Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum: Audi Q5

Noul Audi Q5 este o evoluție subtilă, dar binevenită, a unuia dintre cele mai populare SUV-uri premium din lume. A treia generație a modelul german păstrează estetica rafinată a mărcii și aduce câteva actualizări care îi conferă un aspect mai contemporan. Echipa Ca pe Roate a primit invitația de a testa varianta cu motorizare diesel, echipată cu pachetul Tech Pro care adaugă un plus de rafinament tehnologic și iată ce a descoperit.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 06 Iulie 2025, 20:33

Există mașini pe care le apreciezi pentru cum arată. Altele pentru cum se simt la condus. Și mai sunt câteva care știu să le facă pe toate. Audi Q5, în varianta 40 TDI quattro cu 204 CP și pachetul Tech Pro, intră fix în această ligă, a celor care nu se laudă, dar impresionează.

În privința aspectului, fără să rupă tradiția, noul Q5 vine cu linii mai clare, o prezență mai musculoasă și un aer general de ”lucru german bine făcut”. Grila a crescut puțin, iar farurile cu semnătura LED sunt acum mai expresive. Îți dau senzația că te privesc atent, dar nu ostentativ. La spate, stopurile OLED conectate printr-o bandă cromată dau senzația că mașina e mai lată decât în realitate. Comparativ cu rivali ca BMW X3 sau Mercedes-Benz GLC, noul Q5 are un design exterior mai discret, dar sofisticat, care nu strigă după atenție, ci o câștigă subtil. E vorba de acel echilibru rar între sobrietate și carismă.

Adevăratul farmec începe însă când pătrunzi în interior unde descoperi materiale de calitate impecabil asamblate. Scaunele sport, reglabile electric și încălzite, oferă un suport excelent, iar pachetul Tech Pro aduce comenzi intuitive și tehnologie din plin care ridică experiența la un alt nivel, cu un cockpit virtual uriaș, complet configurabil, și un ecran central superb care rulează cea mai recentă versiune a software-ului Audi. Sistemul este intuitiv, cu grafică clară și răspuns rapid, comparabil cu al unui smartphone premium. Totuși, absența unui controller rotativ poate fi un minus pentru cei care preferă o interfață mai tradițională. Cu toate că pe ecranul tactil accesul la setări e simplu, lipsa comenzilor fizice pentru climatizare ar putea fi frustrantă uneori. Pachetul Tech Pro mai include iluminare ambientală personalizabilă și un sistem audio Bang & Olufsen, care oferă o calitate sonoră de top pentru iubitorii de sunet.

Iar gama largă de sisteme de asistență îți dă senzația că mașina gândește pentru tine când tu vrei doar să te relaxezi în drum spre casă.

Dar sufletul mașini este sub capotă: motorul diesel de 2 litri și 204 CP este rafinat, discret și viguros. Cuplul generos de 400 Nm se simte devreme, de pe la 1.750 rpm, și, împins de transmisia automată S tronic cu 7 trepte, Q5 se mișcă fluid, fără ezitări. Nu e la fel de sportiv ca un Alfa Romeon Stelvio, de exemplu, dar dacă îl provoci, răspunde elegant, cu o repriză clară și liniară. Te simți în control, mereu. Iar tracțiunea integrală quattro acționează ca o promisiune îndeplinită. Pe ploaie, pe viraje sau pe șosele de munte, mașina pare să se lipească de drum, fără nicio emoție. Suspensia standard este deja confortabilă și dacă bifezi suspensia adaptivă opțională, primești un plus de rafinament: mașina plutește pe denivelări și păstrează o ținută de drum echilibrată, fără balansuri deranjante. Adică fix ce vrei pentru drumuri lungi sau pentru o viață urbană în care vrei să ajungi acasă odihnit, nu zdruncinat.

Cât privește consumul, în condiții reale, la mers relaxat, am obținut un consum mediu de 6,2 l/100 km, impresionant pentru dimensiunile și performanțele mașinii. Eficiența motorului și tehnologia mild-hybrid pe 48V, te ajută subtil, mai ales în oraș, unde frânezi des sau la rularea în pantă – e un plus de economie fără să-l simți ca pe un compromis.

În concluzie, noul Audi Q5 nu e o revoluție, ci o evoluție inteligentă. Este alegerea celor care își doresc un SUV premium echilibrat, eficient, confortabil, dar și gata de acțiune atunci când ai chef de condus. Nu strigă după atenție, dar o primește oricum. Iar când cobori din el, ai acea senzație că ai fost bine însoțit de un partener de drum ideal. Discret, dar puternic. Elegant, dar solid. Exact cum îți dorești să fie toate lucrurile în viață.

Etichete : auto audi q5 suv test
Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum
Ştiinţă & Tehnologie 24 Octombrie 2025, 12:30

Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum

Universitatea Ovidius din Constanţa a devenit prosumator, producând energie verde prin 1.100 de panouri fotovoltaice care...

Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum
Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental
Ştiinţă & Tehnologie 22 Octombrie 2025, 17:28

Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental

Studiu realizat de o asociație pentru protecția minorilor, în colaborare cu TikTok, privind controlul parental al mediului...

Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental
Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming
Ştiinţă & Tehnologie 20 Octombrie 2025, 17:07

Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming

Tarifele vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026.

Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming
Hemoglobinuria Paroxistică Nocturnă - o boală rară, gravă și frecvent subdiagnosticată
Ştiinţă & Tehnologie 14 Octombrie 2025, 10:33

Hemoglobinuria Paroxistică Nocturnă - o boală rară, gravă și frecvent subdiagnosticată

Medicii atrag atenţia că oboseala severă şi persistentă, anemia, durerile abdominale şi urina închisă la culoare pot fi...

Hemoglobinuria Paroxistică Nocturnă - o boală rară, gravă și frecvent subdiagnosticată
Auto: Dacia aduce noutăți pentru electricul Spring la Paris
Ştiinţă & Tehnologie 09 Octombrie 2025, 09:02

Auto: Dacia aduce noutăți pentru electricul Spring la Paris

Dacia își îndeplinește toate promisiunile făcute pentru Spring, primul său model complet electric. De la lansarea sa în 2021,...

Auto: Dacia aduce noutăți pentru electricul Spring la Paris
Salonul Auto București. BYD a lansat 2 modele PHEV în premieră națională
Ştiinţă & Tehnologie 08 Octombrie 2025, 19:50

Salonul Auto București. BYD a lansat 2 modele PHEV în premieră națională

Cel mai mare producător mondial de autovehicule cu energie nouă a prezentat SEAL 5 DM-i și SEAL 6 DM-i, două vehicule plug-in...

Salonul Auto București. BYD a lansat 2 modele PHEV în premieră națională
Auto: a început Salonul Auto București și Accesorii la Romexpo
Ştiinţă & Tehnologie 07 Octombrie 2025, 14:43

Auto: a început Salonul Auto București și Accesorii la Romexpo

Am avut deschiderea oficială și primele conferințe de presă la Salonul Auto București și Accesorii, un eveniment ce se...

Auto: a început Salonul Auto București și Accesorii la Romexpo
Probă de drum: Geely EX5, un autentic SUV electric
Ştiinţă & Tehnologie 06 Octombrie 2025, 20:47

Probă de drum: Geely EX5, un autentic SUV electric

Grupul chinez, ce deține și marca Volvo, continuă expansiunea în lumea auto. După modelele Coolray și Starray, două SUV-uri...

Probă de drum: Geely EX5, un autentic SUV electric

Radio România

În contexul în care urșii devin tot mai agresivi, guvernul Japoniei plănuiește să angajeze vânători

În contexul în care urșii devin tot mai agresivi, guvernul Japoniei plănuiește să angajeze vânători

În contexul în care urșii devin tot mai agresivi, guvernul Japoniei plănuiește să angajeze vânători
Bazilica Sagrada Família din Barcelona a devenit cea mai înaltă biserică din lume

Bazilica Sagrada Família din Barcelona a devenit cea mai înaltă biserică din lume

Bazilica Sagrada Família din Barcelona a devenit cea mai înaltă biserică din lume
ANPC a verificat aproape 500 de dezvoltatori imobiliari, principalele nereguli fiind nerespectarea suprafeţelor minime

ANPC a verificat aproape 500 de dezvoltatori imobiliari, principalele nereguli fiind nerespectarea suprafeţelor minime

ANPC a verificat aproape 500 de dezvoltatori imobiliari, principalele nereguli fiind nerespectarea suprafeţelor minime
Un tânăr de 17 ani, dat dispărut pe traseul spre Vârful Omu, a fost găsit de meteorologul de la Staţia Meteo Omu

Un tânăr de 17 ani, dat dispărut pe traseul spre Vârful Omu, a fost găsit de meteorologul de la Staţia Meteo Omu

Un tânăr de 17 ani, dat dispărut pe traseul spre Vârful Omu, a fost găsit de meteorologul de la Staţia Meteo Omu