Probă de Drum Audi A6 Avant
Industria auto privește mereu spre viitor și, cu toate că încă nu s-a încheiat acest an, se lansează deja modele pentru anul viitor. Recent a apărut pe drumurile din România Audi A6 Avant 2026, o versiune complet nouă care dispune de noi tehnologii și sisteme avansate de propulsie și de asistență a șoferului, împachetate într-un design modern, cu accent pe eleganță și sportivitate.
Articol de Dan Creța, 21 Septembrie 2025, 10:36
Noul Audi A6 Avant, varianta 55 TFSI quattro plug-in hybrid, este un fel de lup în blană de oaie. Are un aspect cuminte și liniștit, dar este o adevărată bestie care ascunde sub capotă un motor V6 de 3 litri cu 367 CP și un cuplu de 550 Nm ce asigură un sprint de la 0 la 100 km/oră în doar 4,7 secunde și putere robustă pentru depășiri fără probleme. Sistemul Mild-Hybrid Plus pe 48V combină motorul termic cu cel electric pentru putere totală, dar permite și conducere pur electrică, pentru parcare și manevre fără emisii, plus recuperare crescută a energiei. Funcția boost adaugă până la 25 CP extra pentru accelerații rapide, mașina țâșnind de pe loc ca din pușcă. Tracțiunea integrală Quattro cu diferențial sport asigură aderență supremă, iar pachetul Tech Pro cu direcție activă pe toate roțile îmbunătățește manevrabilitatea, stabilitatea și confortul. Dacă pe șosele netede automobilul rulează fin și silențios, pe drumuri proaste suspensia pneumatică adaptivă se ajustează perfect pentru a absorbi denivelările.
Modelul de test prezintă o configurație luxoasă de culoarea Verde Midnight metalizat ca adâncul unei păduri la apus, o nuanță ce poate să confere proprietarului o aură discretă de milionar stilat tolănit pe bancheta din spate în timp ce mașina este condusă de șoferul său. Tapițeria Maro Nucă, sofisticat cusută, miroase a piele adevărată și a succes, reflectat în rafinamentul excepțional al fiecărui detaliu din interiorul superb. Toate scaunele sunt încălzite, iar cele din față sunt și ventilate. Climatizarea cu 4 zone asigură pacea familială, iar pachetul de iluminare ambientală interactivă și dinamică creează o atmosferă de salon de lux excepțional izolat fonic și datorită geamurilor cu protecție acustică. Sistemul audio Bang & Olufsen e o capodoperă: 16 difuzoare, 810 wați, efect 3D cu tweetere în tetiere și ajustare automată la zgomotul de fundal, ceea ce face ca muzica să sune ca la un concert live, cu tehnologia Fraunhofer Symphoria.
Cu designul exterior care denotă eleganță sportivă, Audi A6 Avant e o mașină break care arată ca un sedan prelungit cu gust, nu construit ca din topor. Cu pachetul S line, barele de protecție față și spate au un look agresiv, grila neagră a radiatorului îi dă un aer misterios, iar pragurile evazate în negru lucios și difuzorul spate în titan negru mat fac ca mașina să pară coborâtă cu 20 mm față de standard. Farurile LED Plus cu funcție Matrix luminează drumul ca un spectacol laser, iar oglinzile exterioare proiectează lumini pe sol când deschizi ușa, ca să nu calci în bălți.
La capitolul siguranță și asistență, Audi A6 e o fortăreață pe roți plină de senzori și camere 360° care asigură asistență și monitorizare permanentă, plus protecție proactivă care inițiază măsuri preventive la riscuri, exact ca un bodyguard digital.
Pe piața din România, Audi A6 Avant se bate cu grei ca BMW Seria 5 Touring și Mercedes-Benz E-Class Estate care oferă combinații similare de lux, tehnologie și performanță hibridă, cu dotări similare. Deși A6 Avant e aproape perfect, prețul ridicat al configurației full-option poate fi un obstacol, iar sistemul MMI, deși intuitiv, e puțin copleșitor din cauza multiplelor ecrane și meniuri. Totodată, autonomia electrică, deși decentă, nu impresionează, mai ales dacă bateria nu e încărcată frecvent.
Pe scurt, Audi A6 Avant e o mașină premium practică, eficientă, plină de tehnologie și foarte plăcută la condus, ideală pentru călătorii lungi cu familia sau pentru cei care vor lux zilnic fără compromisuri. Perfecțiunea e uneori plictisitoare și prețul poate părea piperat, dar calitatea germană costă. Însă te face să zâmbești la fiecare pornire.