțe maxime în orice conditii de drum. Transmisia automată extrem de fluidă, tracțiunea integrală permanentă, direcția precisă și stabilitatea în viraje asigură o senzație de condus plăcută, deși nu te poți aștepta la un comportament foarte sportiv. La accelerații puternice în depășiri sau la urcări, propulsorul termic devine zgomotos, dar sunetul și vibrațiile sunt bine estompate de izolarea fonică de excepție.

Ușile au o deschidere largă pentru un acces cât mai rapid în habitaclul premium și rafinat în care vizibilitatea este excelentă și toate comenzile sunt plasate la îndemâna șoferului. Materialele sunt moi, fine și aspectuoase exact acolo unde ajung degetele sau privirea. Și chiar dacă ecranele din bord nu sunt atât de mari cum și-ar dori unii, grafica este clară și funcționarea intuitivă, iar la sistemul multimedia compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto wireless este conectat un sistem audio Bose cu 12 difuzoare, ultracristalin. Scaunele îmbrăcate în piele integrală sunt încălzite și ventilate pentru un confort ridicat, indiferent de vreme. Scaunele din față au o mulțime de posibilități de reglare, dar și cele din spate au opțiune de a fi înclinate. Cât privește locurile de depozitare la interior, tunelul central nu mai pare la fel de configurabil și spațios ca la generația anterioară, dar de această dată portbagajul permite încărcarea unor obiecte mai voluminoase. Dealtfel, noul CR-V este puțin mai lung și mai lat decât modelul predecent.

Frânele funcționează bine și asigură oprirea fără probleme. Sistemul de siguranță Honda Sensing 360 include noi senzori radar și camere video care acoperă zone fără vizibilitate pentru a evita coliziunile. Când semnalizezi dreapta, de exemplu, pe ecranul central apare o imagine clară cu traficul din spate și din partea dreaptă. E cam greu să faci accident cu această mașină, la fel cum e de greu să o faci să consume multă benzină. Pe cât de sigur și economic, pe atât de silențios și sofisticat, noul Honda CR-V are puțini rivali adevărați. Cine caută un SUV hibrid plug-in se poate uita și la Hyundai Tucson, Kia Sportage, Ford Kuga, Seat Tarraco, Volkswagen Tiguan, Mazda CX-60, Toyota RAV4 sau Suzuki Across, dar varianta pur hibridă concurează în realitate doar cu ultimele două modele menționate.

Cu aspectul robust, îndrăzneț și impunător și combinația ideală de confort, tehnologie, siguranță și caracter practic, noul Honda CR-V pare construit pentru a deschide calea.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 23 Mai 2025, 17:21

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV

Constructorul francez Peugeot a încercat să revoluționeze segmentul SUV-urilor, odată cu lansarea celei de-a treia generații...

Probă de Drum – Peugeot 5008 MHEV
Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2025, 11:04

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România

Modelul electric al producătorului chinez vine cu un preț de pornire de 11.590 de EURO cu TVA inclus, preț valabil prin...

Auto: BYD Dolphin Surf intră pe piața din România
Probă de Drum cu Mazda3
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2025, 13:20

Probă de Drum cu Mazda3

Într-o lume în care multe mașini au renunțat la farmec și stil în favoarea eficienței și a ecranelor cât un televizor, Mazda3...

Probă de Drum cu Mazda3
Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
Ştiinţă & Tehnologie 09 Mai 2025, 18:42

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei

Holograma este setată să răspundă la întrebări formulate în limbile română, franceză și engleză.

Hologramă în mărime naturală a arhitectului Ion D. Berindei
DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online
Ştiinţă & Tehnologie 22 Aprilie 2025, 09:54

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online

Conform DNSC, securitatea reală nu depinde doar de o parola puternică, ci de o combinaţie de practici inteligente şi...

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online