Probă de Drum cu Volkswagen Tiguan
Noul Volkswagen Tiguan este produsul uneia dintre cele mai simple rețete de SUV-uri. Arată bine, fără să fie ostentativ, este spațios, fără să pară foarte mare și oferă destulă putere, fără să fie lacom.
Articol de Dan Creța, 19 August 2024, 09:56
Varianta testată, un hybrid avansat cu un motor electric combinat cu un motor pe benzină de 1.5 litri pentru o putere totală de 270 CP asigură un consum redus de carburant pentru care orice diesel ar fi invidios. Mai exact 5 litri la suta de kilometri în regim de viteză maximă legală pentru drumuri naționale. Ceea ce se traduce într-o autonomie mare de aproape 1000 km cu un plin de benzină. Iar cu o baterie încărcată la priză la maximum se poate rula electric puțin peste 100 km.
Designul interior este complet nou, cu un ecran central tactil masiv care îl distinge de rivali ca Nissan Qashqai, Ford Kuga, Honda CR-V, Skoda Kodiaq sau Kia Sportage și îl apropie de alternative premium ca Audi Q3, BMW X1 sau Volvo XC40. Dar acolo unde Volkswagen Tiguan are un avantaj față de toate aceste mașini este portbagajul său imens de 652 de litri în care încap o mulțime de lucruri. Există numeroase reglaje în scaune și la volan, așa că găsirea unei poziții confortabile de conducere nu ar trebui să fie o problemă pentru șoferii de toate formele și dimensiunile. Scaunele din spate pot fi și ele înclinate și chiar încălzite, iar pasagerii din spate au acces la o cotieră centrală inteligentă. În habitaclu găsim și butoane de comandă rapidă configurabile în partea de sus și de jos a afișajului, cu ecranul de pornire central mare care arată navigarea prin satelit, muzică și alte informații importante.
Sistemul de infotainment seamănă cu cel de pe un smartphone și e ușor să te obișnuiești să ai mai multe ecrane de pornire, reglaje, comenzi rapide și widget-uri configurabile. Are o grafică luminoasă și clară și răspunde rapid la comenzi, spre deosebire de glisoarele tactile pentru controlul climatizării. Poate că ar fi fost mai bun un panou de comenzi fizice mai simplu, mai ușor de navigat și, probabil, mai sigur de utilizat în mișcare. E bine totuși că avem butoane adecvate pe volan, spre deosebire de generația anterioară care avea aici comenzi sensibile la atingere. Deasemenea, avem un excelent afișaj digital pentru instrumente, care este inclus ca standard și mai mare decât cel de pe vechiul Tiguan. Găsim și alte bunătăți cum ar fi parbrizul laminat și încălzit, cu reflecția radiațiilor infraroșii și izolare fonica, precum și duze încălzite automat la instalația de spălare a parbrizului.
Exteriorul nu a avut parte de o revizuire atât de amplă ca interiorul, dar farurile elegante cu LED au fost încastrate într-un panou negru pe toată lățimea mașinii ceea ce îi conferă un aspect nou și proaspăt. La volan, Tiguan este silențios, confortabil și rafinat, perfect pentru a conduce atât prin oraș cât și pe autostradă. Direcția ușoară și suspensia moale nu o face să fie cea mai interesantă mașină pe un drum sinuos, chiar dacă alegi modul sportiv de conducere. Dar te ajută la manevre strânse în spații înguste atunci când e necesar, astfel încât aproape că uiți că te afli într-un SUV mare. La viteze mari, izolarea fonică superioară te separă în mod impresionant de lumea de afară, chiar și în condiții de vreme rea cu vânt puternic și ploaie torențială. Iar deplasarea este securizată de toate sistemele de siguranță activă de ultimă generație înstalate pe noul Volkswagen Tiguan. Este adevărat că modelul testat este mai scump, dar tehnologia hibridă asigură costuri de funcționare mai scăzute. Iar autonomia electrică acoperă confortabil kilometrajul săptămânal al familiei cu o singură încărcare și lasă în seama motorului pe benzină călătoriile mai lungi sau evadările de weekend.