Probă de drum: Geely EX5, un autentic SUV electric
Grupul chinez, ce deține și marca Volvo, continuă expansiunea în lumea auto. După modelele Coolray și Starray, două SUV-uri cu motoare clasice pe benzină, Geely a trimis pe șoselele din Europa și primul electric. EX5 reprezintă un nou pas pe scena globală a electromobilității.
Articol de Cătălin Cîrnu, 06 Octombrie 2025, 20:47
Vorbim despre o mașină verde, cu un design atrăgător și o siluetă aerodinamică. Are faruri full LED, în linii subțiri ce dau o notă de agresivitate. Mânerele ușilor sunt încastrate, iar în spate, blocurile optice sunt conectate între ele, amintindu-mi de generația anterioară de Cayenne.
Un SUV de segment C cu un spațiu interior ce te poartă spre o categorie superioară. E primul aspect care te frapează ca pasager, întrucât 3 adulți robuști stau confortabil pe bancheta spate. Podeaua este plată, datorită platformei moderne ce permite o configurare avantajoasă, iar călătorii au la îndemână grile de aerisire și porturi USB pentru încărcare.
Dar cel mai comod se simt șoferul și pasagerul din dreapta sa, pentru că ei beneficiază și de masaj în scaune, pe lângă încălzire și ventilație, doar câteva dintre detaliile care pot face diferența în lupta cu rivalii BYD Sealion 7, Kia EV6 și Tesla Model Y.
Din întâmplare, recunosc, am descoperit că scaunul șoferului are o funcție de relaxare, un „Mod de odihnă”. Funcția respectivă dă scaunul în spate, culcă spătarul acestuia, activează un suport extensibil pentru picioare, menține sistemul de climatizare în funcțiune și redă sunete plăcute la intensitate mică în timp ce vehiculul este parcat.
Habitaclul impresionează prin finisaje de calitate, la care adăugăm sistemul audio premium Flyme cu 16 difuzoare și sunet configurabil, inclusiv direct în tetiere. Geely EX5 mustește de tehnologie, normal pentru o electrică, dar toate căutările mele nu au dus la niciun rezultat.
Singurele butoane sunt pe volan, în rest toate comenzile sunt lansate digital, inclusiv climatizarea și setările de conducere, printr-un ecran central de 15,4 inch cu rezoluție 2.5K, un head-up display generos și un pachet complet de sisteme de asistență pentru siguranță.
La capitolul conectivitate, un smartphone cu sistemul IOS se mișcă foarte bine, dar Android Auto încă nu este compatibil, o scăpare pe care Geely a promis că o va rezolva în scurt timp.
Geely EX5 beneficiază de un motor electric de 218 CP și doar de tracțiune față, dar se mișcă agil, cu o viteză limitată la 175 de km/h. Autonomia în regim mixt a depășit 300 de km, iar la stațiile de încărcare rapidă, bateria ajunge la 80% în mai puțin de jumătate de oră.
Portbagajul oferă un volum de 300 de litri, cu un mic spațiu de depozitare sub podea cum întâlnim la Ford Puma, dar și cu alte buzunare practice amplasate în interior. Un SUV spațios, confortabil, o soluție bună și pentru o familie cu copii, indiferent de vîrsta lor.