Probă de drum: Ford Mustang Dark Horse, rafinat, puternic și nărăvaș
Ford își menține supremația în acest segment, numit de americani “pony-car”, în care marii rivali Chevrolet Camaro si Dodge Challanger au rămas fără răspuns, cel puțin pentru moment.
Articol de Cătălin Cîrnu, 29 Septembrie 2025, 21:39
Mustang Dark Horse este cea mai performantă versiune a noii generații si pastreaza un echilibru între tradiția americană a „muscle car‑ului” și rafinamentul cerut de șoferii moderni. Este primul model de uzină creat pentru circuit, dintr-o nouă serie Ford Performance, poziționat deasupra versiunii GT.
Zgomotul propulsorului V8, un clasic de 5 litri, aspirat natural dar dezvoltat special impresionează. Absolut normal, întrucât se bazează pe 500 de cai putere controlați de tehnologie, dar care oferă un sprint remarcabil. Un automobil pe care doar șoferii experimentați îl pot controla autoritar, tracțiunea pe spate riscând sa le joace feste celor mai puțin familiarizați cu acest detaliu.
Transmisia standard este una manuală, cu 6 trepte, pentru retrogradări line, dar modelul testat s-a bazat pe cea automată, cu 10 rapoarte, pe care o întâlnim și pe Raptor.
La capitolul design, bolidul se distinge prin…. grila frontală, spoilere redesenate, prize de aer funcționale și embleme speciale „Dark Horse”. Sunt disponibile culori exclusive, inclusiv nuanțe metalizate cu efecte speciale precum Blue Ember.
La interior, am descoperit imediat panoul de bord complet digital, împărțit între un instrumentar de 12,4 inch și un ecran central de 13,2 inch. Sistemul SYNC 4 permite conectivitate completă cu Apple CarPlay și Android Auto. Iar scaunele sport Recaro și volanul cu inserții din piele întăresc caracterul sportiv al masinii.
Dark Horse este genul de automobil în care te simți visător. Atrage, toate privirile sunt ațintite spre tine, iar pe autostradă îți vine să zburzi. Constructorul american a dedicat acest model pieței europene, gândindu-se poate la cea germană, unde limitele de viteză pe unele segmente de autobahn lipsesc cu desăvârșire.
La viteza de 130 km/h, frânele Brembo reacționează imediat, iar setările multiple de condus permit adaptarea comportamentului mașinii la stilul de rulare – de la confort pe autostradă, până la exploatare pe circuit…..de care îsă nu m-am putut bucura.
Pentru că Dark Horse e un bolid cu accente remarcabile de sportivitate pe circuit, inginerii l-au dotat cu multiple detalii tehnice precum un radiator mai mare, răcire dedicată pentru diferențialul spate sau răcire dedicată transmisiei.
Multe ar mai fi de povestit, dar ca să te bucuri de călătorii lungi cu Dark Horse trebuie să ai la îndemana harta benzinăriilor. Sunt sigur că posesorul unui astfel de bolid e conștient de un asemenea amanunt, pentru că bucuria de a șofa un Ford Mustang este o senzație aparte, mai ales că noul model poate fi ultimul pe care americanii l-au înzestrat cu celebrul motor V8, ce ar putea deveni o amintire pe fondul electrificării accentuate.