Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - BMW X7

Cel mai mare BMW din lume este X7, un SUV uriaș cu 7 locuri, așa cum arată și numele lui.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 28 Martie 2021, 10:21

BMW X7 este tot ceea ce un SUV mare și luxos ar trebui să fie. Are un habitaclu în care chiar și niște baschetbaliști se pot lăfăi liniștiți. Spațiul interior este pe cât de vast, pe atât de practic, confortabil și silențios. Nava amiral bavareză plutește pe drum ca un zepelin maiestuos pe deasupra norilor. Iar grila frontală masivă și silueta impunătoare conferă mașinii o notă de grandoare care o transformă într-o apariție impresionantă în orice decor.

În lupta cu rivali ca Mercedes GLS, Audi Q7 sau Range Rover, producătorul din Munchen a combinat elemente stilate de la fratele X5 și seria 7, cu unele accente mai rafinate întrezărite la seria 8. Tapiţeria de piele Vernasca de pe scaune este completată de capitonaj Alcantara pe plafon și piloni, inserții cromate și ornamente din lemn, sistem audio Harman Kardon, climatizare cu 5 zone, plafon panoramic cu 3 secţiuni şi un pachet de lumini ambientale încântător. Toate cele trei rânduri de scaune care se regăsesc în interiorul lui BMW X7 sunt reglabile electric. Până și pasagerii aflaţi în ultimul rând au parte de scaune mari, cu cotiere, suporturi de pahar şi porturi USB. Odată rabatate, capacitatea portbagajului poate atinge 2.120 de litri, la nevoie. Întregul vehicul e ca un apartament pe roți, ergonomic și opulent în același timp.

Sub capota modelului testat xDrive40d motorul diesel de 3 litri cu 6 cilindri generează 340CP și un cuplu de 700 Nm care propulsează bolidul de la 0 la 100 km/oră în doar 6 secunde. Deși X7 cântărește 2,5 tone, rezervorul de 80 de litri de motorină mi-a fost suficient ca să parcurg cei peste 1000 km ai călătoriei București – Bistrița și retur. Cutia automată Steptronic cu 8 trepte funcționează ireproșabil, iar suspensia pneumatică absoarbe aproape tot ceea ce drumul îi așterne în față. La fel ca la alte BMW-uri mari, direcția e extrem de precisă și fină, dar oferă prea puțin răspuns care să-ți arate exact ce se întâmplă între roți și suprafața de rulare. În general, X7 este plăcut de condus și relaxant chiar și atunci când trebuie să te descurci prin traficul urban aglomerat.

Opțiunea de a putea vira toate cele 4 roți la viteză mică reduce mult raza de întoarcere, lucru salvator în spații mai mici. Chiar și așa, în parcări subterane mai strîmte, manevrarea enormei mașinării nu este lipsită de emoții. Însă, odată ajunsă pe drum, nimic n-o poate opri, indiferent de teren. Garda la sol se poate înălța substanţial prin comandă electronică din consola centrală. X7 oferă dealtfel numeroase opțiuni și posibilități de reglare sau configurare, precum și un pachet complet de asistență și sisteme de siguranţă, o varietate care e posibil să-i deranjeze pe adepții unui stil mai simplu și minimalist. De pildă, multitudinea de butoane și faptul că toate scaunele mașinii nu pot fi mișcate decât electronic i-ar putea exaspera pe pasagerii care se grăbesc să intre sau să iasă din mașină.

X7 este însă pentru oameni calmi și răbdători. Cel mai mare BMW este un vehicul care vine să combine luxul cu siguranța și cu plăcerea condusului, păstrând în același timp sportivitatea tipică brandului german.

Probă de Drum - Skoda Kamiq
Ştiinţă & Tehnologie 14 Martie 2021, 18:04

Probă de Drum - Skoda Kamiq

Mezinul familiei păstrează aceeași alură cu cea a fraților mai mari Kodiaq și Karoq, o tripletă ofensivă a...

Probă de Drum - Skoda Kamiq
Probă de Drum - Renault Captur
Ştiinţă & Tehnologie 22 Februarie 2021, 11:57

Probă de Drum - Renault Captur

A doua generație Renault Captur ne atrage cu un aspect senzațional, soluții practice și foarte multă multă tehnologie.

Probă de Drum - Renault Captur
Probă de Drum - MAZDA CX-5
Ştiinţă & Tehnologie 15 Februarie 2021, 15:31

Probă de Drum - MAZDA CX-5

In 2020, compania Mazda a împlinit un secol de existență, iar sărbătoarea centenarului vine cu o serie de ediții...

Probă de Drum - MAZDA CX-5
Probă de Drum – DS 7 Hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 13 Februarie 2021, 18:17

Probă de Drum – DS 7 Hybrid

A venit rândul la plimbare pentru hybridul plug-in DS 7 CROSSBACK E-TENSE.

Probă de Drum – DS 7 Hybrid
Probă de Drum - C5 Aircross hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 09 Februarie 2021, 14:58

Probă de Drum - C5 Aircross hybrid

Francezii continuă ofensiva chiar și în plină pandemie, onorându-și promisiunile oferite publicului încă de la...

Probă de Drum - C5 Aircross hybrid
Probă de Drum - Seat Leon FR Sports Tourer
Ştiinţă & Tehnologie 05 Februarie 2021, 18:34

Probă de Drum - Seat Leon FR Sports Tourer

Noua generație a lui Seat Leon în configurație break are o lungime de 4, 6 metri și o capacitate a portbagajului de 620...

Probă de Drum - Seat Leon FR Sports Tourer
Dacia Sandero Stepway NBI TCE 110 Expression – pasul decisiv spre varianta full electrică?
Ştiinţă & Tehnologie 28 Ianuarie 2023, 15:23

Dacia Sandero Stepway NBI TCE 110 Expression – pasul decisiv spre varianta full electrică?

Altă alură, cu un design atractiv și cu un interior rafinat, unde am descoperit ultimele tehnologii în materie de...

Dacia Sandero Stepway NBI TCE 110 Expression – pasul decisiv spre varianta full electrică?
SUA vor testa o navă spațială cu propulsie nucleară "până în 2027"
Ştiinţă & Tehnologie 25 Ianuarie 2023, 07:50

SUA vor testa o navă spațială cu propulsie nucleară "până în 2027"

NASA va colabora cu agenția de cercetare și dezvoltare a armatei americane, DARPA, pentru a dezvolta un motor termic cu...

SUA vor testa o navă spațială cu propulsie nucleară "până în 2027"