Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Honda CR-V

Pe măsură ce omenirea se îndreaptă către un viitor ecologic și complet electrificat în zona transporturilor, mașinile cu propulsie hibridă rămân încă o alegere atractivă și logică, fie că vorbim despre hibride cu încărcare la priză sau cu autoîncărcare în timpul mersului. Acestea din urmă au un sistem prin care bateria mașinii se încarcă de la motorul termic în timpul deplasării și nu mai necesită alimentarea la priză.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 14 Februarie 2024, 16:38

Honda CR-V este mașina cu care japonezii nu au dat greș niciodată, fiecare generație fiind mai performantă și mai avansată tehnologic decât cea anterioară. SUV-ul de familie a ajuns la a șasea generație și pentru prima oară oferă și opțiunea plug-in hybrid. Modelul pe care l-am testat a fost însă varianta Full Hybrid sau e:HEV, pe care personal o prefer deoarece călătoriile nu mai trebuie planificate în funcție de stațiile de încărcare electrică. În felul acesta, am făcut drumul din București până la mare și înapoi în mai puțin de 5 ore.

Tehnologia avansată reduce mult consumul de combustibil, așa că poți parcurge peste 800 km cu un singur plin. În modul electric, motorul de 184CP este alimentat de o baterie a cărei autonomie se regenerează permanent cu ajutorul motorului termic. În plus, cu padelele din spatele volanului poate fi mărit gradul de recuperare a energiei la frânare. Modurile de condus inteligente se schimbă automat pentru performanțe maxime în orice conditii de drum. Transmisia automată extrem de fluidă, tracțiunea integrală permanentă, direcția precisă și stabilitatea în viraje asigură o senzație de condus plăcută, deși nu te poți aștepta la un comportament foarte sportiv. La accelerații puternice în depășiri sau la urcări, propulsorul termic devine zgomotos, dar sunetul și vibrațiile sunt bine estompate de izolarea fonică de excepție.

Ușile au o deschidere largă pentru un acces cât mai rapid în habitaclul premium și rafinat în care vizibilitatea este excelentă și toate comenzile sunt plasate la îndemâna șoferului. Materialele sunt moi, fine și aspectuoase exact acolo unde ajung degetele sau privirea. Și chiar dacă ecranele din bord nu sunt atât de mari cum și-ar dori unii, grafica este clară și funcționarea intuitivă, iar la sistemul multimedia compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto wireless este conectat un sistem audio Bose cu 12 difuzoare, ultracristalin. Scaunele îmbrăcate în piele integrală sunt încălzite și ventilate pentru un confort ridicat, indiferent de vreme. Scaunele din față au o mulțime de posibilități de reglare, dar și cele din spate au opțiune de a fi înclinate. Cât privește locurile de depozitare la interior, tunelul central nu mai pare la fel de configurabil și spațios ca la generația anterioară, dar de această dată portbagajul permite încărcarea unor obiecte mai voluminoase. Dealtfel, noul CR-V este puțin mai lung și mai lat decât modelul predecent.

Frânele funcționează bine și asigură oprirea fără probleme. Sistemul de siguranță Honda Sensing 360 include noi senzori radar și camere video care acoperă zone fără vizibilitate pentru a evita coliziunile. Când semnalizezi dreapta, de exemplu, pe ecranul central apare o imagine clară cu traficul din spate și din partea dreaptă. E cam greu să faci accident cu această mașină, la fel cum e de greu să o faci să consume multă benzină. Pe cât de sigur și economic, pe atât de silențios și sofisticat, noul Honda CR-V are puțini rivali adevărați. Cine caută un SUV hibrid plug-in se poate uita și la Hyundai Tucson, Kia Sportage, Ford Kuga, Seat Tarraco, Volkswagen Tiguan, Mazda CX-60, Toyota RAV4 sau Suzuki Across, dar varianta pur hibridă concurează în realitate doar cu ultimele două modele menționate.

Cu aspectul robust, îndrăzneț și impunător și combinația ideală de confort, tehnologie, siguranță și caracter practic, noul Honda CR-V pare construit pentru a deschide calea.

Noi tentative de fraudă online
Ştiinţă & Tehnologie 31 Octombrie 2025, 21:39

Noi tentative de fraudă online

Mesajele sunt propagate prin intermediul afișajelor de tip pop-up pe diverse website-uri.

Noi tentative de fraudă online
Auto: Eveniment de prezentare pentru electricul Renault 4
Ştiinţă & Tehnologie 31 Octombrie 2025, 18:53

Auto: Eveniment de prezentare pentru electricul Renault 4

Grupul Renault a prezentat de ceva vreme modelul R4 E-Tech în Europa, iar acum mașina a ajuns și în România, fiind prezentată...

Auto: Eveniment de prezentare pentru electricul Renault 4
Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric
Ştiinţă & Tehnologie 26 Octombrie 2025, 18:38

Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric

Noua interpretare oferită de francezi unui model iconic aduce în prim plan un model 100% verde, cu un plus de noutăți în...

Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric
Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155
Ştiinţă & Tehnologie 25 Octombrie 2025, 20:23

Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155

Dacia a primit o nouă confirmare după primele nouă luni din acest an. Bigster s-a dovedit al doilea cel mai vândut SUV de...

Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155
Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum
Ştiinţă & Tehnologie 24 Octombrie 2025, 12:30

Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum

Universitatea Ovidius din Constanţa a devenit prosumator, producând energie verde prin 1.100 de panouri fotovoltaice care...

Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum
Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental
Ştiinţă & Tehnologie 22 Octombrie 2025, 17:28

Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental

Studiu realizat de o asociație pentru protecția minorilor, în colaborare cu TikTok, privind controlul parental al mediului...

Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental
Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming
Ştiinţă & Tehnologie 20 Octombrie 2025, 17:07

Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming

Tarifele vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026.

Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming
Hemoglobinuria Paroxistică Nocturnă - o boală rară, gravă și frecvent subdiagnosticată
Ştiinţă & Tehnologie 14 Octombrie 2025, 10:33

Hemoglobinuria Paroxistică Nocturnă - o boală rară, gravă și frecvent subdiagnosticată

Medicii atrag atenţia că oboseala severă şi persistentă, anemia, durerile abdominale şi urina închisă la culoare pot fi...

Hemoglobinuria Paroxistică Nocturnă - o boală rară, gravă și frecvent subdiagnosticată

Radio România

Elevii se întorc la cursuri

Elevii se întorc la cursuri

Elevii se întorc la cursuri
AFGANISTAN: Victime după un cutremur de magnitudine 6,3

AFGANISTAN: Victime după un cutremur de magnitudine 6,3

AFGANISTAN: Victime după un cutremur de magnitudine 6,3
Avalanșă în Italia: 5 morți, printre care un tată și fiica sa

Avalanșă în Italia: 5 morți, printre care un tată și fiica sa

Avalanșă în Italia: 5 morți, printre care un tată și fiica sa
Salvamontiștii maramureșeni, mobilizați pentru salvarea a doi tineri ucraineni blocați pe munte

Salvamontiștii maramureșeni, mobilizați pentru salvarea a doi tineri ucraineni blocați pe munte

Salvamontiștii maramureșeni, mobilizați pentru salvarea a doi tineri ucraineni blocați pe munte